- 414 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
(‘’ÇİYAGER’in FERYADI’’)
Yıllardır Müslümanlığı yaşayan, sımsıkı dinine sahip çıkan, devlete karşı her zaman görevini yerine getiren, devlet geleneğine sahip çıkan, geleneklerini koruyan Kürt halkı bu günlerde üzerine karabasan gibi çullanan HDP PKK koalisyonu altında inlemekte mağdur edilmekte, horlanmakta yerlerinden edilmekte. Kürt halkı için PKK’nın ve HDP nin takkesi düştü kelleri göründü. Zaten şu bilinmeliydi: PKK ve HDP varlığını ve gücünü terörden. Tehditten, diktatörlükten alıyor. Varlığın tek sebebi olarak gördüğü ve sürdürebileceği bu sıfatlar ı şuan yoğun bir şekilde uyguluyor. Yöre halkı HDP’ye oy verirken PKK nın bu sıfatlarının azda olsa Uzerlerinden kalkacağını düşünmüşlerdi.
Şimdi gördüler ki baskı daha çok arttı zülüm etmeye başladı. PKK denen bu güruh içinde yabancı Sırp Ermeni Alman Fransız olduklarını görünce kendilerine hayır okumayacaklarını anladılar. Ama biraz geç oldu. ‘’Her şerde bir hayır vardır’’ Derler ya, PKK’ nın zulmünü görecekler ki! gerçekler anlaşılsın.
Kendisi Kürt olan ve düne kadar HDP’ nin yönetiminde yer alan yerel sanatçı Çiyager’in çığlıkları buna en güzel örnektir. Bakın Çiyager ne diyor: ‘’Topluma verilen sistematik zararlar uyanmama ve bazı gerçekleri görüp ifade etmeme neden oldu. Özgürlük, barış ve demokrasi gibi bir takım çağdaş kavramların arkasına sığınılarak toplumun değiştirilmesi ve dönüştürülerek öz değerlerinden yoksun bırakılmaya çalışılmasına dur demenin zamanı geldi’’ Geldi de geçti bile Çiyager. ’’Geçte olsa uyandım. Gördüğüm gerçekleri. Kürt toplumuna göstermek istedim’’ Ha şunu bileydin. ’’Kürtleri Kürt yapan namus, hayâ, yardımlaşma gibi değerleri bir bir yok ediliyor’’Çiyager devletine sadakati de demeliydin. ‘’Bunu uzun uzun döşündüm ve halkımı uyandırmak istedim’’Çiyager yörede yaşayan ve PKK’ nın HDP’ nin oradaki zulümlerini en bilem bir kişi olması ve bir sorumluluk duygusu duyarak doğruları dile getirmesi Kürt halkı üzerinde anlaşılır ve olumdu bir rüzgâr estirdi. Malum gazetelerin bazı köşe yazarları Kürt olmamasına rağmen Çiyager’e tacizci lakabını yakıştırdılar ve köşelerinde yazdılar. Röportajı yapan muhabirde toplumdan tecrit edilmeye çalışıldı. Ardından olanlar oldu. PKK tarafından Çiyager’in kırılmadık kemiği kalmadı. Hastanelik edildi. Bazı gazetelerin ve bazı köşe yazarlarının ve bazı karademisyenlerin beyanlarından cesaret olan PKK şiddette sınır tanımaz oldu. Kendini basın duayeni, Akedemisyen sanan karademisyenler, sanatçı kılığındaki cırlak sesli çığırtkan bir kısım Mankurtlar. Toplumun değerlerini bilmeden yandaş kesildiler. Bilmiyorlar ki! PKK bunlarında canını yakacak.
Çiyager feryat ediyor. Kurtarın bizi PKK ve HDP nin elinden diye. Devlet’i Ali baskı altında tutulan ve terörle susturulan Kürt halkına sahip çıkmalı ve düştükleri bu züllümden kurtarmalı Bu da zaten yapılıyor ve yapılacaktır.