A ş k / H a y a l ve U m u t ...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
S e n i G ö r e m e d i m ! Neden ?
Aklımda yazılı olan şeyin , onun alın-yazısında yazılı olup olmadığını bilmeden " belki düşünür, belki döner, kim bilir . " ‘’Kaderde varsa döner, tanrının ihtimallerle kaybedecek zamanı yok. ‘’diye içimden geçirdim.
Bir kaç adım daha yürü ve ağla dileklerinin dibine ! Boşuna mı dedim !
Biraz göz kamaştıran aklımın sığ yanından uzaklaşarak seyrelen evlerin , caddelerin, köşelerin içine daldım. Üsküdar’ın dar sokaklarını usul usul arşınlarken, denizin hangi yanımda kaldığını unutmuşum. Üsküdar bir yanda, aklım bir yanda , deniz hangi yanımda bilemiyorum. Aşinasına yandığım sen ! Daracık sokakları, kaldırımlara değen pencere kollarını, kaldırım taşlarına bakan korkulukları, yerde biriken çamurlu su birikintilerini, hepsini gördüm yürürken ama seni göremedim. Neden ? Üstümde bana kırım kırım kırılan, ama aklıma tüküren gri renge dönen bulutları gördüm. Doğancılar parkına varınca, bedenimi sırılsıklam ıslatan yağmuru gördüm ama hala seni göremedim. Dudaklarımdan dökülen şiirleri, yüreğimden akan vecizsiz, ahlaksızca sözleri işiten gökyüzü, toprağa daha çok yaklaştı, kulaklarını kabarttı, gördüm ama yine seni göremedim. Neden ?
Aklımda itiraf senaryoları, duygularım figüran oyuncular. Yalnızlığım harp meydanlarında kendisiyle savaşırken, yaralanan onca duygu içinde ben yine seni göremedim…İçtiğimiz meyhane masalarında, duvarında asılı sahte MonaLisa tablosuna dert yanıyorum. İçimden geçen renksiz kuşlara küfürler sallıyorum, göç zamanına rastlayan kuşlara duygularımı tek tek kaybediyorum. Sadece ben mi sarhoşum bu meyhanede ? Karşımda yüzsüz sarhoşlar, mazbut alkolikler, koftiden dayıcinsler, karısından, babasından nefret edenler ,gemisini kaybeden kırık hayalci denizciler, iki-üç göz yaşını zoraki dökenler, umutsuz, mutsuz ve hatta deliler…Her gece umutlarına teselli arayanlar ve bardağın dibini görünce yeniden yıkılan bu insanlara sordum seni, hiç görmemişler…
Dönecek dediler ! Dönünce sevecek dediler… Kime inanmam gerektiğini öğretmeye çalıştım kendime. Ama en çokta sana öğretmek isterken bu haberi, hangi yanımdan haber verecektim hiç bilemedim.
O gece ay üstüme oturmuş, yan yana oturduğumuz bankın üzerinde. Bir elimde sigara bir elimde bilmem hangi zamandan kalan sen… Yalvarışlarım o demde demlenirken, tam karşımda bana yaklaşan çiçekçi çingenenin sesine düştüm. ‘’sevdiğine bir çiçekte benden’’ dediğinde ona da sordum seni, beni hiç duymamış gibi, çiçeklerini alıp gitti benden…
Gece karanlığının söküldüğü evsizlerin, köprü altına sığınan tinerci çocukların, deniz kenarında içip sızan isimsizlerin, mezarlıklarda cigara çeken keşlerin arsından geçtim. Uzak yollardan gelen, bilmem hangi otelin bilmem hangi odasında kendinden geçen, kim olduğunu bilmeyen ,kimliksiz, kimliği dahi olmayan gölgesiz insanlarla gezdim, konuştum . Ama hiç birinin gözlerine değmedin.
Sabah sökmeden şehrin en uzun binalarından tek tek atlarken ,aşağıda seni görmemi engelleyen kara bulutları ellerimle öteledim. Aşağıya düşerken her evin penceresinden bakarken salonda, mutfakta ve en çokta balkonun kenarında belki bir sigara içersin ,gelişimi gözlersin diye defalarca baktım.
Her yazılan hikayeyi, romanı baştan sona kadar okudum… Gazete haberlerine düşen cinayetleri taradım, kuşkulu ölüm haberlerinde ilk önce isimleri aradım . Ama hiç birinde yoksun işte o anlarda sadece sevindim…
Sabahın köründe , Üsküdar vapur iskelesinde ,iş için giden insanların arasında onları gördüm. ’’Dönecek dediler, gelecek dediler, sevecek dediler. Yeniden gülümsedim Ve seni aramak için yeniden, YOLLARA DÜŞECEKTİM !
En çokta aklımız kendini arar ve en çokta aklımız kendini yener…Aklımızın hayali kendine, bize aklımızın almadığı, tanımlayamadığı duygularımız yeter. Orada keşfedilmemiş sevgililer, keşiflere sığmayan aşk’lar ve en çokta …… …….
Her Şey Benim istediğim gibi bitmemeli…Son söz sizindir !
03. 02. 2016 / Nazik Gülünay
YORUMLAR
Evet sevgili Glenay, ana sayfada başlık ilgimi çekti ,iyi ki de çekti..
Bu güzelliği kaçırmış olacaktım.Şubat tarihliymiş , Edebiyat defterimiz çok kalabalık bir site o yüzdendir gözden kaçmış oluyor böyle anlamlı yazılar.. Çok çok güzel ,yeni aldığım aşk romanı heyecanım gibi okudum bitmesini istemedim inanın...Edebiyat aşkın sesleriyle , şiirse sevdalardan aşkların tılsımıyla doğar genelde...
Tebriklerimle...
Selam ve sevgilerimle...
Kurdele alınmıştı ama tekrar iade edilmiş. Bu arada şiirin devamını okuyunuz.. Üzerinize alındıysanız size de gelsin sevgili dostum.
Sevgiler
beren yılmaz tarafından 7/3/2016 11:18:07 AM zamanında düzenlenmiştir.
glenay
Ben gerçeklerden korkmam.
Yalanlar korkutur beni.
Bu yazıya mı kurdele verilmiş de
geri alınmış.
Alınsın verilsin kurdele umurumda bile değil.
El atına binen çabuk iner diye bir söz vardır.
Attan inin ve kendi yolunuza gidin.
Ben şiiri üstüme alınmadım.
beren yılmaz
Safa yatmanın hiç bir anlamı yok. Şiir hediye edilmiş bende hediye ediyorum diye not düştüm. Ve şiir altına ismimi yazmadım. Ama rahatsızlığınız ne bilemiyotum. Lütfen yazın yazamıyorsanız okuyun öğreneceksiniz.
beren yılmaz
Safa yatmanın hiç bir anlamı yok. Şiir hediye edilmiş bende hediye ediyorum diye not düştüm. Ve şiir altına ismimi yazmadım. Ama rahatsızlığınız ne bilemiyotum. Lütfen yazın yazamıyorsanız okuyun öğreneceksiniz.
glenay
elektirikler sürekli yandı söndü fırsat vermedi.
Şiirden çok alta eklediğiniz not üzdü beni.
Arkadaşlar da saf saf yorum yazmışlar.
Ben bu sözlerinizi sitedeki tüm arkadaşlar adına kınıyorum.
Kimsenin sizin söylediğiniz gibi bir derdi yok.
Şiirde de iddialı değiller.
Olsalar dergilere gönderirler, burda işleri olmaz.
Burası şiirin yanı sıra şiirle birbirine bağlı insanların sitesi.
Şiir altına düştüğünüz notu kendinize söylemişsiniz.
Şiirde bu kadar iddialı olduğunuzu yazmak ve diğer yazanları küçültmeniz son derece yanlış.
Buradan çıkamayan öncelikle sizsiniz.
Tahminim size sitelerde yazmayın uyarısı var, siz de kendinizi
böyle tatmin ediyorsunuz.
Ben istesem sizin gibi- nerde yazıyorsunuz bilmiyorum yazabilirim.
Daha önceleri yazdım da. Bir dergi yöneticisi arkadaşıma özel bir
kırgınlığımla, dergilere yazmayı bıraktım. Yıllar oldu.
Ama yine yazmayı düşünüyorum.
Bu sitede hemen her gün yazıyorum.
Neden mi?
Çünkü yazdıklarıma anında tepki, beğeni alabiliyorum.
Bu da benim hoşuma gidiyor; daha doğrusu yazmama
neden oluyor.
İnsan önce ne ararsa kendinde aramalı.
Herkese saygı duymalı.
İyi- kötü yazılan her şiir
insandan bir parça, bir değer taşıyor..
glenay
Beni hediye etmenizden çok, sitedeki şiir yazan arkadaşlara hakaret etmişsiniz. Bunları da mı sildiniz. Bunu iyi beceriyorsunuz.
Aşk, hayal ve umut üçgeni psikoloji ilminin şeffaf dehlizinden girmiş ve mahir bir kalemin yol göstericiliğinde çıkıp gitmiş. Hiç rahatsız etmemiş okuyanı. Şu an bir çırpıda okuyuverdim.
Anlatım gerçekten güzel. Yormuyor. Aşkı, hayalleri ve umutları yoğuruyor güzelce; ama asla bitap düşürmüyor.
Çok hassas olduğum güzel Türkçemiz konusunda da sizi tebrik etmek isterim. Gerçekten olabildiğince arı dille kaleme almışsınız denemeyi.
Kutlarım yazarım.
Nicelerine...
Aşk hep arayıp durduğumuz ama aslında hep içinde olduğumuz şey değil midir?bazen küfür etsek de yaşadıklarımıza bazen acı çeksek de bazen kelebekler kadar mutlu olsak da her şartta aşk ister bedenimiz kalbimizve gönlümüz...
Güne yakışan bu yazı için sizi kutlarım...sevgiler efendim...
Semiray Emre tarafından 2/4/2016 11:24:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
glenay
Çok teşekkürler,
sevgilerimle..
Üsküdar'da çayı özledim suya karşı.. Neden kısmısını geçmiş biri olarak, yazıyı okumak keyif verdi.. Hüznü kendinde unutarak..
Anlatımı beğendim, öyle aklıma hiç gelmedi aynı sorulara düştüğüm hâller.. Hiç. Olur iş değil tabiî .)
Güzeldi. Serindi.. Soğuktu. Âhh aslâ o beklemekten esen rüzgârdan değil.. Değil tabiî..
Teşekkürler.. Dahasını okumak nasip olsun diyelim, güleç çehre ile..
Sevgiler..
glenay
Sizin beğeninizi almak güzel.
Yazmak hep devam eder değil mi?
sevgiler..
A ş k / H a y a l ve U m u t ...
S e n i G ö r e m e d i m ! Neden ?
Bir zamanlar, birilerinin bir şeylerin peşinde olması, bir zamanlar aşkın içinde birilerinin olması, bir zamanlar umudun yanında bir şeylerin olması….
Aklımızdan ‘’bir zamanlar ne olmuştu da ,neye neden olmuştu ‘’soruları hep geçer de durur…Durum bundan ibaret değil elbet…Bir zamanlar hep ne varsa şimdide onlar var ve yaşıyoruz.. Bizden sonra bizler içinde bir zamanlar cümlesini kuracak insanlar mutlaka olacaktır.
Aşk haya ile umut arasında gider gelir. Onu yakalayana Aşk’’ olsun…Aşık olsun ama hayal olmasın, umut olsun umudumuz olsun ama hayal olmasın !!!
Aşkın gözü umudun hemen ardından kör olsun, körlüğü sadece aşk yaşasın, var olduğu insana o duyguyu doya doya yaşatsın… Onu her kim arıyorsa mutlaka bulsun ve onun olsun… !!!
Tebrikler
SEVGİLER SEVGİLER SEVGİLER
glenay
Aşk kavuşmaktan çok ayrılıktır.
sanmam ki çok sevdiğimi sandığım kimseyle
birlikte olsam mutlu olurum.
Çok teşekkürler,
sevgiler..
Dönecek dediler ,! gelecek dediler ! sevecek dediler ! ve seni aramak için yeniden yollara düştüm !!!
Öyledir İnsan ' hayallerinin rüyalarının ve kalp sesinin peşinden gider' hep bir umut 'hep bir özlem 'hep bir hevs ile.
Ah ' O duygular öyelsine sarhoş ederki , kimi zaman ' artık aklınız kim blir kaçıncı kez firar eder elinizden
'hükmedemediğiniz duyguların esaretine ''
O' esrarlı o karşı konulmaz istek ve arzuların heyecanlarına ' yetişemez kalp atışarınız .hep bir gizemli
Gölgelerin peşine savrulur gider ruhumuz..
Ve O Aşk ' hayaller ' Ve Umutların Ötesinde bambaşka bir Şehirdir artık .Umut edip İnadığımız
O Şehirde keşfedilmemiş sevgiler keşiflere sığmayan aşk'lar ve en çok ta ' Beklentilerimiz vardır ...
Çünkü hayat ' hep bir beklenti için koşuşturup durmaktır sevmekten önce sevilmek isteiği ''
Uzun süredir ' Okuduğum en güzel en başarılı ' ve en samimi yazıydı bana göre ''
Sevgilerim ile Sayın Nazik..
anlatımı içeriği ve kaleme alınışı oldukça usta işi.
güzel bir hikaye derindi düşündürdü.
insan her daim aradığını bulamaz ki...
ya hiç yoktur, yada çok uzaktadır, yada habersizdir.
saygılarımla
glenay
bizdedir.
Çok teşekkürler,
saygılar..
glenay
Onu seven yürek anlar.
Çok teşekkürler,
selamlar..