- 294 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Batı Seni İstemez
Bu konunun maalesef ki çıkış noktası, Türk’ün yaklaşık iki asırdır doğru sandığı yanlışın peşinden koşması, öz ruhundan bir saçmalık üzerine vazgeçmesidir. Tanzimattan gelen, bugün ise zayıflaması gerekirken iyice kökleşmiş olan, kurtuluşunun maneviyat dahil batıdan geçtiğini düşünen bir fikir akımı, batıcılık...
Yeni neslin batıcıları ise neyin ne olduğunu bilmeden bu akımları savunmak için vaktini öldürmeye pek hevesli. İlk başta Batının bilim ve teknolojideki ilerleyişinin dikkat çekmesiyle başlayan, sonra ise bizimkilerin başka yerlerinden anlayarak Türk’ü, ruh kökünde batılılaştırmak diye meseleyi okuduğu bir hezeyan tablosu !
Türk; o tarihten itibaren Batılının gözünde ’Türk gibi güçlü’ değil, ’hasta adam’dır. Bugün ise ülke hala, Türk’ün öz ruhuna asla uygun olmayan, adeta dilenci gibi Avrupa kapılarında bekler halde. Turan ise onlara uzak bir hayalden ibaret. Türk, hiçbir zaman bir millete benzemek gibi bir tarihi hataya düşmemeli. Şu bilinmelidir ki; Tanrı Dağı’nın çocukları için örnek, sözde medeniyetin beşiği, muassırlaşma safsatasının merkezi olarak görülen medeniyet öğrettiğimiz batılılar veya başka milletler asla olmamıştır ve olamaz da !
Israrla bu hatanın peşinden koşan, kavrama bakımından talihsiz kişilerin ülküleri ise, dinimizi, dilimizi, kültürümüzü, kısacası; öz ruhumuzda yatan tüm bu madde ile ölçülemeyecek kadar kıymetli olan maneviyatımızın hiçe sayılması ve pek yakın bir zamanda hiç olmalarıdır. Bugün Osmanlı’dan tiksinen zihniyet ne ise, bu zihniyette ondan başkası değildir. Atalarından utanacak kadar utanılası olan insanların tarih bilgisinden yoksunluklarını örtmek adına, "Osmanlı zaten Türk değildi ki!" gibi her zerresi saçmalıkla dolu cümlelerini söyleyip kenara çekildikleri bilinen bir şeydir. Bir de bunların, yabancı kanallarda "Türk olmaktan utanıyorum" diyen daha adi versiyonları da var. O şahıs ve onun gibileri için burada bir şeyler yazmak vakit kaybı olacaktır. Zaten bu yazıyı okuyanlar da onlar için gerekli cümleleri kendi içlerinde kurarlar.
Batıdan olmak için atadan uzaklaşmaya çalışan kişilerin karakterleri, fikir yapıları ve düşünce işleyişleri işte bu haldedir. Başkalarını aşağılayarak kendilerinin haklı olduklarını kabullendireceklerini sanan ırk artığı kişilerin ise korktukları başlarına gelecek ve Batı onları istemeyecek. Bu hayal kırıklığını da en çok, kahkahalar eşliğinde "Türk olmak benim suçum değil" demiş olanlar yaşayacaklardır. Türk olmak senin için bir suç değil, ancak gurur olur. Fakat fındık kadar beyninle insanlık külliyesinde en fazla yer tutan millete laf söylemek, yaşamın boyunca işlemiş olduğun en büyük, en yüz kızartıcı ve en affedilmez suçtur !
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.