- 964 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Soğuğa nerelisin diye sormuşlar!
(İzmir’e dahi iki, üç saattir yağan karın aklıma getirdikleri...)
Bir yazar,içgüdülerin genlerle,değerlerin geleneklerle,anlamların ise kişisel keşif ya da yaşantılar yoluyla elde edildiklerini söylerken ne kadar da haklı bir noktaya parmak basmış olmaktadır.
Kaldı ki hemen hemen bütün "totaliter "düşüncelere "kılavuzluk" eden Hegel dahi "geleneğe" özel bir önem vermekte,aklın geleneğe çok şey borçlu olduğunu ifade etmektedir.
Zaten sosyolojik anlamda da "muhafazakarlık" geleneğe vurgu yapan "düşüncenin" adıdır da...
Bu anlama "muhafazakar "olmasam da geleneğin önemini ben de kabul etmekteyim.
Özellikle de halkın yüzlerce yıllık birikimleri /yaşanmışlıkları sonucu elde ettiği çıkarımları da önemsemekte/dikkate değer bulmaktayım.
Bu bağlamda "soğukla "ilgili ortaya çıkan şu küçük anekdotun önemli olduğunu düşünürüm hep.
Soğuya nerelisin diye sormuşlar.
O da dile gelip,şöyle der:
-Aslen Erzurumlu sayılırım ama Sivas’ta oyalanırım.Beni orada bulamazsanız Yozgat’ta arayın!
YORUMLAR
Yazıyı okuyunca bir anı canlandı gözümde.
1986 yılında yaz sıcaklığı +42 ye kadar çıkan Batman'dan tayin istemiştim. Şansıma çıka çıka Bolu- Gerede çıktı.
Gerede hiç bildiğim bir yer değil ama babam çok iyi biliyor.
Dedi ki : ''Oğlum Erzurum, Ağrı filan derler ama aldırma. Soğuğun ana vatanı Gerededir''
Hemen bir dilekçe ile tayini durdurdum.))))))
Selam ve sevgilerimle.