- 2742 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYET NEDİR? ( Türkiye Nereye Gidiyor)
Güzel bir soru “TÜRKİYE NEREYE GİDİYOR? Soruya verilecek cevap var
mı onu bilmiyorum.
Nereden gelip, nereye gittiğimizi bilmeden yaşamaya çalışıyoruz o kadar. Nereden geldiğimizi bilsek belki nereye gittiğimizi de bileceğiz.
Nereden geldiğimizi unutmuş ya da hatırlamıyor gibiyiz. Dün neredeydik, bugün neredeyiz, yarın nereye ulaşacağız. Esas bu sorulara cevap vermek gerek. Varsa içinizde bu sorulara cevap verebilecek olan dostlar lütfen bize de söylesin.
19 mayıs 1919 kurtuluşumuz için temel atılan bir tarih ve 10 kasım 1938 bu kurtuluşun bittiği tarihi gibi geliyor bana. Belki yanlış düşünüyorum, belki abarttığımı düşüneceksiniz ama abartmıyorum. Binlerce insan canını vererek aldığı özgürlüğünü bu gün hiç bir caba sarf etmeden başkalarının ellerine bırakıveriyor. Manda altından kurulduk derken, bugün tamamen ABD’nin ve Arapların mandası altında yaşamaya çalışıyoruz. Kendi benliğimizi yitirerek. Onlar bize ne derse onu yapıyoruz. Bu Özgürlük mü sorarım size?
CUMHURİYET rejimi nedir diye bir soru sormak geliyor içimden. CUMHURİYET’İN tanımı aynen şu.
GENİŞ ANLAMDA CUMHURİYET “ Devlet şeklini ifade eder.Devlet şekillerinin sınıflanmasında önemli bir kriterde egemenliğin kime ait olduğudur.Bu açıdan baktığımızda geniş anlamda cumhuriyet egemenliğin bir kişi(monark) yada zümreye(aristokrasi) değil toplumun tümüne ait olduğu modeli ifade eder.Geniş anlamda cumhuriyet tanımı cumhuriyet ve demokrasiyi özdeşleştirmektedir.
“DAR ANLAMDA CUMHURİYET “devlet başkanı ve devletin diğer organlarının seçimle ve belli süreler için göreve geldiği HÜKÜMET BİÇMİ dir.
Bu tanımlara baktığımız vakit bizlerin CUMHURİYET rejimini yanlış anlıyor ve yanlış yaşadığımızı düşünüyorum. Çünkü bize verilen tüm hakları yok etmişiz ve tamamen hâkimiyetimizi, bizi yönetmeye talip olmuş asalakların eline vermişiz. Benim seçmediğim ya da iş başında görmek istemediğim kişiler yönetiyor beni. İlkokulu bile bitirememiş kişilerin eline yalnızca parası olduğu için emanet edilmişim. Benim istediklerim parası ve aşiret reisi olmadığı için iş başına gelme imkânı da yok ve bundan sonra da olmayacak. O zaman ben cumhuriyet ile yönetildiğimi nasıl kabul edebilirim.
Bu gün her şey gibi CUMHURİYET ’in de anlamı değiştirildi. Padişahlık kalktı deniyor. Sizce kalktı mı? Benim seçtiğim kişiler bugün bizi padişahliktan çok daha kötü yönetmiyor mu? “Dediğim dedik öttürdüğüm düdük” demiyorlar mı? Ben seçmişim iş başına getirmişim onlar için önemli mi? Onların yanına giderken ben el pençe durmuyor muyum karşısında. Ben kapanmıyor muyum ayaklarına. O zaman bu nasıl bir cumhuriyet rejimi. Anlayabileniniz varsa lütfen söylesin.
Sorgulamalarımız ile baş başa bırakıp kısa kesiyorum. Eminim bu soruları binlerce kişi kendine soruyordur. Umarım cevaplarını verebilirler.
Saygılar.
Türkan DİNÇER
YORUMLAR
TARİHİNİ BİLMEYENİN COĞRAFYASINI BAŞKALARI ÇİZER
Bu güzel Ülke hepimizin, hepimize yeter de artar bile. Art niyetli düşünceler, kavramlar,
Hata çalışmalar hiç bir zaman bu Ülkeye fayda getirmemiştir.
Hainler her zaman dersini mutlaka, ama mutlaka sert bir cevapla almışlardır.
Bu gemide hepimiz varız. karıda zararı da hepimizin.
Lütfen ama ne olur kimsenin uşağı, maşası olmayalım.
Afganistana, pakistana, suudi Arabitana İrana Malezyaya özenmeyelim AB ve ABD ye fazla güvenmeyelim
Tam bağımsız bir Türkiyeyi yeniden yaratalım. İçimizdeki nifak tohumlarını, Atatürk İlke ve Devrimleri ve Laik Cumhuriyet düşmanlarının haddini ne olur , Korkmadan, yılmadan bildirelim.
Atalarımız canlarını bu topraklar uğruna vermemişlermiydi bizde ,Bu yiğit insanların torunları isek gerekeni gözümüzü kırpmadan yapmalıyız.
Ülke topraklarımız, Ayyıldızlı bayrağımız, Atatürk ilke ve Devrimleri, Laik Cumhuriyetimiz namusumuzdur.
Bunları yitirdikten sonra bu dünyada yaşamanın ,var olmanın hele uşak olmanın, onursuz yaşamanı bir anlamı varmı.
Kimseye değil kendimize benziyelim. Kimseler gibi olmayalım.
Kendimiz olalım.
Bizim asaletimiz , tarihimiz bize yeter.
Bu Toprak Uğruna canını veren Şehitlerimizin kemiklerini ne olur ama ne olur sızlatmayalım .
A ksi taktirde haramzade konumuna düşeriz.
Bu Yüce Milletin oyu ile Devletin önemli makamlarına gelenler kendilerini buraya taşıyanları lütfen unutmasınlar
Onlar şah değil , Padişah değil kendilerini dev aynasında görmesinler her şeyin bir sonu vardır
Halka daha fazla eza cefa çektirmesinler, Atatürk Devrim kanunlarıda travma yarattı demesinler Cumhuriyetin ekmeği ile o makamlara geldiklerinide unutmasınlar evlerine götürdükleri çoluk çocuğuna yedirdikleri nimet Laik Cumhuriyet ve Devrim kanununlarının doğurduğu nimettir yediği nimeti inkar eden kendisinide inkar etmiş sayılır ve boğazlarında giden her
T.C. KURUŞU BOĞAZLARINDA KALIR BİR GÜN YAZINIZI ÖNEMSİYOR SAYGILARIMI ARZ EDİYORUM SAYIN YÜREK
SAYGILARIMLA
___Şair 67______
ALİ CEMAL AĞIRMAN