- 1209 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
İÇİMİZDEN BİRİ TACETTİN YILDIRIM(Şiirlerinin Analizi)
Tacettin YILDIRIM. Neredeyse benim elli yıllık arkadaşım, kardeşim. Gün oldu tek kuruşu, tek sigarayı paylaştık. Gün oldu bir ekmeği bölüştük. Ancak bu yazacaklarımın dediklerimle ilgisi yok.O topluma duyarlı, duygulu, gözlemci biridir. Görünmeyenleri görür,
yazılmayanları yazar.İyi insanlığının yanında, iyi bir şairdir de…Bu yazımda onun şiirlerinin analizini yapmaya çalışacağım.
Hadi başlayalım
Atatürk’e hayranlığını NEYİNİ ANLATSAM ATAM da, eşine sevgisini KADINIM da dile getirmiştir.
Gelin kaynana ilişkilerini; AKILLI GELİN, Reklam hayırcılarını; ŞU BİZİM HAYIRSEVER,
İşgüzar Komutanı; KİMLİKLERİ ÇIKARIN şiirlerinde okuruz.
Ömürlerin son demlerini, yaşlanmanın telaşını; UZATMALAR, SAATLER KELEPCEDE, şiirlerinde görür duygulanır, KAHROLSUN BU REJİM, KEŞKE, ESTETİK DELİSİ şiirlerinde güzellik adına çekilen işkenceleri görür akıllanırız.
Eski günlere duyulan özleme, HER ŞEYİMİZ VARDI, çocukluğa duyulan özleme ise, İÇİMİZDEKİ ÇOCUK şiirlerinde rastlar o günlere gideriz.
Her ne kadar sevilse de, her nimetin bir külfeti olduğunu, o sevimli yumurcakları TORUN BAKMA CEZASI şiirinde mizahi bir tarz da işlediğini görürüz.
Kadınlarımızın ikinci planda kalışlarını, ezilmişliklerini, üzülmüşlüklerini KAŞIK DÜŞMANI nında okur, düşünürüz. Töre ve cehaletin toprağa düşürdüğü fidanlara MALIN ÇÜRÜK ÇIKMIŞTIR şiiriyle hayıflanırız.
Uzaktan sevmeleri; ÇAPKIN KIZ, TUTKU, OLSAM şiirleriyle işlemiş, BOŞVER, GÖNÜL, ÖMÜR, gördüğü bir resimden etkilenerek yazdığı SEVGİ şiirlerinde de aşkı bize tanıtmıştır.
Mutluluğun önemini MUTLULUK ta, mutsuzuz diyerek ayrılanları BOŞANDIM ANNE de işlemiş, evlilikte aranan şartlardan birisinin de zenginlik olduğu yanlışını hatırlatmış, NEFRETİM YALNIZ SANA diyerek doğruyu göstermiştir.
Onulmaz dertlerimizden trafik terörünü de; YOLLAR KAN GÖLÜ şiirinde okuruz.
Kimsesiz yaşlıları, huzur evlerinde yol gözleyenleri HUZURSUZLUK EVLERİ de anlatılmış, yüreklerimizi dağlanmıştır.
sokak çocukları, kimsesiz garipler? Onları da unutmamış SOKAK ÇOCUKLARI şiiriyle yanlarında olmuştur.
İçki; yuvalar yıkan, huzurları kaçıran illet. ALKOLİK DEĞİLİM, AĞZINDAN İÇ şiirleriyle insanlar uyarılmıştır.
Anne; kutsal varlıklarımız, her şeyimiz, fedakârlık timsalimiz, BEN ANAYIM ANA da,
Çok çocuk nedeniyle bakılamayan çocukların çaresizliğini RIZKINI ALLAH VERİR de,
Dershaneler, kurslar nedeniyle çocukluklarını yaşayamayan çocuklarımızın acınacak hallerini YARIŞ ATLARI nda, Okul servislerinde yaşanan çirkinlikleri OKULDAKİ ÇOCUĞUM da anlatmış, insanların dikkatli olmalarını istemiştir.
İğrençliğin, adiliğin, hayvanlığın, sapıklığın en kötüsünü ENSEST şiiriyle anlatmış, kayıtlarda insan olarak geçen bir şerefsizin yaptıklarına ÖZGE CANIMIZA da değinmiş tüylerimizi diken diken etmiştir.
Toplum kurallarından uzak kaba insanları MAGANDA KOMŞUM da, menfaat için yapılan sahte boşanmaları BEN HAKKIMI ALIRIM da, insanlık yapıp insana güvenmenin acı sonucunu KEFİLLİK de, iş yaptırmanın, haksızlığın, kayırmacılığın, ahlaksızlığın adresi rüşveti; RÜŞVET DEĞİL BAHŞİŞ de anlatarak insanlıktan uzak olanları göstermiştir.
Horladığımız, kızdığımız, sövdüğümüz travesti gerçeğini ÜÇÜNCÜ KİŞİLİK te anlatmış, onların suçsuzluğunu savunmuştur.
Toplumun çarpıklığını MAYMUNSUN ARKADAŞ ta, kredi kartı çılgınlığını CEBİMDEKİ BOMBA da, para biriktirip yaşamayanları CİMRİ de, saklanamayan gerçekleri AYNA da anlatarak gerçekleri önümüze sermiştir.
Yabancı marka tutkusunu da YERLİ MALI BUNLAR da anlatmış, insanların bilinçlenmesini sağlamıştır.
Ukalalık yapana HAK EDEN UCUBEYE şiiriyle haddini bildirmiştir.
Terör bitmeyen bela; Onu hiç unutur mu? ŞEHİTLER VE MAGAZİNCİLER, BİR ULUS YOK EDİLDİ, LANET OLSUN TERÖRE demiş, Sivas katliamını da OTUZYEDİ CANA diyerek hatırlatmış Cumhuriyetin gerekliliğini de KUTLU OLSUN diyerek vurgulamıştır.
ÖĞRETMENİME şiiriyle öğretmenine minnetlerini sunmuş, YÖNETİCİ şiiriyle de bu uğraşın pek te kolay olmadığını anlatmıştır.
Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin “Onu yapan da kullanan da insandır”fikrinden hareketle, bilgisayara kafa tutmuş, BENSİZ BİR HİÇSİN demiştir.
Aydınlığa yakışmayan bir kısım aydınlardan da sözünü esirgememiş ŞU BİZİM AYDINLAR diyerek, onlara da hadlerini bildirmiştir.
Gezdiğimiz, bildiğimiz, gördüğümüz pazarları PAZARLAR da, polislerimizi POLİSİ SEVMİYORUM da anlatarak güzelliklere de dokunmuştur.
O da bir babadır. Evlat sevgisini OĞULLARIM da, gönlünce yaşamaya özlemini ÖMRÜMDE BİR KERE de dile getirmiştir.
O bir halk ozanıdır da; TOYNAKCA, TOYNAKCAN, HEM GİZEMLİ HEM SEVİMLİ, KAŞINIRSAN KAŞIRIM, SİNOP’A KİMLER GELMİŞ, BEN GÜREŞÇİYİM DİYOR şiirleriyle de taşlamalar yapmıştır.
O bir psikologdur.
O bir sosyologdur.
O bir toplum bilim uzmanıdır.
Kısaca o bir koca YÜREK, GÜÇLÜ BİR ŞAİR
YORUMLAR
Seviyoruz her ikinizi de.
İyi ki varsınız.
İyi ki buradasınız.
İyi ki dostumuzsunuz.
Bedri Tokul
Siz de öylesiniz.
Siz de dostsunuz.
Siz de cansınız.
Çok teşekkür ederim.
Sağ olun...
ANALİZ : ''Bir bütünü parçalarına ayırarak ayrıntılı inceleme. Bir edebî eserin analizi, olayların, kişilerin ve üslûbun ayrı ayrı incelenmesi yöntemiyle yapılır. Analizden çıkarılan sonuç bir tartışma konusu olursa bu duruma eleştiri denir.''
''İÇİMİZDEN BİRİ TACETTİN YILDIRIM(Şiirlerinin Analizi)'' Derken sanırım TACETTİN YILDIRIM Beyi analiz etmişsiniz.
Sadece şiir başlıkları ve ele aldığı konular ile analiz olmaz... Edebiyata aykırı !
saygılar...
Bedri Tokul
Ben ne cahil adammışım.
Aman Allah'ım "analiz" derken, nasılda edebiyatı katletmişim .
Bu seferlik af et abi ne olursun?
Bi daha yapmam.
Şahsen bir türlü tanışma fırsatına sahip olamasam da siteye ilk adım attığım günlerden beri gnül gönüle olduğum bir abimdir.
Bu sitede ilk kez yazdığım bir yazıda bir site sakininin ismini kullanmıştım ki o isim Tacettin Abi idi. Oysa daha o benim farkımda değildi. Tacettin abim benim yazımda İlköğretim Müfettişi olmuştu.
Daha sonra kimlikten kimliğe soktum. Samo Ağanın babası Taca Ağa oldu bir tiyatro dizimde. Bir başka dizide bir okuldaki bir sınıfta sınıf başkanı Tacettin oldu. En son Bahriyeli Yedi Bela Tacettin yaptım. Çok çekti elimden ama her seferinde büyüklüğünü, ağabeyliğini esirgemedi ve büyük bir olgunluk ve hoş görü ile karşıladı beni.
Uzun lafın kısası ben ona ilkin Taco Aağam, babam demiştim, benden yaşça çok da büyük olmasa bile hâla Taco Ağamdır.
Allah başımızdan eksik etmesin.
Kalemin var olsun değerli Bedri Abim.
Allah seni de başımızdan eksik etmesin.
Selam ve sevgilerimle.
Bedri Tokul
Sen de bizim can dostumuz. gardaşımızsın.
Sağ ol. Var ol.
Diyeceklerim tam dilimin ucuna geliyor, sonra orada kocaman bir düğüm oluyor Bedri Ağabeyim.
Neden diyeceksiniz eminim.
İçimden gelen şudur; Tacettin Komutanımızın ve sizin bizlere sunduğunuz insan yüreğinizdir.
Bu güzel dostluğunuzun hiç bitmemesini dilerim.
Saygı ve Sevgilerimle. . .
Bedri Tokul
Bizim Tacettin'le yıllarımız fazla sadece...
Selam ve Hürmetlerimle can Kardeşim.
Kısaca, o bizim koca yürekli komutanımız, can dostumuz, ağabeyimiz, sitemizin güvenilen insanı, topluma karşı duyarlı, insan gibi insandır.
Bu güzel insanı şiirleri ile anmak ayrıca bir vefa örneğidir.
Tebrikler Bedri komutanım, selamlar
Bedri Tokul
O sevginin anlam bulduğu bir insandır.
Selam ve Saygılarımla.
bu gün çandarlıda görülmemiş bir yağmur var....internet bir gidiyor bir geliyor....nete girip okuyunca.....sulanan gözlerim yağmura eşdeğerdi....tüm şiirlerimi tek tek okuyarak bu müstesna yazın bana ödüllerin en büyüğü idi. yaşadığım ömrümde seninle dost olmanın ayrıcalığını yaşatan rabbime şükranlarımı sunuyorum... çok yakın zamanda şiirlerimi bir kitaba dökersem ön sözünü senin yazmanı isteyeceğim...sen insanın hası adamlığın asısın....yüreğinin katmanlarını oluşturan sevgi ve vefanın adıma çokça düşen payını verdiğin için minnettarlığımın en uç noktasındasın güzel dost gülünce gamzelenen yanaklarında öpüyorum.....SAĞOL VAROL...
Bedri Tokul
Beni utandırma.
Dönüp, dönüp okurdum şiirlerini...
Hissettiklerimi aktardım sadece.
Selamlarımla Can gardaş.
Her ikinizi de tanımakla kendimi şanslı buluyorum. Tacettin abimin verimli olduğu kadar siz de ondan aşağı kalmıyorsunuz yani.
Kayda değer bir vefa örneği ve titiz bir çalışma.
Tebrikler Bedri abim.
Selam ve saygılar.
Bedri Tokul
İşin rast gelsin.
Selamlarımla.
Çok güzel bir şiir analizi olmuş.
Edebiyat defterimizin baş tacıdır Tacettin komutanımız, biz kalemlerin sayfalarında çok emekleri vardır. Yapıcı, iyimser kişiliğinle gönüllerimizde taht kurmuştur.
Bu güzel sayfayı kalem dostuna hazırlayan Bedri komutanımzı tebrik ederim...
İki değerli komutanlarımıza kalben selamımla...
Saygılarımla...
Bedri Tokul
Öyledir Tacettin adamdır.
Selam ve Saygılarımla Oya Hanım...
Oya gedik
İyi geceler diliyorum...
Can komutanım, sizin kıymet biçilemez dostluğunuza saygım bu yazınızla bir kat daha arttı. Tacettin komutanımı buradan tanıyıp, yazı ve şiirlerini aksatmaksızın takip eden biriyim. Onun değerinin hakkını veren bu güzel yazınızdan dolayı en içten tebriklerimi sunuyorum. Selamlarımla, saygılarımla
Bedri Tokul
O benim için öz gardaştan farksızdır.
Hani şiirleri de işlediği konular da iyidir.
Selam ve Saygıyla ...
Sizlerde öylesiniz.
Bugün kaybından yakınıp durduğumuz değerlerin en başında geleni arkadaşlık olsa gerek, üstadım...
Arkadaşlık duygusu zayıf insanlara baktığımızda, bir toplumun ve kültürün neresinden çürüyüp bozulacağını da görebiliriz sanıyorum...
Yani, arkadaşlık, insanın değerini belirlemede en hassas terazi gibi...
Yazınız bu bağlamda da seçkinlik arz ediyor...
Ne mutlu sizlere...
Ayrıca bu güzel bir fikir; kendi şiirlerimizi böyle bir değerlendirmeye alsak iyi olacak...
Üstat Tacettin beyin işlediği konuların bütünselliği dikkat çekiyor...
Dolayısıyla tekrar tekrar okumak ihtiyacı doğuyor...
Üstadım varolasınız...
Selam ve saygılarımla.
Bedri Tokul
Tacettin'in hakikaten toplumsal şiirleri vardır.
İyi bir hececidir.
Ben bazen döner onun şiirlerini tekrar okurum.
Meraklısı da okusun diye bu çalışmayı yaptım.
Selamlarımla canım Ustam...