- 1597 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
BU VATAN BİZİM! YILDIRAMAYACAKLAR! YILMAYACAĞIZ!!
Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi “kendi milletinin özgürlüğü ne kadar hayati ise diğer milletlerin de kendi vatanlarındaki özgürlükleri de bir o kadar hayati olmalıdır.”
Bu sözden yola çıkarak;
VATANIMIZA sahip çıkmak isteğimizi, bizlere azınlık muamelesi yaparak engellemek isteyen zihniyetin ÇAĞDIŞILIĞINA isyan ediyorum.
Bunların GLOBAL dünya düzeni dedikleri ABD ve AB yandaşları olarak üzerimizde oynanan oyunların iç sesleri olması, içinde bulunduğumuz tablonun ne denli karanlık olduğunun en büyük göstergesidir.
Milliyetçilik duygularımızı IRKÇILIK olarak lanseleri ise daha da düşündürücü ve üzücüdür.
Milliyetçilik;
Vatanı karşılıksız sevmek ve uğruna canını verecek kadar ona bağlılıktır. Devletimizin onurunu korumak, onun büyüterek gelişimini sağlamak ve bunun için gayretli çalışmalarla üretir hale getirmek hedefinde olmak korkulacak değil, gurur duyulacak konu olmalıdır. Adına ırkçılık dedikleri bu yalanı onlara öğreterek söylemlerine ekletenler aynı zamanda bunları söyleyenlerin beyinlerinde yıkama işlemi gerçekleştirmiş olduklarından kolaylıkla hükmetme aşamasına gelmişlerdir.
Oysa;
TÜRK MİLLETİ olarak bizler, Atamızın bizlere emanet bıraktığı değerleri yüceltecek nesillere onun ilke ve devrimlerini özümsetir anlayışı sunacak yönetim istemekten başka amacı olmayan vatandaşlarız.
Atamızın dediği gibi bizlerde aynen ” Biz milli sınırlarımız içinde hür ve bağımsız yaşamaktan başka bir şey istemiyoruz. Biz Avrupa’nın diğer memleketlerinden esirgenmeyen haklarımıza tecavüz edilmemesini istiyoruz” diyoruz ve bunu haykırıyoruz.
Prof. Dr. Şengül Hablemitoğlu’nun sözleriyle;
“Öncelikle milliyetçilikten ne anlaşıldığına bakılması lazım. Milliyetçiliğin yükselmesi korkulacak bir şey değildir. Şu yaşadıklarımıza milliyetçilik deniliyorsa, ben öyle algılamıyorum. Milliyetçilik, kesinlikle ırkçılık değildir. Milliyetçilik, Türk olmak ve bu Türk dilini konuşuyor olmaktır. Sadece ‘Bayrak inmesin’ demek değildir. Milliyetçilik ulus ve bütün olabilmektir, bağımsızlıktır, bize bırakılan onuru harcamamaktır, sevgidir, insan haklarına saygıdır, temiz olmak ve eğitimli olmaktır. Ülkenizin yararına çalışırsanız milliyetçi olursunuz.” Açıklaması bu konudaki görüşlerimizi çok iyi yansıtmaktadır.
Atamızın sözleri ise bizlere bunu benimsetmiştir, algılatmıştır ve ilke edinmemizi sağlamıştır.
"Bize milliyet perver derler. Fakat biz öyle milliyetperveriz ki bizimle iş birliği edecek bütün milletlere hürmet ve riayet ederiz. Onların bütün milliyetlerinin icabını tanırız. Bizim milliyetperverliğimiz her halde bencil ve mağrur bir milliyetperverlik değildir..."
Bizleri hiçbir güç bu anlayışımızdan döndüremeyecek, savunduğumuz değerleri aşağılayamayacak, bizleri mali destek adı altında sömürerek tüm yer altı ve üstü zenginliklerimizden edemeyecektir.
Bizler maddi ve manevi olarak kimliğimizi iyi taşıyan, diline dinine, yasalarına bağlı, ümmet değil millet olmayı bilmiş, bizlere böylesi bir vatanı kurtuluşumuz olan savaşlarda şehitlik mertebesi alarak bırakan ecdadımızın, yedi düvelin karşısında “Hasta Adam” olarak nitelendirilen 700 yıllık imparatorluğun küllerinden CUMHURİYET gibi mükemmel bir rejimi bizlere armağan bırakan Mustafa Kemal ATATÜRK gençleriyiz.
ADIMIZ ANDIMIZDIR!!
VATAN NAMUSUMUZDUR!!
ORDUMUZ ŞÂNIMIZ GURURUMUZDUR!!
TOPRAĞIMIZ KUTSAL,
BAYRAĞIMIZ ONURUMUZDUR!!
ÖZGÜRLÜK RUHUMUZ,
CUMHURİYET İLKEMİZDİR!!
VARLIĞIMIZ TÜRK VARLIĞINA ARMAĞAN OLSUN!!!
Saygılarımla.
Gönül Ersin Gürsu
YORUMLAR
Sevgili Rom@ntik;
İronine gülsem mi ağlasam mı?
Zaten her zaman yaptığımız gibi ikisini birden yapalım ve gülelim ağlanacak halimize.
Biz bazı şeyleri ki bunlar hiçte "bazı" sözcüğü ile adlandırılamazlar, hafife almaktan öylesi hafifledik ki, ruhumuz gezide...
Mış gibi yaşamı çok benimsemişiz diye düşünüyorum bu sebeple.
Yine de, "uykuyu seviyoruz dedikse, ayakta uyumuyoruz" diyenlerle bir avuç bile olsak varız diyorum!
Bende varım diyenlere duyurulur.
Katkın için çok teşekkür ediyorum ve sevgi yüklü saygılarımı Gönül'den yolluyorum yüreğin enginlerine.
Halâ bu ülkede yürekle... cesaretle... kararlılıkla ve menfaatsiz olarak ATATÜRK'Ü anan, onun ilkelerine bağlı insanları görmek ne hoş...
Yazınızla alakâlı gibi görünmese de ve hatta haddimi aşarak sayfanıza yakışmasa da iki önerim var...
İlk'i : Bebek bezi imal ve ithal eden firmalara mailler ve mektuplar gönderelim ve ürettikleri malzemelerin büyükler içinde üretilmesini isteyelim...
Çünkü; Ülkesini savunmak ve Atatürk'e sahip çıkmaktan korkan vatandaş sürüsü olduk çıktık...
Bunlardan birinin bile konusu geçecek olsa korkudan altımıza kaçırdığımızda bez gerekli, ki; hiç olmazsa bu konuda milleti rahatsız etmeyelim... Ne gerek var ki konulara katılmaya, fikir üretmeye ve birlik olmaya... Bana dokunmayan "YALAN" bin yaşasın mantığı, zihnimize yerleşti ve suya sabuna dıkunmadan yalanları kabullenip yaşayıp gidiyoruz sürüler halinde değil mi ?
İkinci önerim : Siyasetçilere de mailler ve mektuplar gönderelim ve ricada bulunalım... Onlar tecrübeli... yol yordam bilirler... bir parti kurmalarını isteyelim... Adı da mesela :
ATATÜRK'Ü KARALAMA PARTİSİ olsun... olsun ki; seçimlerde bakalım kaç milyon seveni ya da sevmeyeni var...
Oylarda isim olmayınca ( yani gizlilik olunca ) belki cesaret gelir de millet eteğindeki taşı döker... ne dersiniz ?
SAYGILARLA
son Türk son damla kan bitmeden bu vatana BİZİMMM
toprağı yalayan yılanğibidir bize bu düşman ancak tozumuzu alırlar bunlar vatanımıza birde o pis kanlarını akıtıp yok olurlar ecdadları ğibi
yüreğine kalemine sağlık beğeni ile okudum ve taktirlerimi bildiririm gerçekten duyarlı bir yüreğin var saygı ile eğilirim o gül yüreğinde
sevinç ve saadetle kal
Katkı olması dileği ile....
ATATÜRK’Ü NİÇİN ÇOK SEVİYORUZ?
1)Kültürümüzü, tarihimizi, edebiyatımızı çok iyi bildiği ve çok sevdiği için, çok seviyoruz.
2)İnsanımıza, insanlığa, ilme ve insanî değerlere düşmanlarımızın bile görmezlikten gelemediği, hatta çoğu zaman övgüyle dile getirdiği hizmetleri gerçekleştirdiği için, çok seviyoruz.
3)Doğudan Batıya, oradan Hindistan’a ve Afrika içlerine kadar hak, adalet, insanlık, ahlâk ve erdem örnekleri götüren; yürekleri sevgiyle donatan, mideleri helâl lokmalarla doldurun, gönül ve ruh dünyalarını akıl, aşk ve ahlâkla aydınlatan, açları doyurup çıplakları giydiren büyüklerimizi çok sevdiği için, çok seviyoruz.
4) vatanımızı, milletimizi, insanımızı çok sevdiği için, çok seviyoruz.
5) Sayılabilen çoklukları, denklemleri, sıfırı, dünyanın yarı çapını, trigonometrik oranları bulan ve insanlığa bundan yüzlerce yıl önce karşılıksız hediye ve hibe eden El Buruni, Nasrettin-i Tusi, Uluğ Bey, İbn-i Heysem gibi alimlerin, Batıda akıl hastaları “kafasına şeytanlar üşüştü” denerek olmadık hareketlere maruz bırakılırken sonradan Batıda iki asır ders kitabı olarak okutulacak olan tıp kitabını yazan İbn-i Sinaların, Dünya haritasını bundan yüzlerce yıl evvel bir ceylan derisi üzerine çizen Piri Reis gibi dehaların, dünyanın ve ülkemizin birçok yerini dolaşma ve gördüklerini yazarak insanlara iletme yürekliliğini ve kararlılığını gösteren Evliya Çelebi gibi gezginlerin ve bilginlerin torunu olduğu için, çok seviyoruz.
6) Allah ve Peygamber sevgisiyle dolmuş, doymuş ve yaşamış, yüzlerce yıl yaşayacak eserler bırakmış Fuzuli, Şeyh Galip, Yunus Emre gibi gerçekleri bilmişler, ermişler, doğruyu ve doyurucu olanı görmüşlerimize, Mehmet Akif gibi sanatını hakkın ve hakikatin emrine vermiş, Türk’ün istiklâl mücadelesine canıyla, kalemiyle ve gayretiyle katılmış şairlerimize, her zaman halkın ve haklı olanın yanında yer alan, savaşta aman vermediği düşmanının yarasını barışta saracak kadar merhametli olan, harp hukuk ve sanatını bütün yönleri ve incelikleriyle bilen, kendinden kat kat kalabalık olan düşmanlarını en olumsuz şartlarda bile en ağır yenilgilere uğratan Fatih Sultan Mehmet gibi komutanlarımıza saygılı olduğu için çok seviyoruz.
7) ilim ve kültür abidelerinin, fikir, iman ve aksiyon adamlarının, büyük devlet adamı ve komutanlarımızın en önemlisi olduğu için çok seviyoruz.
8) Ordusu tamamen dağılmış, silâhları elinden alınmış memleketimizin silâhlı kuvvetlerini yeniden kurarak düşman karşısında eğitimli, düzenli, kararlı, disiplinli, morali yüksek, geleceğe güvenle bakan, korku nedir bilmeyen güçlü bir ordu oluşturduğu için çok seviyoruz.
9)Dünyanın en güçlüleri zannedilen ordularını Dumlupınar’da, Sakarya’da, Çanakkale’de yenmeyi başardığı için çok seviyoruz..
10) Türkiye Cumhuriyeti’ni kurup bugünkü hür ve demokratik bir ortamda yaşamamızı sağladığı için çok seviyoruz.
11) Olayları değerlendirmede son derece başarılı olduğu, zorluklar karşısında asla yılgınlığa düşmediği, çok okuduğu, her zaman ikna metodunu kullandığı, tarihi ve tarihimizi çok iyi bildiği, insan düşüncesine gerçek manada değer verdiği, vatan, millet ve bayrak sevgisiyle dolduğu,bilime, sanata, kadına, akla, hürriyete devamlı yürek uzattığı, gerçekçi olup millî güce dayandığı için çok seviyoruz.
12) Herkese her zaman yol gösterecek bir kişiliğe, çok sağlam bir karaktere, ileri görüşlülüğe, herkesi hayran bırakan zekaya, dehaya sahip olduğu için çok seviyoruz.
13) Bizlere doğru ve sağlam ilkeler, inkılâplar bıraktığı, insanlığa ve ülkemize bir çok yenilikler armağan eylediği, bir çok kurumlar kurduğu için çok seviyoruz.
14)Kuvvetli olmak, güçlü Türkiye yaratmak için memleketimizde millî birlik ve beraberlik içerisinde yaşamak lâzım geldiğini bir düstur olarak belirlediği, mutlu, huzurlu ve refah içerisinde yaşayan bir Türkiye’yi her zaman ayakta tutabilmek için millî ve şahsiyetli kalarak ülkenin meselelerine kafa yormak gerektiğini açık ve net olarak bildirdiği için çok seviyoruz.
15) Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir” dediği, “Türk kültür ve medeniyeti atinin medeniyet ufkundan bir güneş gibi doğacaktır” gerçeğini olanca gücüyle haykırdığı, “Ne mutlu Türk’üm diyene” diyerek kendi kendimize güven duymamızı sağladığı, “Ordular ilk hedefiniz Akdeniz’dir ileri!” haykırışıyla istikameti gösterdiği için çok seviyoruz.
16 Türk’ün zekâsına, medenî kabiliyetine, üstün özelliklerine, gücüne ve ahlâk anlayışına herkesten daha çok güvendiği,ne gerçekleştirdiyse bu büyük milletin daha mutlu ve daha huzurlu olması için gerçekleştirdiği için çok seviyoruz.
durdu şahin tarafından 7/29/2008 11:12:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yazınıza katkı olması dileği ile...
BAYRAĞIMIZI NİÇİN ÇOK SEVİYORUZ?
1) İnsanımızın, milletimizin, devletimizin binlerce yıldır bekçisi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
2) Milli gururumuzun, haysiyetimizin, varlık ve bekamızın göklerde dalgalanan azameti olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
3) Savaşlarımızın, zaferlerimizin, sevinçlerimizin, sevdalarımızın adı olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
4) Her türlü manevi oluşların, kendinden emin davranışların, kişiliğimize ve kimliğimize güvenin, huzur ve sosyal barışın teminatı olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
5) Ruhumuzun, bedenimizin, inancımızın, fikrimizin, adımızın, andımızın, gayemizin ve gayretimizin besleyicisi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
6) Dinimizin, milletimizin, dilimizin, diriliğimizin, birliğimizin sigortası olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
7) Kahraman ordumuza, polislerimize, liderlerimize, devlet adamlarımıza, alp erenlerimize güç ve kuvvet olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
8) Şu güzel vatana kol kanat gerdiği, insanımıza umut olduğu, devlet ve millet düşmanlarına geçit vermediği, hainlere, bölücülere, soysuzlara korku dağıttığı, mazlumlara, masumlara hayat kaynağı olduğu, her halimizi izlediği, hilalimizi her zaman en yüksekte tuttuğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
9) Hiçbir zaman hiçbir şer güçten ve fesat odağından korkmadığı, ürkmediği, hep heybetli, azametli bir şekilde en yükseklerde kalabildiği için bayrağımızı çok seviyoruz.
10) “Allah, devlete, millete zeval vermesin” diyenlere, hak bildiği yolda dimdik yürüyenlere, imanla, ihlâsla, ilimle, fikirle yoğrulanlara, iç ve dış düşmanlar karşısında sıra dağlar gibi duranlara, savaşın kartalı, barışın güvercini olanlara gül ve çiçek olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
11) Hem geçmişin hatıralarını, hem geleceğin güzelliklerini hem de milletimizin bütün özelliklerini bünyesinde barındırdığı için bayrağımızı çok seviyoruz.
12) Şairlere, yazarlara, düşünürlere, filozoflara, kahramanlara ilham kaynağı ve marşlarımıza konu olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
13) Tüm kutsal değerlerimizin bağrında yaşadığı tarihimizden ve şehitlerimizden bizlere emanet olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
14)Uğrunda şarkılar bestelenen, destanlar yazılan, türküler söylenen, ağıtlar yakılan, bizler için güzel ve güllerle dolu bir bahçe, çağlayarak çağlar ötesine akan bir nehir, sığındığımız ve düşmanlardan kendimizi koruduğumuz bir kale, dinlenmeye çekildiğimizde bizlere gerçek manada bir huzur evi olan vatanımızda bütünüyle milletin sesi olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
15) Hürriyetimizi, hâkimiyetimizi, rahatımızı, hürmetimizi, muhabbetimizi, hakkımızı, menfaatimizi, maneviyatımızı, sağlık, saadet ve selametimizi, iffetimizi, irademizi, zevkimizi, şevkimizi, görüşümüzü, gülüşümüzü, etiğimizi, estetiğimizi, emellerimizi, emeğimizi, seviyemizi, şerefimizi, gençliğimizi ve geleceğimizi onun gölgesi altında bulduğumuz, yaşadığımız ve koruduğumuz için bayrağımızı çok seviyoruz.
16) Hülasa, rengini milyonlarca şehidimizin kanından aldığı, imanın, mücadelenin, zaferin, umudun ve aydınlığın timsali olduğu için bayrağımızı çok seviyoruz.
VATANIMIZI NİÇİN ÇOK SEVİYORUZ?
1) Üzerinde doğup büyüdüğümüz, ırmaklarında yıkanıp çayırlarında güreştiğimiz, soğuk sularını içip bağlarında bülbül seslerini dinlediğimiz, ovalarında koşup obalarında konakladığımız için çok seviyoruz.
2) Gücümüzü,gıdamızı,enerjimizi ona dayanarak,ona yaslanarak, ondan kuvvet alarak biriktirdiğimiz için çok seviyoruz.
3) Acılarımızı, sevinçlerimizi, hatıralarımızı, hayal kırıklıklarımızı, aşklarımızı, sevgilerimizi, mutluluğumuzu onun üzerinde yaşadığımız için çok seviyoruz.
4) Bayrağın, özgürlüğün, yaşamanın,yarışmanın, yazışmanın, çalışmanın ve kazanmanın tadını onun sayesinde tattığımız için çok seviyoruz.
5) Bütün Türk büyükleri onu sever de onun için çok seviyoruz.
6) Atalarımızdan emanettir, mirastır, bizlere kadar uzanan mesaj dolu sestir de onun için çok seviyoruz.
7) Ekmeğimizi, suyumuzu, huyumuzu, tatlı uykumuzu ona borçluyuz da onun için çok seviyoruz.
8) Doğduğumuzda altımıza yatak, öldüğümüzde üstümüze yorgan olduğu için çok seviyoruz.
9) “ Vatan sevgisi imandandır” da onun için çok seviyoruz.
10) Emeğimizin karşılığını fazlasıyla verdiği için çok seviyoruz.
11) Altı şehitlerle,üstü o şehitlerin nasıl şehit olduğunu bilen canlı şahitlerle dolu olduğu için çok seviyoruz.
12) Öksüzlere sığınak, yoksullara barınak, zorda kalanlara kalkan, yolda kalanlara umut, zayıflara kuvvet, yiğitlere otağ olduğu için çok seviyoruz.
13) Sayesinde her zaman doyduğumuz, üzerinde korkusuzca doğrulduğumuz, bin bir çeşit güzellikleriyle yoğrulduğumuz, onu yaşatmak için yorulduğumuz ve onun hakkında hain emeller besleyenler karşısında birleşip tek yumruk olduğumuz için çok seviyoruz.
14) Camilerinde Kur’an okuyup namaz kıldığımız, minarelerinde ezan okuduğumuz, evlerinde halı, kilim dokuduğumuz, sınır boylarında asker olup nöbet tuttuğumuz, okullarında ilim öğrenip ilim öğrettiğimiz, onun sayesinde içimizi,dışımızı donattığımız için çok seviyoruz.
15) En önemlisi de Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde başlattığımız ve kazandığımız bir Kurtuluş Savaşı sonunda kurduğumuz Cumhuriyet sayesinde “ kimi Hindu, kimi yayman, kimi bilmem ne bela” olan sırtlan sürülerinden kurtulduğumuz için çok seviyoruz.
Yazınıza bütünüyle katılıyorum.
Ancak bir hususda yorum farkı var aramızda anlayabildiğim kadarıyla.
Ümmet konusu..
Yazınızda diline, dinine bağlı insanlardan bahsederken diğer yandan da ümmet olmayı yadırgar bir anlam sezdim.
Bütün dinler için geçerli olduğu için belirtmek ihtiyacı duyuyorum, ümmet olmak aidiyet duyduğunuz dinin peygamberine bağlılık demektir.Dini bir terimdir.
Günümüzde inanan insanları aşağılamak maksadıyla benzer kavramları kullananlar olduğu için hangi saikle yazınızda bahsedildiğini tam anlayamadım.
Millet bilinci olan insanlar da ümmet olabilirler.
Millet olmak ateist ya da agnostik düşünce sahiplerine özel değildir kanımca.
Müslüman olmanın da gereğidir ayrıca ümmet olmak.
Dolayısıyla, biz Türkler hem ümmet hem de millet olmayı bilmiş bir toplumuz bana göre.
Şükür ki öyleyiz...
TDK ümmet tarifi;
Hz. Muhammed'e inanarak, onun yaptıklarını ve söylediklerini uygulayarak çevresinde toplanan Müslümanların tümü..
Selam, saygılar...