- 3589 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
UMUDUNU YİTİREN HERŞEYİNİ YİTİRİR
UMUDUNU YİTİREN HERŞEYİNİ YİTİRİR
Bir şarkıya dalan insan yüreği,kimi yerde umutsuzluğun notasında bulur kendini.Aslında umutsuzluğu yaratan,insanın kendisidir.En şanslı yönümüzden biri de , sahip olduğumuz bir umut parçasıdır.Bu şansı daha çok insan kendisi yaratır.Umutsuzluğun yarattığı, kırıntılara takılı kalan insan,hep zayıf yönüyle yalnız kalır.
Bir karıncayı örnek almak bile,umutsuzluğun kırıntılarına takılı kalmaktan kurtarır insanı.Karınca yuvasının,etrafındaki yemleri ne kadar da dağıtsan , karınca hiçbir zaman mücadele etmekten vazgeçmez.Çalışmaya devam eder.Mücadele etmekten vazgeçmemek,umudunu yitirmeyişin, en güzel adıdır.Bu en güzel ad,karıncaların özünde hep saklı kalır.Yeter ki insan umudunu yitirmesin.Kimi zaman, karnında bir can taşıyan anne bile intihara teşebbüs eder.Bu, zayıf yanıyla yalnız kalmanın ve mücadeleden vazgeçmenin en kötü örneğidir.İntihar hiçbir yerde çözüm değildir.Çözümün yıkıldığı noktadır.Oysa çözümler,hep varoluşun anahtarıdr.O anahtara sahip çıkmayı , herkes kural olarak algılamalı kendinde.Can vermek isteyen anne,bir umudu yıktığının belki de farkında bile değildir.Kurtarılan her hayat umudun kendisidir.Yeni hayatlar, umudun yarattığı en güzel direniştir.Her üzüntüde ve tükenmişlikten bile, bir umut yaratmalı insan .İnsan kirpiğine konup da , göz yaşı olan her hüzünde,aslında bir umut kıvılcımının saklı olduğunu hissetmeli kendinde.
Tekerlikli sandalyeye mahkum kalan,yada gözleri görmeyipte hayata sımsıkı sarılan temiz yürekli insanlar var.Onlar da tükenmeyen umudun yarattığı örnek hayatlardır.Allah insanlara,her şeyi vermiş.Bunların değerini bilip,her yerde umut olmalı insan yüreği.Yokuşta dökülen ter,her yerde sevinç gözyaşı olarak çıkar karşımıza.Yeter ki akan o terin her zerresinde,yaratılan bir umut kıvılcımı olsun.Sabah evden çıkıp,okula öğrencilerine ders vermek için, yola koyulan bir öğretmen,hep umut dağıt etrafına.Öğrencilerine bir şeyler verebilme çabasıyla uyanır yeni günlere.Kitap yazan bir yazar hep yeni ve güzel düşünceler yaratır insan benliğinde.Bunlar hep var oluşun içinde yatan,en güzel umutları doğuran örnekleridir.İşte,insan hayatı canlılık kazanır, bu güzel örnekleri beyninde yer edindikçe.Dilerim ki bir yazarın kaleminden dökülen,her mısradaki umut kıvılcımları,yeni hayatlar yaratıp,yön vermeye sebep olur.
Yazan:Sultan MERCAN
YORUMLAR
evet sultan hanım.her şeyin başında umut gelir.umutlu olan dünyaya bambaşka bir pencereden bakar.her kapanan kapıda başka bir kapı açılır.olumlu yada pozitif düşünmeylede bağlantılıdır umutlu olmak.hakikaten pozitif düşündünmü beyin o iletileri loblara gönderir,negatif düşünce silinir dahamantıklı hareket edilir ve işler yoluna girer.tebrikler.