- 1030 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BABALAR AİLENİN YETİM OĞLU YETİMİDİR.
BABALAR AİLENİN YETİM OĞLU YETİMLERİDİR.
Babalar hem yetim hem de öksüzdürler. Çünkü babalar "ama baba yüreğidir." diyerek ajitasyon yapmazlar.
Onlar her derdi, her sıkıntıyı, her kederi hatta gözyaşlarını bile içine akıtırlar!
Onlar en güvendiğine bile aile içinde olup biteni açmazlar, açamazlar!
Onlar aç kalmayı göze alarak ailesini doyururlar!
Ölümü pahasına ailesini yaşatırlar!
Bu yüzden babalar, hep öksüz, hep yetimdirler!
Babalar bazen, bir savaşçı, bazen barış elçisidir!
İnşaatta amele, tarlada ırgat, eşinin yanında bey, evlatlarının yanında babadırlar! Ama baba olmanın bedelini ağır öderler!
Bu yüzden babalar hep öksüz, hep yetimdirler!
Nerden bulacağım sözü, onlara yabancıdır!
Nasıl temin etmeliyim diye içlerinde tilkiler dolaşıp durur!
Ne yapayım ailenin reisi ben miyim deme hakkına asla sahip değiller!
Onlar cephede askerdirler!
Tipide barınak, yağmurda şemsiyedirler!
Onların, dalgınlık yapmasına izin yoktur!
Çözülmesi gerekenleri en kısa yoldan ve en pratik şekilde çözmesi gerekenlerdir. Bu yüzden babalar hep öksüz, hep yetimdirler!
Üzülmelerini hissettirmeye de hakları yoktur! Çünkü üzüldüğünü hissettirdiğinde ailesinin de üzüleceğini bilirler!
Bu yüzden zaman zaman uyuduklarında başlarını yastığa gömdüğü bile olur. Ağladığını kimseler görmesin diye. Bu yüzden babalar hep öksüz, hep yetimdirler!
Hel düzenli mesaileri var ise; onlar hafta sonlarını evlerinde geçiremeyecek kadar öksüzdürler! Ve asla bunu dile getirmezler! Çünkü eşleri hafta boyu yapması gereken temizlik işlerini hafta sonuna bırakmıştır! Kanepede ayağını uzatıp keyfince bir kahve içerek televizyon seyredeyim dediğinde; Eşi temizlik yapıyor ya, ayağını çek, şurdan kalk, şuraya otur direktifiyle babaları canlarından bezdirirler! Bu yüğzden babaları hafta sonlarını evde göremezsiniz! Bu yüzden hep sıcacık yuvasıından uzakta, ailesinden uzakta, ya sokak aralarında gezinerek ve ya bir parkta oturarak öksüzleri ve yetimleri oynarlar!
Onlar ilgi arsızı değildirler. Ailesini bir arada tutmak için hiyarerşik düzende bazen otoriter olmak zorundadırlar. Bu yüzden babalar hep öksüz, hep yetimdirler!
Onların ailesine güveni tamdır!
Onlar eş ve çocuklarının kendisine yanlış yapamayacağı inancındadırlar! Ola ki beklenmedik bir zaman diliminde aile kuralları dışına çıkılırsa ve baba hakkettiği saygıyı görmezse sadece öksüz değil aynı zamanda yetim oğlu yetim olurlar! Bu yüzdendir babalara hep ailenin öksüzü derler!
Ama eş ve ailenin diğer fertleri bilmezler ki bir baba giderse; o aileden, eş gider,
baba gider!
Yüzünden tebessüm gider!
Güç gider, Kuvvet gider!
Yaslanılacak koltuk değneği gider!
Islatacak omuz gider!
Nefes gider, soluk gider!
Cebin harçlığı gider!
Belin omurgası gider!
Gözyaşı gider!
Sığınacak kol gider!
Merhamet gider, şefkat gider!
Sofradan ekmek gider!
Güven gider!
Evin direği kırılır!
Ve gök kubbe çöker!
Böylece öksüz kalan sadece baba değil, ailede herkes öksüz kalır!
Ama bunu asla bilmezler!
Babalar bu yüzden ailenin en öksüz olanı, en yetim olanıdır…
Efkan ÖTGÜN
YORUMLAR
Sevgili efkan bey; " kutlarım sizi ve o efkarlı yüreğinizi. Bir BABA nın her haliyle muzdaripliği ancak bu kadar güzel anlatılabilir her halde tebrik ederim efendim. yazınızı okurken okadar etkilendim ki derin düşüncelere daldım. baba olmak gerçekten de nekadar zormuş. yazıyı okurken bir an kendimi bir baba yerine koydum ve nerdeyse annelikten ağır bastı..... Vayyyyy be dedim canım babam canım babalar hakkınızı helâl eyleyin biz kadınlara, biz evlatlara. Sizi o kadar güçlü gördük ki demirden yürek çelikten bilek sandık. sizi hiç ağlarkende görmedik (daha sonra devam edeceğim)
Hüma Efkan
gerçek babalar hep yalnız ölürler onları anlayacak kimseleri yoktur baba bir yarış atıdır koş oyana koş buyana eksik gedik gidermekten ne güneşin doğduğundan ne ayın battığından haberleri olur babalar tam anlamıyla sahipsizdirler baba bir eksik gideremedimi yüzüne bakılmayan biridir varsa güzelce yenir içilir yoksa surat asılır köle kananamıştır rızkını ... acı çok acı bak besle önce evlat vurur sana tekmeyi insan olmayı bilmek en güzel bilgi