- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İşaret Dili Gönüllüsü Berkan Hoçur ile..
İşaret dili Gönüllüsü Berkan Hoçur “- İşitme engellilere Önyargıların yıkılarak onlara karşı hoşgörülü olunmalı”
SORU- bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
BERKAN HOÇUR- 1992 İstanbul doğumluyum. Tüccarlar ve Sanayiciler Derneği İlköğretim Okulunu , Toplu Konut lisesini tamamladım . Kırklareli Üniversitesi Kamu yönetimi bölümü mezunu olup su anda işsizim.
SORU-,Bize ailenizden bahseder misiniz anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza ve işaret dili öğrenme çabalarınıza bakışı nasıl?
BERKAN HOÇUR- Annem ev hanımı. Babam serbest meslek. Bu çabalarıma pek olumlu bakmıyorlar.
SORU-İşaret dili öğrenme çabanızın sebebi nedir?
BERKAN HOÇUR- geçen sene çalıştığım özel okul kantininde 7 tane işitme engelli insan çalışıyordu. Onlarla anlaşamayınca işaret dili kursuna katılarak bundan sonra işitme engellilere destek olmaya karar verdim.
SORU- Bu nasıl bir duygu?
Berkan HOÇUR- İşaret dili öğrenmek bana mutluluk veriyor her zaman .
SORU-Bu işaret dilini neden öğrenmeyi çok istiyorsunuz?
BERKAN HOÇUR- kantinde çalışırken anlaşamadığımız için işitme engellilere fazla yardımcı olamamıştım.İşitme engellilere yardımcı olabilmek , ilerde bu konuda eğitmen olmak isterdim.
SORU- İşitme engellilerin gelişmesi için neler yapılmalı?
BERKAN HOÇUR- İşitme engellilere Önyargıların yıkılarak onlara karşı hoşgörülü olunmalı.
SORU- işitme engellilerle ilgilenmek size nasıl hazlar veriyor?
BERKAN HOÇUR- Bugün sağlıklıyım ama yarın ne olacağım belli değil. Bu yüzden onlara empati yaparak işaret dili öğreniyorum.
SORU- İşitme engellilerin toplumca kabul görmesi için ne yapılmalı?
BERKAN HOÇUR- İşaret dili yaygınlaşmalı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.