- 467 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-93
*Âşık olmayanlar aşkı tarif ediyorlar. Oysa âşıka “Aşk nedir?” diye sorsan, sadece susar ve gözlerini senden kaçırır.
*İnsanın bütün sıkıntıları, bunalımları, isyanları sonsuzluğun içerisinde sonunu bekleyen bir varlık olmasından kaynaklanıyor.
*İnsan, dünya denilen tımarhaneye atılıp, orada unutulmuş bir zır delidir.
*İnsanın kendini gerçekleştirebilmesi, özünü yaratabilmesi için özgür olması gerekir.
*İnsan zihni, varoluşun bile sırrını çözememişken, varoluştan öncesini sorgulama cesaretini nasıl gösterebiliyor?
*Çağımızda en önemlisi olduğu halde, hiç önemseyen sorun, insanın hem kendine hem de topluma yabancılaşmasıdır. Bu tipte bir insanın yapamayacağı çılgınlık yoktur.
*İnsanı kendinden kopardılar; umutsuz, sıkıntılı, saldırgan ve yaşamı anlamını yitirmiş bir insan ortaya çıkardılar. Bu insan da akla hayale gelmeyecek işkenceler yapmaya, insanları acımasızca öldürmeye başladı.
*Düşüncelerindeki skolastik anlayışı yıkmadan özgürleşemezsin. Hiçbir şeye, kimseye, otoriteye bağlı olmayan; özgürce gerçeği arayan bir düşünce biçimine sahip olmak için çaba göstermelisin.
*Hayat yaşanmaya değer, hayatı yaşanmaya değer bulmamak bir kaçıştır, zayıflıktır, acizliktir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.