- 647 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
UCU YANIK MEKTUPLAR – 8 - d
UCU YANIK MEKTUPLAR – 8 - d
Ayışığım;
Dün öğle sonu izin alıp askeri birliğe, 5. Zırhlı Tuğayına gittim. Nizamiyede nöbetçi subayına durumu anlattım.
“-Komutanın yanına gitmek, dersle ilğili bilği edinmek istiyorum” dedim. Nöbetci subay telefonla birkaç yeri aradı ve “- Tahsin Yazıcı Paşa seni istiyor” dedi. Bir askerle komutanlığa gönderdi. Paşanın yanına çıktım. Çok utandım, heyâcanlandım, terler aktı.
Halimi, hatırımı, derslerimi sordu.
“- Komutanım edebiyat 10, Matamatik 10, Geometri 10” derken, “-Tamam tamam diyerek gözlerimden öptü.
“- Küçük askerim; seni Serimer yüzbaşıya gönderiyorum, o da şiirler yazar” dedi. Bana “Küçük askerim” demesi. Beni çok gururlandırdı.
Yüzbaşı Serimer’in odasına girince babanızla karşılaştım. Yüzbaşı Serimer babanmış. Bana tanıdık gibi baktı. Mahcup bir şekilde ben de baktım. Sertçe gülümsedi.
Şiirle ilğili bilğiler verdi, Atatürk’ü, Cumhuriyeti, Cumhuriyetin ilanını anlattı.
Bir de Atatürk’le ilgili kitap verdi. Elini öperek ayrıldım.
Şiiri sabaha kadar yazdım. Temize geçerek okula getirip Öğretmenime göstererek okul müdürlüğüne teslim ettim.
Çok yorulmuştum ama rahatladım.
Ayışığım hoşça kal.
16.10.1959 – İslahiye
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ – İstanbul
Not: 14 yaşındaki bir kıza 15 yaşındaki bir gencin mektupları.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.