YAZAR NİÇİN YAZAR?
İnsanlar vardır gününü dolu dolu yaşadığını bilir ama yinede boşluk hisseder, dolu olanı taşırmak ister ve hep fazlası olsun der.Yazmak bunlardan biridir sadece.
Yazar niçin yazar sorusunun pek çok cevabı vardır. Her bakış açısından bakmak gerek, sonuçta her pencere aynı yıldızı göstermeyebilir.
Bazı insanlar konuşamaz. Söyleyemez içindekilerini, içinden kalbine taşar, boğulur. kalemi kusar sonra durduramaz onu. Tek arkadaşı kalemi olur ve dili kızar ona. Ama o insan hiç aldırmadan susarak yazmaya devam eder.
Yazmak...
Onun için çok büyük bir fiil. Çok değerli bir eylem. Ve çoğu kez su misali yaşamanın bir parçası.
Amodo diyor ki;" Yazmak insanın iç gerekliliğe verdiği yanıttır."
Düşün bir.
Gerçekten de öyle değil mi?
İçinde senden kaç tane daha var bilemezsin.İçindeki soruları sorana sen yazarak cevap verirsin çoğu kez fark etmeden. Bazen bir müzik eşlik eder bazen bir bardak çay, kahve...
Yazmak...
Çok şey ifade eder insanlara göre.
Yazmak için yazmazsın.
İhtiyaç mı peki? Bazı insanlara göre ihtiyaç olur, bazılarına göre sadece istek.
Gerçek bir yazar; yazdığını fark etmez mesela. Sadece kalemiyle dost olur kağıdıyla arkadaş... Saatlerce konuşur onlarla. Belki de gerçek yazar, yazar olduğunu fark etmeden yazandır.
Yazmak; konuşmaya, yürümeye, bağırmaya benzeyen bir eylem midir? Düşünürsen belkide hepsi belkide hiçbiri... Yazmak konuşmak demek bazen. Yazmak, sessizce bağırmak çoğu kez. Ve yazmak bazende kalbinin içindeki yollarda yürümektir.
Yazar, yaşadığı için yazar bazı zamanlar.
Yazar, konuşacak, kendisini anlayabilecek birini göremediği için sarılır kalemine.
Yazar, öğretmek ister.
Yazar, kendi dünyasını yaşamak ve yaşatmak için yazar. Rahatlamak için, konuşmadan çığlık atmak için saatlerini verir ve bundan hiç şikayetçi olmadan o sandalyeyi ve masanın üzerindekilerini bu denli benimser.
Bakmak için yazar.Görmek için, gösterebilmek için...
Yazmak, umuttur belki de çoğu kere.
Bir ekmek, bir su...
KÜBRA GÖK
YORUMLAR
Yazmak bilinenden çok ' bilinmek istemeyeni ' görünenden çok , görünmek istemeyeni ve en önemlisi ' yazarın diğerlerinden farklı düşüncelere saygı gösterirken kendi düşüncelerini zoraki empoze etmeye çalışmayandır ...
Öyle ya' herkesin hayat duruşu olaylara bakış açısı farklıdır, ama ortak özelik iyi olan doğru olanı yazarın kendi iç dünyasındaki estetik ve çarpıcı uçları bir araya getirip ' ruhta ve kalpte ' akılda kalacak şekilde
okuyucuya sunması ' zarif bir misafir ağırlar gibi kendi beceri ve üslup ve adabınca paylaşması diyorum .
Çılgın ve veya istediğince hayal kurdura bilmeli. en güzel yanı da ' mevsim yaz yada kış 'olsun yazar hangi
mevsimi yaşıyorsa onu kendi havasına dönüştürüp ' değişik renkler ede edebilme yeteneği diyorum
Bir şiirim vardı ' tam da konuyla ilgili ' diye anlatma gereği duydum :) Şiiri paylaştığım da mevsim kıştı '
Ve şiir 'Erik Ağacının çiçeklerini dökülesinden bahsediyordu ' şöyle bir yorum aldım' ama biz kıştayız
bu mevsimde Erik Ağacı 'olur mu ? olursa da Çiçek açar mı '? haklı ; 'ama o 'erik ağacının benim ağacım olduğunu bilmiyor olması doğaldı ' :))
Bence yazarken dört mevsimi yaşaya bilmeli insan .. ve yaşata bilmeli..
Çok uzattığım için özür diliyorum ..emeğinize ve kaleminize sağılık ..
Saygılar..
beren yılmaz tarafından 3/15/2016 10:39:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kübra.48
İnsan kendi mevsimini yaşamalı tezatlara inat.
Öyle yazmalı
Yazmak ki benim için çok çok değerli ve önemli bir eylem
Yetiremiyorum mesela kelimelerimi duygularıma.
Acaba diyorum kalemim de mi terk etti?..
Yazan insan sorgular.
Yazan insan düşünmez sadece. Kaybolur kendi içinde..
Kendi mevsiminde..
Ama yinede o mevsiminden vazgeçmez ya...
önemi olan da budur
değerli yorumunuz için çok çok tesekkur ederim
....
Yazmak biraz da problem çözmektir...
Bir cümleden sonra gelmesi gereken cümleyi kurarken...
Gerçekle bağını sağlarken...
Tabii en başta yazarın kendisi duyar bunun kıvancını...
Bir zoru alt ettiği için...
Belki de bir başka mumu tutuşturduğuna inanırken...
Bir nevi maceradır diğer yandan...
Extrem sporlar gibi...
Tabii azıcık da çılgınlık...
Tebrikler...
Kübra.48
Yer yer betimlemeleriniz hoş gerçekten.
iste yazmak böyle bir şey olmalı.
Aynen dediginiz gibi.
Yorumunuz için teşekkürler..
..