- 340 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Gümüşlükte dere katliamları
Dsi den habersiz belediye başkanlarının olduğu bir ülkede dere yataklarının yol yapılması adettendir anlayışını ömrümce kabul etmeyeceğim... Gümüşlükte bir kaç dere yatağının yola kurban edilmesi yetmezmiş gibi şimdi de Dereköy Gümüşlük arasında peksimet köyündeki dereyataklarının, hemde kamu görevlilerininin gözü önünde göz göre göre dolduruluyor olması canımızı yakıyor...
Bir kaç hafta önce dere yataklarına yol yapılması yüzünden Bodrum daki sel felaketinin yol açtığı felaket dünyanın gözlerinin önüne ilkel bir görüntü olarak kazınması yetmezmiş gibi, aynı ilkelliğin devamına gözyuman kamu görevlilerinin durumu minareyi çalan hırsızın kılıf hazırlaması maskaralığından başka bir şey olmasa gerek...
" Su akar Türk bakar" sözü bu gibi kamu görevlileri için ünvan olsada, bu millet tarihe "su imparatorluğu" ünvanıyla yer etmiş bir medeniyetin devamıdır... Oturduğu koltuğun önündeki fosseptik rögarından taşanları içine sindirmiş bir kamu görevlisine tahammül eden bir devletin civisi çıkmıştır zaten... Medeniyet o dur ki,
kendilerini eleştirenleri fişleyip rögardan dolayı kapanan yolun etrafından dolanacağına, vatandaşını onure edip soruna çare bulmaktır... Şükür ki devletin dsi gibi sorun çözme kapasitesi yüksek mimar, mühendis ve planlamacılarını barındıran kurumları var....
YORUMLAR
tabi ki şükür tevekkülden kaynaklanan haleti ruhiyedir... Yoksa dere yataklarının doldurulup yol yapılıyor olması Allaha meydan okuyanlara gözyummak olur.... Bu göz yumma sel baskınları depremler ve benzeri doğal afetlerle insan canına mal olduğunda yöneticilerin Allaha iftira atarak "Allahın kudreti" demeleri firavunun secde etmesi gibidir... İmanın önceliği hikmetle hizmet ve ibadet etmektir. Helak olduğunda ibadet hikmet sahibi insanlara ibrettir...