- 461 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KADIN İLE ERKEK
kadın ile erkek eşit midir? İslamiyette şöyle deniliyor;
kadınlar bize Allah tan emanettir emanete ihanet eden şüphesiz-
cehennem ateşiyle buluşur. ben değil yaratana bir kulun
emanetine bile ihanet edemem kadın erkekten üstündür anlamına geliyor. kimi eşittir kimi erkek üstündür diyor diyen diyene, emanete hıyanet edilmez eski insanlara eski kafa deniliyor, (zira eski insanlar daha duyarlıydı hayatı görmek istediği gibi değil hayatı olduğu gibi görürlermiş yeni nesil alaylı gülüşler sergiler eski kafa diye kendilerini büyük görürler okumuşun cahilleşen yığıntısından başka bir şey görmüyorum ben.)
YORUMLAR
Oldukça ciddi bir konu. Yüzyıllardan buyana tartışılmış olmasına rağmen, halen güncelliğini koruyan bir sorudur bu.
Mantık bilimleri açısından, kendi adıma sadece şu kadarını yazmak istiyorum:
İnsanoğlunun, evrende sürekli varolabilmesi için ne erkek olmadan kadın ne de kadın olmadan erkek nesilleri devam ettiremeyeceğine göre 1=1 mantık kavramına göre ''kadın ve erkek eşittir'' demek gerekir.
Doğada da bunun öğneğini hayvanlar ve bitkiler aleminde apaçık görmek mümkün. (birkaç istisna hariç).
Fakat güncel yaşamda genelde sürekli erkek hegamonyası mevcut olduğundan şuuraltımızda erkek kadından daha üstünmüş gibi bir oldu oluşur ki; bu durumda anlamsız gerilimleri ve kadın-erkek çekişmelerine yolaçar.
Benden şimdilik bu kadar.
Saygı ve selamlar