UYUM VE MANTIK..!
"..Bizim mantığımızla hayatın mantığı asla birbirine uymuyor.."
biz kimiz?
mantık nedir..kesin doğruluğu net midir..geçerliliği HEPİMİZİ KASSAR MI..uyum NEDİR Kİ HEPİMİZİ BAĞLIYOR..DÜĞÜMLÜYOR böyle..!??
herşeye mantıkla mı bakacağız ?
hadi diyelim baktık..
HERKESİN MANTIĞI KENDİNE GÖRE doğru olacağına göre
KİMİN MANTIĞINA göre yaşanacak hayatlar..nasıl sonlandırılacak olaylar..nasıl konuşacak İNSANLAR??
hayat nedir ya..!
hayat dediğimizi kim şekillendiriyor?
hayatı kim renklendiriyor?
hayata kim HÜKMEDİYOR?
HAYAT derken ortada bir söz..
HAYATIMMMMM derken başka birşey anlatmış oluyoruz..!
benim hayatım
senin hayatın
onun hayatı
bizim hayatımız
sizin hayatınız
onların hayatı...!
UYUM VE MANTIK..!
İKİ İŞE YARAYAN..
İKİ İŞ HALLETMEYEN KELİME..!
işin sırrı nerde peki?
HERKESİN CEVABI KENDİNE GÖRE diyorum ben sadece..!
"..Bizim mantığımızla hayatın mantığı asla birbirine uymuyor.."
uyarsa uyar mı diyelim yoksa uyduğu kadarına razı mı gelelim?
mantık mı diyelim " benim kararım budur böyledir ve kesindir" mi diyerek sürdürelim hayatlarımızı...sevdiklerimizle sohbetlerimizi..??
"..eleştiri.." kelimesi uzaktan ciddi ciddi seyrediyor bu yazılanları..!!
"uyum ve mantık" kelimelerine hem dosttur ELEŞTİRİ hem de düşmandır..
çift tarafı keskin halde hem de..!
YORUMLAR
Çok anlamlı bir konu, güzel de yazılmış hem. Tebrikler.
Bence mantık, yaşamın gizlerini çözmek için bir araç olmaktan öte, yaşamı kolay kılan bir anlam taşır. Keza;
temelde, mantınklı düşünmenin kaynağı yaşam deneyimlerinden ibarettir.
Çocuk eğitiminden bir örnek verelim:
Ateş sıcaktır, dokununca el yakar.
Bunu çocuğa istediğiniz kadar anlatın, belki size uyup sözünüzü tutar da; fakat bizzat kendisi denemediktan sonra, mantıklı bir şekilde düşünmesi beklenemez.
Yetişkin insan her ne kadar da mantıklı düşünmeyi yeğlese de; kişisel eğilimleri(heves veya haz da diyebiliriz) ve önyargıları nedeniyle sık sık yanlış(mantık dışı da diyebiliriz) kararlar almaya eğilimlidir.
Örn.; bir taze ekmek almak için, bir km. yola aracıyla gider. Halbu ki; yakıtını, kaza risklerini, aracın eskime payını düşünürsek, bu tutumu bize mantıksız gelebilir, fakat onun için taze ekmek bir hazdır. Ve kendi açısından tutumunu mantıklı sayar.
Tüm olumlu davranış, düşünce ve fikirlerimizin temel yapı taşına mantık diyebiliriz.
Tek bir istisna vardır, o da dini inaçtır. Örn.; ''Tanrı varolduğu için evren vardır'' veya evren varsa Tanrı da vardır demek, mantık kapsamına girmez. Mamafih; Tanrı'yı gören olmamıştır.
Mamafih, dine inanırken; ''biliyorum'' demiyoruz, ''inanıyoruz.
Bunu merhum dahi ve alim Ömer Hayyam'ın eserlerinde görmek mümkündür.
Mantık, başlı başına bilim halini almış, tüm yaşam deneyimlerinden kaynaklanan edinimlerin süzgeçten geçirilmiş kısa bir özüdür.
Benim görüşlerim şimdilik bu kadar.
İyi tartışılar dileklerimle...
Saygı ve selamlar
edeseşe
temelde, mantınklı düşünmenin kaynağı yaşam deneyimlerinden ibarettir.."
"..Mantık, başlı başına bilim halini almış, tüm yaşam deneyimlerinden kaynaklanan edinimlerin süzgeçten geçirilmiş kısa bir özüdür.."
gerçekliğinde selam ve teşekkürlerimle.