- 494 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZEL ŞİKE MAHKEMESİ
ÖZEL ŞİKE MAHKEMESİ
Fenerbahçe’nin şike davasından aklanınca beyni kendine müsait olmayan fanatiklerin yorumlarını okudum o yorumcuların yaşları 40 ı geçmez ama 45-50 yıldır iyi bir futbol izleyicisiyim, futbolun kirliliğini yıllardır bilmeyen yok gibidir, kendilerini lekesiz ilan edenlerin esasen futbol camiasını kirleten, herkesi de bu bataklığa sürükleyenlerdir, Futbol camiasında hiçbir spor kulübü ben temizin diyemiyor. Yıllarını futbolla adamış ve futbolla ilgilenen taraftar kitlesi temizim iddiası yapanların ne denli kirlenmiş olduklarını bilirler. Geçmişi kapatmakta yarar var. Kimsede kendi geçmişini karıştırmak istemiyor.
45 yıldır futbol izlerim, Şike konusunda çok şeyler yazacağım ama bazı arkadaşlar olan saygımdan yazamıyorum. Çünkü geçmişi kirli olanlar asla geçmişini irdelemek istemiyor.
Yalnız şunu demek isterim ki. Yıllarca şike konusunda uzmanlaşmış olanların Ülkemizde 4 yıldır Tarafsız Mahkemeler yerine adalet kendilerinin kafalarına göre adalet dağıtmalarına tanık olduk. Bir Fenerbahçeli olarak hiç te şaşırmadık.
Napalım ki,Temiz toplum dedik, temiz futbol dedik ama şike iddiaları konusunda yargının vereceği hiçbir karar bu toplumu yatıştırmaz, Birileri için adalet, ilahi adalet olurken, diğeri için yargısız infaz kurbanı olmak bizim yazılı ve görsel basının yıllardan beri süre gelen ve tedavisi güç bir hastalığıdır.Fenerbahçe spor kulübünü özellikle Kumpas’a getirip mahkemece adaletsiz bir biçimde ceza verilenler için, O mahkeme kararını Allah’ın ayeti gibi ona sarılan rakipler, şunu akıllarından çıkartmasınlar. Fenerbahçe’nin yaptığı şike davası gazetelerin ve sahte polis fezlekelerinin yazdıklarından ibaretse neyin kararını verecek, Bizim yazılı basın tarafından polis fezlekesini gerekçeli karar hale getirip haber yapanları biz çok gördük. Tıpkı bu günkü yorum yapanlar gibi..
Arkadaşlarımın dikkatini çekerim. Bu davalar hakkında yapılan yorumlar bana ortaçağ’ın skolastik gerici zihniyetini anımsatıyor. şöyle bir fıkra vardır; ortaçağ kafası için. bir grup rahip yuvarlak bir masa etrafında oturup bir atın ağzında kaç dişi olabileceğini tartışıyorlarmış. her kafadan bir ses çıkıyor, hepsi; işte geviş getirmediği için şöyledir; çift tırnaklı olmadığı için böyledir gibisinden düşüncelerle atın ağzındaki diş sayısını tahmin etmeye çalışıyorlarmış. sonra bir ara, içlerinden bir rahip, ee o zaman neden gidip atın ağzındaki dişleri saymıyoruz, demiş. bunu der demez de o rahibi ruhban sınıfından atmışlar. bu temsili bir hikaye tabii. anlatılmak istenen, kıçından sallamanın ve dedikodunun Fenerbahçe düşmanlarının hoşa gitmesi; Ama gerçeklerin değil hoşa gidenin kıymet görmesidir. gelin kimsenin itiraz edemeyeceği o sonuca bakalım dendiğinde de milletin nanay olmasıdır. şimdi bu davayı tartışan herkes de, bana, sanki bu ruhban okulunun rahiplerinin, atın ağzındaki diş sayısını tartışmaları gibi geliyor. aslında gerçekle kimse ilgilenmiyor, Burada mühim mesele "Fenerbahçe düşmanlığıdır". şimdi böyle söylediğim için de başkaları beni hemen afaroz edebilirler ama gerçek bu.
Fakat ortada bir gerçek var. Türk futbolunda yıllardır süre gelen şike olayı var. Bunun yukarıda saydığım gibi şampiyonu belli, ama bu şampiyon şimdi adalet dağıtıcılığına soyunmuş, Ülkemizde hiçbir şey tertemiz olmadığı gibi futbolda temiz değildir. Çoğu Fenerbahçeli arkadaşta bunu göz ardı etmiyor. lakin 100 yıldır bu ülkede futbol oynanıyor. muhtemelen buraya yorum yazan, yazacak olan tüm arkadaşların takımları da şike yapmıştır. bunu da göz ardı edeceğinizi sanmıyorum. Troll olmayan bilinçli insanlar düşünsün diye soruyorum.
O sahte kumpas mahkemesi şunu unuttu, Arkadaş şike mi yapıldı mı, yapıldı, peki hangi takımlar, hangi oyuncularla yapıldı? Kararınla açıkla güzel kardeşim. TFF, UEFA, CAS sahte polis fezlekeleriyle bunu açıkladı, Sen mahkeme değil misin, açıkla diğer takımları? hangisi oyuncu ismini açıkladı? hangi diğer kişi ya da kulüplere ceza verdi? işte bizi esas düşündüren ve ikilemde bırakan sorular bunlar. ne yazık ki adam akıllı cevapları da yok. Bu mahkemenin ceza veren hakimleri şu an yurt dışında kaçak. Neden kaçtılar Kumpas, kumpas, kumpas........
10.10.2015
YORUMLAR
Bol bol kolay para kazanmanın olduğu yerde, yolsuzluk olduğu gibi, bilhassa futbolumuzda da şikenin olması beni hiç şaşırtmaz. Bilhassa 4 büyükler içinde ileride de şöyle veya böyle hep denenecektir.Şİke İtaya'da olduğu gibi bizim sinemizde yer ertmiş bir alışkanlık olsa gerek.
Aslında biraz konu konu dışı olacak, ama futbolu biz spor anlamında değil, başkanların ve idarecilerin bir ''kahramanlık'' kavgası olarak yaşıyoruz malesef. Taraftarları da birbirine düşman eden zaten bunların tutumu.
Ayrıca birşeye çok şaşırdım.
Almanlar geçen yıl dünya şampiyonu olduklarında her oyuncuya 300.000 Avro prim verirken, biz 2016 Avrupa şampiyonasına gitmek için 500.000 Avro ödüyoruz. Kazansak herhalde 3 milyon öderiz. Hayret, ikinci sınıf futbol oynayan bir ülke talih eseri bir katılım için neden bu kadar çok öder?
Madem para bu kadar çok, TFF altyapı için, gençler için hakemlik için neden yatırım yapmaz?
Selamlar