- 566 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hedef Belirlemek ve Yapmak Üzerine
İnsanın yaradılışında bebek iken bile iç güdüsel olarak en azından emmeyi bilerek dünyaya merhaba der acıktığın da yada başka bir rahatsızlığı olduğunda ağlayarak bir şeyler istediğini haykırmaya çalışır yani bir şeyler yapar o nedenle yapmak diye bir deyim türemiş. Başarının olmazsa olmaz kuralı "yapmak"tır. Yapmayı anlamlı kılan bir kural vardır: Bitirmek. Bitmeyen iş yapılmamış iş gibidir. Hepimiz yüzlerce defa teşebbüste bulunduk. Aramızda binlerce insan başarının tam ucundadır. Sadece birazcık daha ısrar etmeye ihtiyacımız var.
Düşünün ve düşündüğünüzü eylemlere dönüştürme diye de bir şey vardır. İşte bu düşünce dünyamız ve eylemlerimiz bizim kişilik ve karakterimizi belirler karakterimiz ise hayatımızı örgüleyen en önemli nedendir. Dolayısı ile hayat denen yolda yürürken yolun sonunda elde var olunanla ulaşılır bu var olunan hem maddi hem he manevi dünyamızdaki edindiğiniz sermayeden başak bir şey değildir. İşte bu noktada büyük düşünmek gerek diyerek büyük sonuca giden yol büyük düşünceden başlar."Büyük Düşünmenin Büyüsü" isimli kitabında Dr. David J. Schwartz ilginç bir tespiti aktarıyor. Amerika’da büyük bir şirketin işe alma bölümüne başvuranların durumu çok çarpıcıdır. Şirketin yılda 10 bin dolar ödediği işlere başvuranların sayısı, yılda 50 bin dolar ödenen işlere başvuranların sayısından 50 ile 250 kat fazlaymış. İnsanların çoğu daha ucuz işlere başvuruyorlar. Bunun anlamı açık: Yola yüksekten başlamaya cesaret edemiyoruz.
Bu çerçevede kendimize hedef belirmeliyiz bu hedefe doğru yürümeliyiz nereye gideceğini bilen kişiye yol vermek için kendiliğinden oluşur (kalabalık bir salonda hedefe kilitlenmiş biri yürürken çevredeki insanlar önce o kişinin yürümesi için yol verir sonra çevresine bakar ne olup bittiğini anlamaya çalışır o nedenle hedef belirleme birinci kuraldır nereye gideceğini bilmeyen gemiye hiçbir rüzgar fayda vermez aksine sağa sola sürükler en sonunda bir yere çarpar kalır. Yapmayı hedef edinmemişseniz çevremizde binlerce fırsatların uçup gittiğine şahit oluruz bir yelken misali hedefiniz varsa rüzgarı arkanıza alarak o hedefe doğru gitmeyi sağlamanız mümkün olacaktır hedefiniz yoksa fırsatları nasıl kullanacağını yelkeni ne şekilde ayarlayacağınızı da bilemesiniz.
Kendini başarısızlığa mahkum etmeyiniz zira beyninize ne talimat verirseniz sizin zihniniz o talimatlar çerçevesinde şekillenecek zihninizde dolaşıp duran hayalleriniz hayal olmaktan öteye gitmeyecek. İsteklerin dileklerin ve hata hayalleriniz hedef olursa bu hedef aynen bir çiçek misali gibi sulanıp beslenip büyüdüğü gibi duruşunuz beyninizin zihniniz hedefle dolu bir zihinde yaşatılan arzular istekler içten içe inşa olmaya ve yeşermeye devam edecek yeşeren bu bitkiyi su vermek besin vermek sonraki evrelerdir.
Sıkıcı olmasın diye uzun tutmuyorum bundan sonraki yazımda hedefe ulaşmak için neler yapılmalı yöntem belirleme üzerine fikirlerimi beyan etmeye çalışacağım 28/06/2008
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.