Tayininin çıktığı Gün…
Mehmet ‘in tek hayali büyüyünce öğretmen olmaktı…
Öğretmen olduğunda çocuklara daha çok yardımcı olacak onlara bilgi aktarımı yapacaktı.Kimi zaman annesi kimi zaman da babası olacaktı.Bu kutsal görevi hakkıyla yapacağına canı gönülden inanıyordu.
İlkokulda,ortaokulda ve lisede öğretmenlerinin ne olacaksınız sorusunu;
- Öğretmen olacağım, diye cevaplıyordu.
Öğretmenleri,
-Ne öğretmeni olmak istiyorsunuz? sorusuna da;
-Türkçe öğretmeni olmak istiyorum, diye cevap veriyordu.
İlkokuldan lise son sınıfa kadar bu istek ve azmini sürdürdü…Öğretmen olmak için ne gerekiyorsa onları da yaptı…Sınavlara çoook çalıştı.
Kısmet derler ya; öğretmenliği,öğretmen okulunu kazanamadı.Memurluk sınavına girdi.Memurluk görevini de ,öğretmenlerin bağlı olduğu kurum olan Milli eğitimi seçti.Milli eğitimde memur olarak göreve başladı.Öğretmen olamasa da Eğitim camiasının içinde çalışmaktan,memur olmaktan gurur duyuyordu.
…
Ama içindeki öğretmenlik aşkını,öğretmenlik sevdasını bir türlü söndüremiyordu.Milli eğitimde çalıştığı için öğretmenleri daha çok görüyor,öğretmenlerle sohbet ediyordu.Hayalini kurduğu öğretmenlik mesleğini yapamasa da bu mesleği hakkıyla sürdüren öğretmenlerle her türlü bilgi paylaşımını yapıyordu.İçindeki Türkçe aşk ve sevdasının verdiği ateş ile Türkçe öğretmenleri ile daha çok ilgileniyordu.Bayramlarda,törenlerde sunuculuk yapan Türkçe öğretmenlerine gıpta ile bakıyordu.
…
Mehmet bey nihayet evlendi.İçindeki öğretmenlik aşkı,Türkçe sevdası sönmemişti.Ne yapıp edip ailemizden biri öğretmen,Türkçe öğretmeni olmalıydı.
…
İnsan evlenince görev ve sorumluluğu daha çok artıyor,kendine zaman ayıramıyordu.
İyi ki okul yıllarında sevdiği kitapları okumuştu.Evlenince zamanın önemini bir kez daha anladı.Eşi de Lise mezunu olup kitaplara düşkün biriydi.Evlerinde kitaplıkları olduğu için boş zamanlarında bu kitaplardan okuyor içindeki öğretmenlik ateşini söndürmeye çalışıyordu.
…
Mehmet Beyin cici bici sevimli bir kız çocuğu dünyaya geldi.Adını Aylin koydular.Mehmet Bey çocuğu ile daha çok ilgileniyor,ağladığı zaman kucağına alıyor, ninniler söylüyordu.
…
Büyümesini,okula gitmesini dört gözle bekliyorlardı.Kendisi de eğitim sisteminin içinde olduğu için her gün okullarla ilgili yazışmaları yapıyor,okullar hakkında gerekli bilgiler ediniyordu.
…
Ufak tefek hastalıklar ile Aylin büyümüş, ilkokula kayıt yaşına gelmişti.Mehmet Bey çocuğunu yolu üzerindeki okula kayıt yaptırdı.Mesai günlerinde okula çocuğu ile birlikte gidiyor,okul kapısında kızı Aylin’i bırakıyordu.
…
Ailesinin desteği ile Aylin kısa zamanda okumaya geçti.Babası ile her gün okuma saati yapıyor çok kitap okuyordu.Öğretmeni ne olacaksın diye sorduğunda:
-Öğretmen,Sizin gibi bilgi dağıtan,öğrencilerini seven,hoşgörülü,yardımsever …bir öğretmen olacağım hem de Türkçe öğretmeni,derdi.
Aylin bu hırs,şevk ve aşkla çalıştı ailesi ile her gün okuma saatinde çok kitap okudu.
…
Zaman su gibi akıp geçiyor…Hele de bir iş ile uğraşıyor,çalışıyor iseniz boş zaman dahi bulamıyorsunuz.Çalışana,zamana ne dayanır ki…
...
Aylin ortaokul ve liseyi de ailesinin,babasının yönlendirmesi ile başarılı bir şekilde tamamladı.Mehmet bey artık daha mutlu daha ümitli idi...Kızı en çok istediği mesleği, öğretmenliği tercih edecek; içindeki öğretmen olma sevdasını az da olsa yaşayacaktı.
…
Aylin üniversite sınavında iyi bir puan alarak Eğitim Fakültesi Türkçe öğretmenliği bölümünü kazandı.Aylin’in babası şimdi daha mutlu idi…Kızı dört yıl sonra okulunu bitirecek kendisinin yapamadığı meslek olan öğretmenliği,Türkçe öğretmenliğini kızı yapacaktı.
…
Aylin dört yıl sonunda başarılı bir şekilde Eğitim fakültesinden mezun oldu.Öğretmenlerin atanması için sınavdan iyi puan alması gerekiyordu.Aylin bunun farkında olduğu için son sınıfta sınava çokça çalışıp sınavdan atanacak bir puan aldı.
…
Milli Eğitim Bakanlığının öğretmen atama başvuru takvimini iyice takip etti,günü geldiğinde ise başvurusunu yaptı.Sonuçların açıklanma tarihini dört gözle beklemeye başlamıştı.
…
Tıpkı bizlerin de bundan 15 yıl önceki hali gibi…15 Eylül tarihinde atama başvurusunda ilk tercihlerime doğu görevi olan Şanlıurfa,Adıyaman,Kilis illerini yazmış,Şanlıurfa tercihim çıkmış sevinçten sabaha kadar yatamamıştım.21.09.2000 tarihinde de ilk görevime Şanlıurfa’da başlamıştım.İşte o yıl bu tarihte ve bu saatte 350 yeni atanan öğretmenler ile Şanlıurfa Yatılı Bölge okulunda kalıyor seminere gidiyorduk…
…
Zaman ne çabuk geçti altı okul değiştirdikten sonra,geçen yıl il dışı atama ile memleketimize ve evimizin dibindeki okula gedik,burada göreve başladık.Bu yıl da haftaya pazartesi günü bu okulda görevimize büyük aşk ve şevkle başlayacağız.Şimdiden ülkemizdeki tüm okullara,öğretmenlere ve öğrencilere canı gönülden başarılar dilerim.
…
Öğretmen adaylarının dört gözle beklediği öğretmen atama sonuçları geçen hafta açıklandı.Aylin’in tayini Türkçe öğretmeni olarak çalıştığımız okula çıktı.Başta Aylin olmak üzere ailesi ve arkadaşları bu atama sonucuna çok sevindiler.Hele de babası Türkçe öğretmeni olamamıştı ama kızı Aylin atandığı için, Türkçe öğretmeni olduğu için çok sevindi…
Bu kadar sevince,bu kadar heyecana kalp dayanabilir mi? Kızının atama sevincini duyan babası kalp krizi geçirdi,Aylin’in babası vefat etti.Tayinin belli olduğu gün,atamasının yapıldığı gün babası vefat etti.Allah rahmet etsin,kızının göreve başlamasını,kızının okulunu göremedi.
Yeri mekanı cennet olsun…Allah kimselere sevinç acısı yaşatmasın.
22.09.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Özlem,
Gerçekleşen umutlar,
Ve... Hazin son.
Güzel bir yazıydı.
Tebrikler...
BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...