- 594 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cahil sayımız oldukça fazla vesselam...
Cahil bir toplumuz vesselam...
Dilimizden, dinimizden, geçmişimizden bihaber yaşamakta olduğumuzun farkına bile varmadan ve hatta hatta varmaya çalışmadan yaşayıp gidiyoruz toplum olarak...
Benliğimizi kaybetmeye başlamadık maalesef... Maalesef ki; kaybettik bile benliğimizi...
Bir toplum düşünün ki; "Müslümanım" dediği halde ait olduğunu söylediği dinin icaplarından habersiz...
Diğer derin konuları geçiyorum; zira din alimi olmadığımdan yanlış noktalara temas ediyor olabilirim. Allah korusun...
Ancak; iyi bildiğim bir nokta da var ki bizim güzel dinimiz akıl, mantık süzgecini kullanan ve hem bu dünyada ve hemde baki alemdeki sonsuz dünyada insanların mutlu yaşamasını sağlayacak kanun ve kurallar getirmiş olan bir din’dir...
Şimdi sadede gelecek olursak...
Dinimizde bilinmesi kesinlikle ve kesinlikle gereken 3 nokta var. Farz, Sünnet ve Vacip...
Etrafımdaki insanlara soruyorum... Bilhassa malum adı batasıca partiye yıllardır oyları ile destek olup din kardeşlerinin kanlarına ellerini batırdıklarından habersiz olan ebleh bakışlı varlıklara soruyorum... Mensubu olduğunuz bu güzel din Allah ile kulu arasında hiçbir şekilde aracı koymamıştır. Hristiyanlıkta olduğu gibi papaz efendiyi aracı koşup "tövbe" Allah’tan bağışlanmanı dileyemezsin bu güzel dinde. Ne yapacaksan kendin yapacaksın. Filan hocanın peşinden gitmekle Cenneti garantileme diye birşey yok bu güzel dinde...
Sorduğum soru şu...
- Kurban kesecek misin?...
Aldığım cevap;
- Oooo kesmem mi... Kesmemek günah yahu. Ne yapıp edip kesmemiz lazım...
E kardeşim... Neden günah?...
Çünkü; bazı cemaatlerin sakallı hocacıkları illâ kurban kestirecekler bu tür cahillere. Zira deriye ve etlere ihtiyaçları var namussuzların...
Bankadan kredi mi çekersin, kre3di kartıyla mı alırsın, elinde para olmasa bile başkalarına yanaşıp borç alarak mı kesersin bu şeref ve haysiyet yoksunlarını ilgilendirmez. Yeter ki onlara kurban derisi, kurban eti gitsin...
Sonra ev halkın aç bi ilaç o kurban borcunu ödemek için yaşamsal gereksinimlerden birkaç ay mahrum kalsın; bunlar için hiç önem arzetmez...
Kardeşim...
"Kurban kesmek" dinimizde Farz değildir. Vacip bir ibadettir.. Yüce Rabbimiz insanlar arasındaki dostluğun, muhabbetin, kardeşliğin, birlik ve beraberliğin tesis edilmesi ve devam edebilmesi için böyle bir ibadeti kural olarak koydu. Ancak bu kuralda da asla ve asla bir mecburiyet yoktur. Zira Farz değildir. Senin elinde avucundaki para ancak ve ancak ev halkının asgari şartlarda yaşayabilmesine ancak yetiyor ise senin kurban kesmek gibi bir lüksün olamaz. Ancak illâki de keseceğim diyorsan "desinler"e giren bir eylemin müsebbibi olursun ve dinimizde bu eyleme "riya" denir. Bu eylem ise asla tasvip edilen bir eylem olmadığı gibi günah olarak addedilen ve bir yaptırımı da mevcut olan eylemdir.
Şimdi "illâ kurban kesmemiz şart" diyerek işlemiş olduğun kabahatlere bakalım...
- Dinini bilmediğin için, yanlış bilgilerle donatıldığını bile anlayamıyorsun
- Seni kandırdıklarını anlayamadığın için, Allah katında ilk mes’ul olduğun kişiler olan kendi ailenin rızkını biryerde heba ediyorsun
- Maddi durumun uygun olmadığı halde; Allah (c.c.)’ın emirlerini tam olarak bilmediğin için bazı yobazların kışkırtmalarına kapılıp Allah (c.c.)’ın haram kıldığı faize bulaştığını farkedemyip güzel bir vacip ibadete haram karıştırıp hem parandan oluyorsun, hem sevabından oluyorsun ve hemde kendi ailenin sıkıntıya girmesine neden oluyorsun
- Riya etmiş olduğunun bile farkına varamıyorsun
- "Kurban kesme" ibadetinin ana teması olan "paylaşma" olgusunu hakkıyla yerine getiremediğin için "kurban kesme" olayına sadece kıyma fiyatı açısından bakıyorsun...
Daha ne diyeyim?...
Arif olan anlar artık diyerek lafı uzatmadan keseyim...
Tüm dostların Kurban Bayramını şimdiden kutluyor, bu güzel ibadeti hakkıyla eda edebilecek maddi durumda olmalarını ve ibadetlerinin sevabına nail olmalarını niyaz ediyorum...
Metin Kaya İLHAN
Faroz
TRABZON
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.