Rahmet damlaları…
Gözlerimiz gökyüzünde bulut arar,
Bulutlardan rahmet damlası düşer.
Yaratanın bizlere sonsuz rahmeti var.
Rahmet damlasına muhtaçtır beşer.
Bulutları gören kalbim heyecanlanır.
Rahmet damlaları ile her yer canlanır.
Kurumaya yüz tutmuş dallar kanlanır.
Düşen damlalar ile tüm çevre yıkanır.
Kaç aydır sana hasret kaldı bu topraklar.Tüm varlıklar her gün avucunu açmış senin yağmanı bekliyor.Bizler de televizyonda ya da internette hava durumuna bakarak rahmet damlalarının ne zaman düşeceğini dört gözle bekliyoruz.
Yanlış hatırlamıyorsam en son Mayıs ayında topraklarımızı bereketlendirmişti.Her gün gözlerimiz havada bulut arar.Senin o serinliğini bulutlarda arar olduk.Hava durumuna baktığımızda rahmet damlalarının başka bölgelere yağdığı haberini işitince,toprakları ıslattığını görünce,derelerden şarıl şarıl aktığına şahit olunca… içimizdeki rahmet damlaları hevesi tekrar yeşeriyor.
-Allah’ım bizim buralara da rahmetinden gönder diye dua ediyoruz.Çok şükür yaratan tüm canlıları rahmeti ile koruyor,bizlere rahmet damlalarından indiriyor.
Geçenlerde gökyüzü kapandı rahmet damlaları mı düşecek diye beklemiştik.Bir baktık ki 4-5 gün toz yağmuru yağdı.Bunda da bir hayır var diyerek yüce yaratana dualarımızı sunduk.
İşte o toz yağmurları ile dağdaki ormanlar,çevremizdeki ağaçlar toza bulandı.Çok şükür ağaçların hepsi dimdik ayakta rahmetini bekliyor.Esen rüzgarlar üzerindeki tozları alsa da rahmet damlaları ile yaprakların yüzü daha da gülecek, ağaçlar canlılık kazanacaktır.
Dün gökyüzünü rahmet damlalarını indirecek bulutlar sarmaya başlayınca,havalar iyice serinlemeye başladı.İçimizdeki yağmur sevinci bir kat daha arttı.Gözlerimiz düşecek,kulaklarımız işitecek rahmet damlalarında idi.İnan dört aydır çok özlemiş, hasret kalmıştık.Yüce Rabbimiz rahmet damlaları ile yerde duran tüm varlıkları yıkayacak, tertemiz yapacaktır.
Gece sabaha karşı gök gürültüsü ile uyandım.Bir yandan gökyüzünü aydınlatan şimşekler ardından gök gürültüsü…Uykulu uykulu olan gözleri yağmur sevinci sardı.
Balkonda yattığım için uyandım.Çatıya şapır şapır yağmur damlaları düşmeye başlayınca sevincim bir kat daha arttı.Üst kata çıkıp açık olan ve dama çıkmamızı sağlayan kapağı kapattım.Yağmurun atıştırması en fazla beş dakika sürdü,ardından rahmet damlaları kesildi.Tekrar balkona geçtiğimde şimşeklerin geceyi aydınlatması ardından gök gürültüsünün sesi devam etti ama rahmet damlaları düşmedi.
Gündüz vakti de hava kapalı haldeydi.Güneş yüzünü pek göstermedi.Sanki göklerin nazlanır gibi bir hali vardı.Bu yüzden de rahmet damlaları bu nazlanma karşısında düşmedi.İçimizde olan yağmur hevesi önümüzdeki haftalara kaldı.
Her varlık kendi lisani hali ile yüce yaratanı zikrediyor.Varlıklar içinde akıl sahibi olan insanoğlunun da bu güzelliklerin,rahmetin farkına varıp lisani ile yaratanını zikretmelidir.Biz de burada yağmur duası mealini vererek yüce yaratana şükrümüzü tekrar edelim.
" Ya Rab! Bize yararlı bol, her tarafa akan, her tarafı sulayan genel bir yağmur ihsan et. Ya Rab! Bize yağmurla su ver. Bizleri ümitlerini kesmiş olan kimselerden eyleme. Kullarda, bölgelerde ve yaratılmış şeylerde öyle darlık vardır ki, senden başkasına sunamayız. Ya Rab! Bizim için ekinleri bitir, memeleri sütle doldur, bize göğün bereketinin içinden su ver, bize yeryüzünün bereketinden yetiştir. Ey Rabbimiz! Biz senden mağfiret istiyoruz. Şüphesiz sen çok mağfiret edensin. Bize gökten bol yağmur yağdır.(Amin)
21.09.2015
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.