EROTİZM
Erotizm, hayvanlarda da görülen cinsel içgüdünün, üremeye yönelik doyurulması değildir. İnsanidir. Cinsel aşk tutkusunu anlatır. Sadece bedensel bir eylem değil, duygusal ve ruhsal davranışların tümüdür.
Erotizm; bir ritüeldir, bir törendir, bir gösteridir. Erotizmde insan bedeni amaç değil araçtır.
Erotizm gün aydınlığında bile, hep karanlıktır. Çıplaklığın örtülü bir şekilde düzenlenişidir. Erotizm tahrik değil kışkırtmadır. Kışkırtması gizliliğe duyulan meraktandır. O gizleneni algılatabilmek için hafif bir ışığa ya da anahtar deliğine ihtiyaç duyar.
Erotizm de ışığı ayarlayamayanlar ya karanlığa ya da pornografiye düşerler.
Cinsel söylemler erotik değildir. Yazınsal yasalara ve geleneksel yasaklara uygun, kabul görmeyen bazı sözcüklere kapalıdır. Gerekli mesafe korunmalıdır.
Erotizm bedenlerin şarkısı, bedenlerin şiiridir. Edebiyatta erotizm, onun sanatsal sunumuyla ilgilidir. Erotejen bölgelerin vurgulanması sadece edebiyat adınadır. Erotizm sanatsal bir inceliktir.
İmge, simge, istiare erotizmin kısılabilen ışıklarıdır. Aşırı karanlık da fazla ışık da erotizmi öldürür. Önemli olan onu kristalize etmek ve tefsire müsait hale getirebilmektir. Dili, bayağılaştırmadan onu kurmaca dil seviyesine yükseltebilmek.
Erotizm iki kişiyle sınırlı değildir; üçüncü kişi hep vardır ve o toplumdur.
dizeler dingin
sesler aheste
uyaklar birleşme
cinaslar zirve
Şiir, dilin erotizmidir.
İnsanî olan bu ruhsal aktivitenin utanç duygusundan kurtarılması gerekir.
YORUMLAR
Kadın denince yatmak eylemini düşünen aç bilaç ruhlara rağmen evet .Şiirdir her kadın ..yada en güzel kadın şiirdir ..sadece doğru yerde doğru insanın şiiri ola bilemek aslında ..İnsanın en güzel yanıdır aşk..ve getirdikleri.güzel hayatın içinden bir yazı ..kaleminize selam.
beren yılmaz tarafından 9/13/2015 12:29:43 PM zamanında düzenlenmiştir.