- 402 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Niğde Üniversitesi Tarih Bölümü Öğrencisi ve oyuncu Eren Ergin ile...
Niğde Üniversitesi Tarih Bölümü Öğrencisi ve oyuncu Eren Ergin “ Geçmişini bilmeyen geleceğini bilemez”.
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
EREN ERGİN- Niğde’de doğdum. İlkokulu ve ortaokulu 23 Nisan Havacılar İ.Ö.Okulunda okudum.Liseyi Atabek anadolu lisesinde okudum.ilk ve orta okulda hatta liseninde ilk 3 yılında başarılı olduğumu pek söyleyemem ancak lise 4 den itibaren azimle hırsla çalışıp biryerlere gelmeye çalıştım oyunculuk hayalim ise çoçukluğumdan beri süregelen birşeydi ve bu hayalime nazaran tarih bölümü benim için bir tutkuydu şu anda da Niğde üniversitesi Tarih bölümünde okuyorum.3.sınıf öğrencisiyim.
SORU- Neden Tarih? Neden Niğde? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
EREN ERGİN-.Tarih dediğim gibi benim için bir tutku.Tarihi araştırmak ve tarih hakkında birşeyler öğrenip bunu bilgi dağarcığımıza katmak kadar güzel birşey yok hatta tarihi sadece tarihciler değil tüm insanlık bilmeli çünkü cidden atalarımızında dediği gibi “geçmişini bilmeyen geleceğini bilemez”.
Niğdeyi seçmemin sebebi ise ailemin burada olmasındandır.başkabir ile gitmeyi istemedim.ama oyunculuk fırsatı önüme açıldığı zaman keşke zamanında marmara üniversitesine gitseydim dedim ama bu benim için bir pişmanlık değil yüksek lisansımıda orda yapıp bu işleri yürütme imkanım olabilir :)
SORU- Tarih okumanıza rağmen ilgi alanınız ilginç ki Sinema . Bunun nedeni ne ? Bu alanda ilerlemek istediğiniz belli nerelere gelmek istersiniz ?
EREN ERGİN -.Hedefim kendimi daima geliştirmek üzerine oldu oyunculuk benim için basit birşey değil eğitimlerimede devam ediyorum asıl alanım oyunculuk ancak film çekme gibi arzularda gelişiyor ona takiben cünkü sinema ve oyunculuk tamamen hayal dünyasından ibarettir. Birşeyi beyninizde kurgularsınız hayal edersiniz ve onu ekrana aktarırsınız. Şimdiye kadar oyunculuk alanında kazandığım büyük başarılardan birisi yarışma sonucu kazandığım Cem yılmazın film setine bulgaristana gitmek oldu ve bana çok şey kattığını söyleyebilirim.
Tarih ve oyunculuk cidden farklı ama ilerideki hayaliminde tarihi bir sinema&dizi projesi olduğunu söylersem size bu durumu birazcıkta açıklamış olurum :)
SORU- Bugüne kadar yaptığınız film çalışmalarından bahseder misiniz ?
EREN ERGİN-.Bugüne kadar amatör olarak birşeyler yapmaya çalıştım kendi ufak çaplı bir ekibim var hatta o kadar ufak çaplı ki 1 kişi olduğunu söyleyebilirim oda arkadaşım can yoldaşım ALİ ODABAŞI kendisi bana her konuda fazlasıyla yardımcı oldu ve onunda bölümü Türkçe öğretmenliği kendiside sanata aşırı ilgisi olan birisidir ayrıcana oda amatör olarak ses sanatçılığı ile uğraşmaktadır.çektiğimiz projelerde Görüntü yönetmenimiz ve makyözümüz olarakta görev almaktadir.İlk çektiğimiz proje afşin adlı savaş konulu Fragman (Trailer)tarzında bir film bunu çekerken hiçbir imkanımız yoktu ve cidden çok amatör olduğunu söylesem mübalağa yapmış olmam.bu Projede ise yardımları geçen Fırat Tekin ve Turan gevrek adlı arkadaşlarımada teşekkürlerimi sunarım.Arkadaşımız Fahri furkan uslunun çektiği The Senarist adlı kısa filmde ise amatör olarak oynamışımdır.daha sonra Pepsi Yarışmaları İçin Pepsi:INFECTION adlı ingilizce filmi çektik ve son olarakta KADER adlı korku gizem türündeki filmimizi çektik.
SORU-. Ailenizden bahseder misiniz? Anne ve babanız ne iş yapar? Kardeşleriniz nerede okur? Onların sizin çabalarınıza bakışı nedir?
EREN ERGİN-annem ev hanımıdır babam şekerbanktan emeklidir.evin tek çoçuğuyum. Ailem bu bakışıma pek olumlu baktığını söyleyemem hatta bazn yaptığım taklıtlere ve seslendirmelere kızdıkları dahi olabiliyor :) çünkü oyunculuk bir ruh haliyle geliyor ve doğal olarak bazen bağırarak bazen anlamsız hareketlerle sözlerle oynamanız gerekiyor ve bu durumda gülünç durumlara sebebiyet verebiliyor haliyle :)
SORU- Çok genç iletişim sevmez. Siz iletişim seven yeni insanları tanımaktan mutlu olan ve arkadaşlarınızı da tanıştıran insansınız. Bu tutum hayatta size ne kazandırıyor?
EREN ERGİN-.Bu güzel soruyu sorduğunuz için öncelikle teşekkür ederim.yeni dostluklar arkadaşlıklar edinmeyi cidden çok severim yeni insanlar tanıma isteğim vardır ancak bana görede bazı değişmez kurallar vardır benim sadık olacağım bir dostum olsun dünyaya bedeldir ama çevremdede arkadaşlarım ona istinadende vardır.iletişim o kadar önemli birşeydir ki kimseyi kırmadan üzmeden iletişimi gerçekleştirmek bana gore en önemli olan şeydir.hayatta her insanın hataları vardır ama onları alttan alıp karşıdaki kişinin güzel tarafını görmekte en güzel şeydir.
SORU- Arkadaşlarınızı da hep Radyo Tv okuyanlardan seçmişsiniz Niğde de bu bölüm olmasına rağmen neden bu bölüme yönelmediniz de Tarih?
EREN ERGİN-.arkadaşlarım hep radio tvden değil öncelikle onu belirteyim sadece tanıdığım 1 -2 kişi var radio tvden digger arkadaşlarım üniversiteden kendi bölümümden ve Türkçe öğretmenliğindendir.Bana bin kerede sorsalar ben yine tarih derdim çünkü tarihi sonuna kadar öğrenip kendimi sonuna kadar geliştirme hırsı ve azmi var :)
SORU- Sinema alanında çalışmak ve bu konuda çalışmalarınızın takdir görmesi nasıl bir duygu?
EREN ERGİN-.Daha takdir görecek bir çalışmaya imza atamadık henüz.Sadece oyunculuğumu göstermek için çektiğim bir video sayesinde dediğim gibi cem yılmazın yeni filmi için film setine bulgaristana gittim.İnşallah bu başarılarımızın devamı gelecektir diye umuyorum. Herşeyin hayırlısı :)
SORU- Sinema alanının gelişimi için neler önereceksiniz? 1. Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
EREN ERGİN- Sinemanın gelişebilmesi için bazı öneriler yapacağım.Ama şunu belirtmek isterim bu yapacağım her yorum tamamen amatör kişiliğime seslenerek yapacağım.şimdi sinema bence ilerleyip türk sinemasınında dünya çapında Hollywood tan sonra iyi biryerlere oturması için bazı kalıpların aşılıp filmler ve diziler dünya çapına hitap etmesi gerekir.ben cidden türk oyuncularına ve başarılarına yönetmenlerine ve senaristlerine aşırı güveniyorum hepsinde bu seviyeye çıkabilecek potansiyelde ruhda var.şimdilik söyleyebileceğim tek mesaj bunlar :)
SORU- Tarih ve sinema alanında okumak ve gelişmek isteyenlere neler önereceksiniz?
EREN ERGİN- Tarihi gerçekten öğrenmek ve anlamak isteyenlere cidden tavsiye ederim.Artık devlet bu konuda formasyonda veriyor yani Tarih bölümü okuyanlar artık öğretmende olabilecek.Oyunculuğu düşünenler ise gerçekten şu soruyu sormalılar ben bu işi şan şöhret para içinmi istiyorum yoksa cidden sanat yapmak içinmi ? bu soruya verecekleri cevap onları biryere yönlendirecektir birçok ajanslar var onlara kaydolup şanslarını deneyebilirler ancak bu yolda harcanmakta çok kolay yükseliş yaşamakta çok kolay bu işi meslekmi yoksa hobi olarakmı yapacaklarıda çok önemlidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.