ADALET Mİ-SİZLİK Mİ?
2015 yılı Ocak ayı Milletvekili maaşları açıklandı. Milletvekillerinin 2015 yılında alacağı ilk zamlı maaşlar.
2015 Milletvekili Maaş Tablosu
Yıl Maaş (TL) Emekli Milletvekili Maaşı (TL)
2015.......... 15.000.... 8.190
Yeni Milletvekilleri Ne Kadar Maaş Alacak?
12 Haziran’da Milletvekili seçilen yeni vekillerin alacakları maaşlar:
2015 yılı itibari ile 13700 TL olan milletvekili aylıkları 15.000 TL‘ye , 7479 TL olan emekli milletvekili maaşları ise 8.190 TL‘ye çıktı. Aynı anda hem emekli aylığı hem de milletvekili maaşı alan vekiller ise aylık 23.190 TL aylık alıyor.
Emekli Milletvekili Maaşları
Emekli milletvekilleri ne kadar maaş alıyor: Emekli milletvekilleri 8.190 TL maaş alıyor. Ancak emeklilik şartlarını sağlayıp emekli olmamış vekiller 2 maaş birden alıyor yani toplamda 23.190 TL milletvekili maaşı alıyor.
Milletvekilleri kaç senede emekli oluyor?: 2012’den önce milletvekillerinin emekli olabilmesi için en az 2 yıl milletvekili görevini sürdürmesi gerekiyordu. Ancak 2012 yılında çıkarılan bir yasa ile bu durum değiştirildi. Milletvekili seçilip yeminini eden milletvekili, emeklilik için gerekli şartları sağladığı durumda hemen emekli oluyor ve çift maaş almaya başlıyor. Milletvekilleri için emeklilik şartları 49 yaşını bitirmeleri ve 15 yıllık bir çalışma yaşamlarının olmasıdır.
Milletvekili Özlük Hakları
Milletvekillerin hakları aylık 15.000 TL maaşla bitmiyor. Bunun yanında vekiller bir dünya yardımdan faydalanabiliyor. İşte milletvekilleri özlük hakları:
•Vefat eden milletvekillerinin yakınlarına 12 aylık yardım ödeniyor. Bu da yaklaşık olarak 180.000 TL ediyor.
•Yurt içi ve yurt dışında göreve giden milletvekilleri görevleri karşılığında maaşlarına ek olarak yolluk ve yevmiye almaktadır.
•Milletvekilliği süresince kırmızı pasaport hakkı bulunmaktadır.
•Kamu kuruluşlarına ait sosyal tesislerden ve konuk evlerinden ücretsiz yararlanabilirler.
Kaynak:
•Milletvekillerinin özlük hakları için yeni teklif, 12.02.2015, www.cnnturk.com/video/turkiye/milletvekillerinin-ozluk-haklari-icin-yeni-teklif
Geçmiş Yıllardaki Milletvekili MaaşlarıMilletvekili Maaşı Nasıl Hesaplanır?
Milletvekili maaşları; bütçe kanunu ile belirlenen Cumhurbaşkanı ödeneğinin %45’i kadardır. Maaşları bu şekilde hesaplanır.
Cumhurbaşkanın maaşı: 26.800
Emekli maaşı: 15.890 tl.
Merkez bankası başkanı maaşı: 45.800tl
Merkez Başkana maaş, tazminat, harcırah, temsil ağırlama, araç ve lojman gideri olarak toplam yıllık 540 bin TL ödeme yapılıyor. Merkez Bankası Başkanı ayrıca emekli olduğunda Merkez Bankası Vakfı’ndan ister aylık 30 bin TL emekli maaşı alacak isterse de 2 milyon TL emekli ikramiyesi alabilecek
2015 Asgari Ücret Maaşları
2015 yılı Temmuz ayı asgari ücret açıklandı. Zamlı asgari ücretler:
2015 Asgari Ücret Maaş Tablosu
YIL
OCAK AYI
Brüt Maaş Net Maaş
TEMMUZ AYI
Brüt Maaş Net Maaş
2015... 1.201,50 949,07
.............. 1.273,50 1.000,54
2015 yılı Temmuz ayı itibari ile asgari ücretli işçinin maaşları 1.273,50 TL oldu.
Asgari Ücret Net Hesabı
2015’in 2. yarısında 1.273,50 TL olan asgari ücretten yalnızca 1.000,54 TL’si asgari ücretlinin cebine giriyor. İşte kesintileriyle beraber asgari ücretlinin cebine giren para.
Asgari Ücret 1.273,50
SGK Primi % 14 178,29
İşsizlik Sigortası Fonu % 1 12,74
Gelir Vergisi %15 72,26
Asgari Geçim İndirimi 90,11
Damga Vergisi % 07,59 9,67
Kesintiler Toplamı 272,96
Net Asgari Ücret 1.000,54
DİNİ FİTİR:
“Fitre matematiği…
“Diyanet İşleri Başkanlığı Din İşleri Yüksek Kurulu, bu yılki fıtır sadakası miktarı 11.5 TL olarak belirledi. 2015 yılı Ramazan ayının başlangıcından 2016 yılı Ramazan ayının başlangıcına kadar olan süre için, ülkedeki sosyo-ekonomik hayat şartları ve bir kişinin günlük asgari gıda ihtiyacı göz önünde bulunduran Din İşleri Yüksek Kurulu, en düşük sadaka-i fıtır miktarını 11.5 TL olarak tespit etti.”
Bir öğün yemeğe 75 TL verip sonra da ihtiyaç sahiplerine 11.5 TL ödeyerek bir emri yerine getirdiğini zannetmenin yalancı huzurundan korusun rabbim hepimizi.”
Biz vatandaşlar, yazarlar, çizerler, okurlar olarak, sokkaklarda, kahvelerde, internet sitelerinde ve evlerimizde birbirimizi yargılarken, çenemiz patlarken, Kürtmüş, Türkmüş, Çerkezemiş, Lazmış vb. etnik ve azınlık veya çoğunluğu acımasızca eleştirip, gözdağı verip hata hakaret ederken çok birileri koltuğuna uzanmış göbeğini kaşıyarak bu hallerimize gülüp kayif çatmaktadırlar.
NOT: Yukardaki fotoğrafta görülen şahış; bir Milletvekilin koruması tarafından dövülen bir vatandaştır...
2015
YORUMLAR
Adalet eğer gerçekten de mülkün temeli olsaydı. ( Olması gerekirdi gerçi ama olamadı hiç bir zaman. ) bu gün konuştuğumuz şey yaklaşık kırk senedir süren iç savaş mı olurdu yoksa '' Yahu bu sene de tatilimizi Akdeniz kıyılarında değil de Fırat, Dicle kıyılarında geçirelim. Zap Suyunda balık avlayalım. Cudi Dağında Nuh'un Gemisini arayalım'' mı olurdu?
Selam ve sevgilerimle
DemAN
Merhaba hocam
Yorumunuz için teşekkürederim, inan 15 yıllık esnafım bırak Akdenizde tatil yapmayı Dicle kenarına gidip piknik bile yapamıyorum...
Siyasetçiler alın teri dökmeden çok kazanırlar, esnaf memur, işçi çok ter dökerler fakat az kazanırlar.... Kızdığım nokta bu zıtlıklardır.
Selamlarımla/ saygılarımla hocam