RÜYA !!
[ /İceriKadın sabah bilinçsizce gördüğü bir rüyasını düşünüyordu. Uzun zamandır bozuk bir uyku uyuduğundan mı nedendir rüya bile gördüğü yoktu. Galiba sabaha karşı gördüğü rüya onu rahatsız edici bir şekilde beynini emiyordu.
Yatmadan evvel ne olmuştu. Bir bir aklından geçirmeye başladı. Bir iki deftere yorum yazmış olmalı. Bu her zaman vakit bulduğunda yaptığı şeydi. Yaptığı bir yorum onu rahatsız etmiş olabilirdi. Ondan öncesine uzandı.
Ramazanın içinde çocuklar çocuklar ikizleri internet sayfasında gördükleri bir plastaion aleti pazarlıyan bir birine kanıp o gün den bu güne üstünden haftalar geçti haber yok.
Akıllılar bütün yıl biriktirdiği parayı bir internet hırsızına kaptırırlar.
Akşamdan hık mık derken babadan sakladıkları bu olayı babalarına anlatırlar. Baba da bütün gece onlarla dalga geçip, başlarının etini yer. Çocuklar habersiz işledikleri yükten kurtulmanın rahatsız edici rahatlığında uyurken top yine anneye patlar. Kadın uzun zamandır rüya görmediğini hatırladı ve bu yarım yırtık uyku arasında bu kadar uzun rüyayı ne zaman görmüştü.
İçinde deniz yolculuğu, otobüs yolculuğu bir ara otobüste bütün şairleri görür gibi oldu. Kimisi baba oğul çıkmış, kimisi tek kimi ailece bir şair seyahat otobüsü olmuş! Kadının kafasının içi allak bullak dağmadağın bir tutam taramamış saç kadar karışık. Yahu şu falanca olmalı bütün arabayı gözleriyle taradı fikir yürüttü. Hiç biri yazdıklarına benzemiyordu. Hepsi ayrı yüzler takınmış bazıları yazdıklarından daha masum bazıları da yazdıkları kadar donanımlı olamayacak gençti. Eğer öyle ise bunlar bizim yaşımıza geldiğinde kalemiyle adam asar diye düşünürken. Bütün minareler hep bir ağızdan ezan okumaya başladı. Tam da rüyanın en güzel yerinde. Nasıl tatlı bir uykudur nasıl nasılda inadına göz yumup uyumak istersin. Sıcaktan balkon kapının ağzında tükenmişti.
Zaten bulunduğu yerde hiç istemesede iç hücreleri onu olduğu yerde kalktı oturdu. Bir yandan da ezan duasını ardından oturttu. Ayetel - kürsüye okudu. Bir an önce gördüğü rüyanın devamını görmek için gözlerini sımsıkı yumdu. Ama nafile.. Kafanın içi çok tan dağılmıştı. O kareler içinde yıllar önce çok sevdiği sevil diye bir arkadaşını gördü. Onların hayatı ayrı bir dramdı. Daha ilerde bir zamanda kendimde anlatma gücü bulursam belki sizlerle paylaşırım. Ama şimdi değil. Rüya yarıda kesildi sabah oldu. Annem yanımda olsa anneme anlatırdım ama önce hayır olsun! Suya anlat , derdi büyük bir ihtimalle sonra popon açık kalmış diye bitirirdi.
Şaka - maka derken akşam rüyamda aynı otobüste sonrada aynı gemideydik arkadaşlar..
Beni uzun zaman önce rüya görmeyi bırakmıştım. Oysa, hayırdır inşallah!! ]
Her şey deliye malum olur derler ya hayırlısı olsun!!
Tüm okurlara sevgiler ve tatlı rüyalar..
Nurten Ak Aygen
01.08.2015
YORUMLAR
Hayırdır rüyalar hep hayra yorulmalıdır.Bu rüyayı ben görseydim şahsen tanımadıgım insanları, gercek hayatta o insanları görmek nasıp olurdu bana. Belki sitemiz bir toplantı düzenleyecek, mesela istanbul boğaz turu olamaz mı ? rüyanız hayırlara inşaAllah, saygılarımla...
NurtenAk
Gülfem hanımcığım, çok değerli yorumun için çok teşekkür ederim..
Sağlıcakla kalın..
Sevgi ve Selamlarımla..