- 378 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RABBİMİZİN İNSANOĞLUNA VERDİĞİ DEĞER
RABBİMİZİN İNSANOĞLUNA VERDİĞİ DEĞER
Aşağıdaki beyit Şeyh Galib’in "müsemmen" (sekizleme) yaptığı en dikkate değer beyittir.
"Hoşça bak zâtına kim zübde-i âlemsin sen
Merdüm-i dîde-i ekvân olan âdemsin sen"
Beytin kısa anlamı:
"Kendine güzelce bak ki, âlemin özü sensin.
Sen varlığın gözünün bebeği olan âdemsin."
Yüce rabbimizin kâinatın en değerli hazinesi akıl nimetini insanoğluna bağışlaması da ayrıca bir değer göstergesidir.
Hz. Muhammed (s.a.v) efendimizi Yüce Allah sevmiş ve “Habibim” hitabına mazhar kılmıştır. Onu seven Allahu Teâlâ, onun sevgisini, -bir hadiste işaret edildiği üzere- önce sema ehli olan melaike arasına, ardından da yeryüzüne indirmiş ve o yeryüzü halkının da en sevgilisi olmuştur. Dağlar taşlar bile onu sevmiş, “Uhud öyle bir dağdır ki, biz onu severiz o da bizi sever” ( Buhari, Cihad, 102) hadisine mazhar olmuşlardır.
Evet, o insanların en sevgilisi, en yücesi, en azizidir. Onun kadar, geniş kitlelerin gayet samimi ve candan sevgisine mazhar olmuş ne bir insan, ne de bir peygamber yaşamıştır şu dünya üzerinde. O, kâinatın fahrı, Âdemoğlunun şerefi ve iftihar kaynağıdır. İki cihanın sultanıdır. Yüce rabbimizin kullarına karşı olan sevgisini ve verdiği değeri, merhameti, sevgiyi,aşkı görmemek için kör olmak lazım.
Sözlerimizi dua ile bitirelim:
‘’Ya Rabbi insanoğluna verdiğin değere, nimetlere binlerce şükürler olsun. İnşallah sana layık kul oluruz. Vermiş olduğun tüm bu güzelliklerin farkına varıp senin rızanı kazanmak için mücadele eden kullarından eyle bizi. Amin.’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.