- 404 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DUA ENGELLİ AİLELERİN SİLAHIDIR
DUA ENGELLİ AİLELERİN SİLAHIDIR
Sen Allah’ı seversen, Allah seni sevmez mi?
Sen O’na dua etsen, lebbeyk kulum demez mi?
Dua kelime olarak, çağırmak, seslenmek, istemek, yardım talep etmek manalarına gelir. Dinimizde ise dua, Allah’ın yüceliği karşısında kulun aczini itiraf etmesini, sevgi ve tazim duyguları içinde lütuf ve yardımını dilemesini ifade ederAçıklama: dua Kaynak: dua.nedir.com/#ixzz3fmw8Ox6E
Engelli çocuğu olan aileler Allah’tan çocuklarının durumları üzerine bol bol şifa, kolaylık ve ferahlık dilemelidir. Allah-ü Teâlâ’nın takdiri üzerinde tecelli eden dünya imtihanını engelli çocukları olan anne babalar iyi değerlendirmelidir.
Anne ve babanın dualarının Allah katında ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu biliyoruz. Anne baba dualarının ret olunmayacak dualar arasında olduğunu İslam dinimiz her zaman vurgulamıştır. Allah’ın izniyle gönülden samimi olarak yapılan duaların Allah katında kabul olduğunu İslam tarihinde kıssa hikâyelerinden de görmekteyiz.
Dua ile ruh gücünü kanatlandırırız. Ümitsizlik şeytandandır. Allaha yapılan dualarda Müslümanın her duasında umut dolu olması lazımdır. Müslümanın Duaları kabul olmasa dahi bu Allahu Teâlâ’nın ona karşı lütfudur. Bir Allah dostu şöyle diyor: "Allah’tan yirmi senedir bir şey istiyorum. İstediğim şeyi vereceğinden hiç ümidimi kesmedim." İşte dualarımızda böylesine ümitli ve ısrarlı olmalıyız.
Allah-ü Teâlâ kullarına anne şefkatinden daha yakındır. Ona karşı yapılan her gönülden yapılan dualar mutlaka onun şefkat dâhilinde karşılık bulacaktır.
Dua ile ilgili Kuran’da geçen ayetler;
Kur’ân’da “Der ki: Eğer duânız olmasa Rabbim katında ne ehemmiyetiniz var?” (Furkan Sûresi: 77)
“İnsanların en âcizi, duadan âciz olandır. En faziletli ibadet, duadır. Allah katında duadan daha değerli bir şey yoktur. Allah ısrarla dua edenleri sever.” (Câmiü’s-Sağîr, Hadîs No:, 1145, 1129, 7602, 1876.)
“Allah katında duadan daha şerefli bir şey yoktur.” (Tirmizî, Daavat, 1; İbn Mace, Duâ,1.)
Bir âyet meâlinde dualara, çağrılara cevap verileceği şöyle beyan edilir:
“Kullarım Beni senden soracak olurlarsa, bilsinler ki Ben pek yakınım. Benden isteyenin isteğine cevap veririm.” (Bakara Sûresi, 186.)
Neticede; Duâ ile Allah’a yaklaşan, O’nu sevindirir, merhamet, sevgi ve yardımını hak eder…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.