- 352 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şu süreli işler...
Sayın C.Başkanı,yeni hükümeti kurma görevini akşam saatlerinde Başbakan A.Davutoğlu’na verdi...
Anayasanın 116.maddesine göre,45 gün içinde hükümet kurulmaz/kurulamaz ise yeniden seçime gitmek kaçınılmazdır.Çünkü yasanın emredici hükmü budur.
Lakin her konuda biraz kaotik hali seven bir toplum olduk, çıktık.
Şimdilerde görevlendirmenin geciktiği söylenirken,bir süre sonra da 45 günlük sürenin nasıl hesaplanacağı tartışma konusu olacaktır.
Çalışırken görevim gereği bunun yasal dayanağını anlattım durdum,pek ikna edemedim tabi ki insanları.
Erbakan Hoca’nın süresi dolduğu için Edremit C.Başsavcılığınca hakkında işlem yapılması,ancak aynı "gün" Ankara C.Başsavcılığının sürenin henüz dolmadığını açıklamasıyla bir "hukuksuzluğun" engellendiği dün gibi aklımdadır.
Oysa yasal olarak dayanaklar gayet nettir.
Görevlendirme yani tebligat bugün yapıldığı için 45 günlük süre yarından itibaren sayılmaya başlar/başlayacaktır.
İşte bu "mantığımın" hukuki dayanakları.
Her iki kanun maddesi de kuşkuya yer bırakmayacak kadar açık sanırım.
İdari Yargılama Usul Kanunu:
Madde 8 – 1. Süreler, tebliğ, yayın veya ilan tarihini izleyen günden itibaren işlemeye başlar.
Ceza Muhakemesi Kanunu:
Madde 39 - (1) Gün ile belirlenen süreler, tebligatın yapıldığının ertesi günü işlemeye başlar.
Epey ayrıntı olsa da,belki bir gün işe yarar diyerek...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.