- 746 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YAŞAM HEYBEMDEN --- 5---
*** Sen insan gibi sev de; bir gün nasılsa alıcısı olur.
*** Gönüllerde yerin yoksa ; allame-i cihan olsan ne yazar .
*** Bazı köşe taşlarına ulaşmakta geç kalınmışlıklar, ertelenmişlikler handikaptır.
*** Toplumsal amaçlarla ilgilenmek ; kendi dünyanıza güç katar.
*** Olana değil ; olacaklara odaklanın.
*** Geçmişinize takıntılı yaşamak ; anınıza ve geleceğinize menfilikler taşıyacaktır.
*** Ruhsal yetenek ve gücünüzü ; yaşadıklarınızı irdelemek yerine ilerisi için kullanmalısınız.
*** Aramakla mutluluk bulunmaz. Gönül kapınızın açık olması yeterlidir.
*** Eyleminizde kararlı iseniz ne beyhude zaman geçer ne de bitkin düşersiniz.
*** Sınırsız, gelişi güzel, afaki istekler çocuklara özgüdür.
*** Arzu ile kıvrandığınız isteklerinizi elde edemediğiniz de ; size ızdırap yaşatmıyor ise onlar ehemmiyetli şeyler değildir.
*** Orucu tutun ; lakin sizi tutmasına izin vermeyin.
*** Şu para denilen şey olmasa da ; gönlümüzce yaşasak ya.
*** Bırakın çeşitli uyduruk geçici yarışları. Siz insanlık alemine olumlu katkılar için yarışan bir jokey olun.
*** Düşünün. İnceleyin. Deneyin. Fotokopici olmayın. Kuşkulanın. Sorular sorun. Eleştirici ve araştırıcı olun. İşte orada yolun sonunda; yeni ufukları bulun.
*** Sorumluluk duygusunu içinde ve sırtında taşıyanlar ; kendileri ve toplum için mamurluklar inşa ederler.
*** Kimseyi ayarsız terazilerde tartmayın.
*** Gönüllere hovarda sevdalar yüklemek ; beyhude ziyan anlar yaşatır.
*** Ruhunuzu rahat ve geniş tutarsınız; içine neler sığmaz ki .
*** Huzurlu iseniz ; başarılar sizindir.
*** Sakin yaşam mutluluklar getirir.
*** Karşınızdakinin yüreğini ağzına getirmek infazdır.
*** Yollara iyilik ve güzellikler ser. Belli mi olur; çiğnememek için öpüp de başına koyan olur.
*** En muhkem ikna ve yaptırım gücü olan, vebali büyük " Allah Aşkına !" deyimini kullanan bizlerin; beşeri ilişkilerde birbirimize " Aşkım ! " diye hitap etmemiz abes ve çelişkidir.
*** Yoktan yere öküz altında buzağı arayanlar hezeyanlar da olan zavallılardır.
*** Ne kadar az istek ve arzu; o kadar huzur.
*** Her hangi rahatsız edici bir konuda takılı kaldıysanız; en güzel ferahlık ve tedavi yöntemi başka meselelere yönelmektir.
*** Bir parçanız bile ; karşınızdaki bütünden değerli ise üstünsünüz.
*** Doğumla başlar; terbiye ve eğitim.
*** Her insan hayalleri ile yüzer.
*** Tutar veya tutmaz. Sen aşılı sevgi fidanlarını dikmekten vazgeçme.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.