kesmece bunlar ağbi
Önlüğü göbeğini zar zor kapatan adam tezgaha yaklaşıp sözde iyisini seçiyormuş gibi bir iki karpuza küçük fiskeler vurdu. Oldukça iri bir karpuzu alıp daha öncede kullanıldığı belli olan bir naylon poşete koydu. Hemen yanı başındaki direkte asılı duran kantarın kancasına taktıktan sonra, dilini ileri geri biraz hareket ettirdikten sonra iki buçuk yapıyor amma sen iki ver yeter dedi. Parasını öderken bak iyi çık-mazsa külahları değişiriz ha dedi dayım. Adam istersen keseyim ağbim. Kurabiye gibi çıkmazsa getir dedi. Ayranım ekşi di-yen olurmuş tatbiki herkes malını övecek diye espri yaparak yola devam ederken; yarın daha erken kalkalım inşallah araba sorun çıkarmazsa iki sefer yaparız yeğenim dedi. Ben inşallah dedim. Eve vardığımızda yengem yine üstünde iş önlüğü odada ma-kinalarla boğuşuyordu. Diktiği giysiler odayı doldurmuş nerde ise içerde zor hare-ket ediliyordu. Lavaboda ellerimizi yıkayıp salona geçtik. Güneş akşama kadar binayı ısıtmış içerisi oturulmaz hale gelmişti. Yemeği balkonda yiyelim dedi yengem. Dayım olur dedi. Birkaç dakika içinde içerde hazırlanan yemekleri balkona taşı-dık. Biz yemek yerken soğuması için kar-puzu kesip dolaba koydular. Gerçekten adamın dediği gibi kan kırmızı kurabiye gibi çıkmıştı. Yemeği yerken o günkü ya-şadığımız macerayı anlatarak yarın biraz daha erken gideceğiz sabah bize kahvaltı hazırlama dedi dayım. Yengem hiç olur mu aç karnına, ben size akşamdan bireyler hazırlar korum siz merak etmeyin. Sabah dayım hadi kalk gidiyoruz dediğinde henüz daha güneş doğmamıştı. Hemen kalkıp üs-tümü giydim. Elimi yüzümü bir çala yıka-dım. Ben hazırım dedim. Dayım masanın üstünde duran poşeti göstererek şunda al dedi. Yengem daha kalkmamış olmalı ki ortalıkta gözükmüyordu. Kapıyı yavaşça açıp dışarı çıktık.Bidonlar arabanın üstün-deydi dayım şöyle bir göz attıktan sonra hadi bakalım dedi.O gün herhangi bir sorun olmadan iki sefer yapmış dünün acısınıda çıkarmıştık.Bir kaç yerden bana yine bahşiş vermişlerdi.Ben bu bahşişleri su parası ile birlikte verince dayım bu senin kısmetin diye diye bana geri veriyordu.Bu hoşuma gitti.Hemen kendi kendime bir hesap yapmaya başladım.Günde üç sefer yapa bilsek her seferine beş kişi bahşişverse; adanada inşaatta bana verilen yövmiye ka-dar gelirim olacaktı.Akşam eve yorgun ama keyifli gidiyorduk.Dayım yarın yengemin diktiği işleri teslim etmesi gerektiğini,eğer iş erken biterse suya gidebileceğimizi söyleyince hesaplarım boşa çık-tı.Yemeğimizi yine balkonda yedikten son-ra çay içerken ben yarın G.Ablamlara git-mek istiyorum dedim.Dayım tamam sabah beraber çıkarız trene bineriz sen Bakır köyde iner ordan gidersin dedi.Aslında amacım kendimce dayımın tepkisini ölç-mekti.Bana kal senile su işini yapalım di-yecekmi demeyecekmi?Anladım ki bu işte bana hiçde ihtiyacı yomuş.Sabah dikilip çuvallanan giysileri beraber aşağıya taşıyıp arabaya yükledik.Önce tren istasyonuna götürdük ordanda trene yükledik.Ben Ba-kırköyde indin bağcılara gitmek için oda yoluna devam etti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.