- 555 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Söz Ruhun Senedidir
Söz ruhun senedidir
Verdiğiniz her söz, sizinle ahirete gider. Burada söz verip de yerine getirmediğimiz her sözümüzden dolayı yarın ahirette bir bir hesaba çekileceğiz. Onun için söz deyip geçmeyin. Her verdiğiniz söz ruhunuza yapılmış bir senet gibidir.
Onun için hiç kimseye boş sözlerle yalan söyleyip, önce kendimizi, sonra da karşımızdakileri aldatıp kandırmamalıyız.
İnsanlara güven verip, güven duymalıyız. Sözlerimizi yerine getirmekte samimi olmalıyız. Vaktinde yerine getirmeliyiz. Aksi takdirde toplumda güven duygusu kaybolup yok olur.
Güven duygusu kaybolup yok olunca da bu güne kadar kazanıp elde ettiğimiz bütün insanı, insan yapan duygu ve düşüncelerimize yönelik hayat içinde kazandığımız tüm insani değerlerimizi kayıp etmiş oluruz.
Güven duygusu ruh gibidir. Ruh benliğimize girdiğinde bizi yaşatırken, çıktığında da öldürür.
Güven duygusu da tıpkı bize hayat veren ruh gibidir. Kazandığımızda bizi toplumda çok daha kolay yaşatırken, kaybettiğimizde de hayatımızı zorlaştırıp, yaşanmaz hale getirir. Bir daha da çıkan ruh gibi, kolay kolay kazanılmaz.
Onun için yaşadığımız dünyada insan olup, insanca yaşamak istiyorsak, sözünün eri olarak doğru ve dürüst olup yaşamalıyız.
Yoksa kısa bir zaman sonra içinde yaşadığımız dünyamız, yalanı yılana dolaştırarak yaşadığımız bir yer halini alır.
Bu dünyadaki güzel yaşamın teminatı sizsiniz. Sizin verip alacağınız söze bağlı oluşan güven duygusudur.
28.04.2015
Cahit KARAÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.