- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZ'E DÖNELİM
Merhabalar;
Hakikatin yolu sana şah damarından daha yakın.(kuran ayeti KAF SURESİ 16.AYET ben size şah damarınızdan daha yakınım..) Kişi dikkatini dışarılarda olup bitenden çekip, içine(özüne) bakmaya başladığında hakikat yolunun kapısından içeri adımını atmış olur.. Her an yeni bir şen de dir.(Değişimde dir.).(RAHMAN SURESİ 29.AYETİ.)Zerre küllün aynasıdır.(Hadisi şerif.)Bir kum tanesinin içinde,bir güneş bir gezegen saklı.yani o kum tanesi zerresi ile öz’de biriz.
Bu durumda Kişi dikkatini dışarılarda olup bitenden çekip, içine(özüne) bakmaya başladığında hakikat yolunun kapısından içeri adımını atmış olur.Ve hakikatin yolunun sahibine ulaşan yolun kapısından içeri adım atmış olur.Bu yol uzun bir yoldur.Tüm korku ve bencilliklerden kurtulup her an sevgi haline ulaşmadan bu yol bitmez.Tekamül ederek bilinç sıçraması yaşayarak öze dönüşü gerçekleştirmek gerekir.Zira Allahımızın isteği budur.Özündeki güzelliği Allahımızın bizdeki parçasını ortaya çıkarmak..Ben ins ve cin bana ibadet etsinler diye yarattım diyor Allahımız.(zariyat suresi 56.ayette.)Buradaki ibadet,namaz kılmak,hac oruç değil bu yapılanlar ibadet değil dir.Bunlar ibadete giden yoldur.İbadet kişinin hal ve hareketleridir.Güler yüzle selam verişidir.KİŞİ HER ŞEYE SEVGİ İLE YAKLAŞMASIDIR..Dostlarım,mealciler çok şeyi çarpıttığı gibi bu ayetide çarpıtmışlardır.Ben ins ve cinleri bana ibadet etsinler diye yarattım derken Allahımız,,,ins insan değil,görünen herşey demektir.cin de ruhani varlıklar değil görünmeyen her şey dir.Mesela denizdeki görünmeyen balıklar vs görünmeyen her şey..PEKİ DOSTLARIM BİR AYET DAHA...AHZAP SURESİ 72.AYET TE DİYORKİ EMANETİ İNSAN YÜKLENDİ.İŞTE BURADA MEYDANA ÇIKIYOR CİN KELİMSİ BİR YARATIK DEĞİL,GÖRÜNMEYEN DEMEK.AKSİ HALDE O YARATIKTA YÜKLENMELİYDİ EMANETİ...Yani Allahımıza zaten hepsi ibadet halındedir,bir tek halifesi olan insan dediğimiz insansılar hariç..O halde,kişinin ibadeti özündeki güzelliği ortaya çıkarmakla olur.Öze dönelim,bencilliği yenelim dostlarım...Herkesin bu farkındalığa ulaşması dileğimle selam ve sevgimle...
HASAN BELEK 28-04-2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.