Derya da saklanan inci gibidir gerçek sadakatlı vefalı dostlar..
Derya da saklanan inci gibidir gerçek sadakatlı vefalı dostlar..
Sadakatle İhânet
…
Derya da saklanan ak bir incidir sadâkat
Ummânın diplerinde gizlenirde hâkikat.
Aşkına âşık olan görür Onda liyâkat
Baharın koynundaysa, kocaman bir ihânet.
…
Kanatmasan yaramı can sevmek mi kabahat?
Simâmla sözüm aynı haram yersem at tokat
Gönlünde yoksam kızma âşık tutmaz nasihat!
Baharın koynundaysa, kocaman bir ihânet.
…
Nâlânsam var sebebi solduracaksan yak at
Buğulu gözlerinde sevdanı gördüm fakat
Ey yâr!Aşk-ı tiğlenle yüreğimi duraklat
Baharın koynundaysa, kocaman bir ihânet.
…
Vefalı sadırlarda bulursun hep mükâfat
Aslını red edende vâr münkir- i hâkikat
Sahra da su gibidir bulursan musâdakat
Baharın koynundaysa, kocaman bir ihânet.
Nigâr Bedirhan
Derya da saklanan inci gibidir gerçek sadakatlı vefalı dostlar..
İnsan gibi insanlara değer verenler yok olmakta.
Etiketli, yalandan şöhreti varsa baştacı ediliyor.
Maddiyat maneviatı yerini aldı.İnsanlarda ki bu gidişat nereye.İ
isterse hiç meziyeti olmasın.Derme çatmalarla gündeme oturdularsa başköşe hep adına insan demediğim insancıklara ayrılmış durumda..
Rahmetli Nasreddin Hoca ye kürküm ye derken san ki gelecekte gelecek olacakları seyre dalmış anlatır gibi...
İnsanlığını yitirmiş maddiyat ve zahirin kölesi olanları anlatmış.Anlayana..
Milyon tane öyle dandik dost, arkadaş olacağına bir tane insan gibi insan olsun yeter.
Döndüğünde sırtınızdan vurmayacak,asla ihanet etmeyecek.
Herkes sizi terkettiğinde o arkadaşım dostum tanıdığım gibidir.
Dünya yıkılsa inanırım sizlere inanmam ben arkadaşımlayım diyebilecek kadar yürekli can yaren sırdaş buldunuzsa.Tırnağınıza çıngı batsa canı sizden çok yanan.
Sizi kendisinden önce tutan .Kötü de davransanız ihanette etseniz.Sırtınızdan asla vurmayan..
Siz dünya da ve ahrettede en güzel şeye sahipsiniz demektir.Sırtınız yere değmez.Düşseniz kaldırır,başınıza birşey gelse o sizi sizden sonra kileri daha çok gözü gibi koruyansa.
Gözünüz arkada kalmaz.
Böyle birine canda can damarlarda akan kan helal olsun derim.
Allah insanlara söyleyin dostunuzu siz onun yolundasınız derken.
Öyle insanlara sahip olmanın zorluğunuda belirler.
Her iyi şeyin bedeli vardır.
Bazan o pırlanta gibi yüreklerin yüzüne kimseler bakmaz kapılardan da kovulurlar.
Arsız değildirler görüyor halimi der Allah a duâ ederken bile kendisine istemeye bazı şeyleri haya ederler..
Ben gülerken yanımda olan ağlarken düşüncede yanımda olacaksa..
ENGELLER koyup silmeyecekse hayatında daima bir parça gibi görecek ve asla vazgeçmeyecekse.O zaman siz en güzel pırlantaya ya da deryada saklı inciye sahipsiniz demektir.
Vefa , sadakat yargılamadan sahiplenme hor hakir görmemektir.Ancak pırlanta gibi kalbe sahip olanlardadır.
Arkadaşlarınızı sizi seviyoruzda deseler deneyin isterim.
Az kızınca sizi siliyor mu,engellerle etrafını örüp sizin ulaşmanızı kısıtlıyor mu?.
İhtiyaçları oluncamı aklına geliyorsunuz açıkcası iyi gün dostu mu?..
Kötü günde terkeden yüzüme bakmayan.Paspas gibi kullanmak için bir ortaya çıkıp bir kaybolacaksa.O na nasıl inanır güvenirsiniz.
Arkadaş ya da dost o na inanmalı güvenmelisiniz saygıyı asla yitirmeden.Saygı ,vefa,inanmak,itimat .güven.başkalarının gözüyle yargı olduğunda..
O dost ya da arkadaş sadece imkanlara göre değişir.Oysa harun kadar zenginken çöplükten yiyecek halede düşseniz sizi terketmeyen..
Aniden başınıza gelen hastalık,kaza benzerlerinde sizi terketmeyen.
Yemeden yediren.Daima sizi kendisinden çok düşünen...
Zahirden çok maneviyatınıza değer veren insan gibi insan kadirşinas.
Hatırşinas bir kalemde sizi asla silmeyen..
Sizlerde o dostun değerini bilin..
Dost gibi dost insan gibi insan deryada saklanan inci gibidir.
Öyle dostu,arkadaşı sevdiği,yakını olanlara ne mutlu.
Allah iki cihandada ummanın diplerinde saklanan inci gibi saf tertemiz her zaman sizi sizden çok düşünen koruyan.
Merhamet ve şefkatiyle saran,başkaları için dostunu harcamayanlarla dost,arkadaş sevgili ahrettede komşu eylesin Amin..Nigar Bedirhan