YORUMLAR
İnsan büyük sayıları algılamıyor. Milyarın bile kavranılması için örnekler lazım: Doğumunuzdan itibaren sayı saymaya başlasınız öldüğünüzde bir milyara varmamış olursunuz. İki yüz milyarı saymak içinse on bin yıl boyunca insanların bayrak yarışı şeklinde saymaları gerekiyor. Sayması bu kadar yıl sürecek yıldızdan bahsediyoruz ve ilk galaksinin/gökadanın içindeyiz. Geriye kalacak yüz doksan dokuz milyar dokuz yüz doksan dokuz milyon dokuz yüz doksan dokuz bin dokuz yüz doksan dokuz gökada.
Yıldız sayıları öyküyü esir almış, belki de öykü onlar için yazılmış.
- Ölünceye kadar mı?
- Bir milyarı sayıncaya kadar.
- O da olur.
Saygılarımla.
Kemnur
İlhan Kemal
''Ya ruh ikizim onlardan birindeyse? Vah halime!''
(Kadınların bulunmadığı bir ortamda ruh ikizine inandığı itiraf eden bir erkeğe daha denk gelmedim. Halbuki inansalar bir başka kadınla yakalandıklarında şunu demek akıllarına gelebilir:
- Hemen kızma Demet. Tanıştırayım: Bak, bu ruh üçüzümüz Leyla!)
Kemnur
Uzay benim de çok ilgimi çeker. Ulaşılmaz olduğundan olsa gerek. Belki de onlar bize gülüyorlardır şimdi. Türkiye' nin halini gördükçe. Belki de acıyorlardır. Kimbilir. Güzel bir bölümdü yine ustam. Saygılarımla.
Kemnur
O uzun rakamlar insanın kafasını karıştırıyor.
Uzay ile ilgili varsayımlar da gerçekten ilginçti.
Ama,
gerçek olan bir şey var ki;
finaldeki sevgi sözcükleri,
bu serin ve puslu Mart sabahında yüreğimizi ısıttı.
Güzel bir hikaye idi.
Unutmadan...
Fotoğraf gerçekten güzel.
hayata gülümsemek bu olsa gerek.