En Kötü 100 Film Listesindeki 5 Türk Filmi (İmdb)
(Aynı zamanda listede ilk on’a girmeyi de başarmış filmlerdir.)
Çılgın Dersane (2007)
İmdb Puanı ; 10 üzerinden 2,2
Yönetmen : Faruk Aksoy
Dizi filmin sinema versiyonu dersem hatalı konuşmuş olmam herhalde (berbat Türk dizilerinin). Buna rağmen ismi de epey Amerikanvari… Sivilceli çocuklar kız arkadaşlarını karanlık bir yere hapsetmek için araç olarak kullanmıştır. Cüneyt Arkın yeterince kötü filmde oynamıştı. Adam kötü filmlerde oynamaktan gurur duyuyor demek ki…
Dünya’yı Kurtaran Adam’ın Oğlu (2006)
İmdb Puanı ; 10 üzerinden 1,9
Yönetmen ; Kartal Tibet
Zaten babasını da sevmezdik… Çekimleri tamamlandıktan sonra ortaya çıkan çöpler karşısında yöre esnafının, dünyayı kurtardınız ama Kapadokya’yı kim kurtaracak demiştir. Yakında ‘’Dünyayı Kurtaran Adam’ın Torunu’’ adında devamı da gelecekmiş! Canım bu kadar da inat olmaz ki insan! İlla en kötü film sıralamasında ilke yerleşecekler. Neyse ki sivilceli delikanlılar var…
Emret Komutanım Şah Mat (2007)
İmdb Puanı ; 10 üzerinden 1,9
Yönetmen ; Taner Akvardar
Böyle şeyler izleyince kötü oluyorum! İşi dalgaya almak bile onları kurtarmıyor. Sanki ‘’evet biliyoruz kötü film çektiğimizi ama yine de popüler filmler listesindeler’’ diyorlar. Gerçekten de popüler filmler bunlar. İki ay boyunca askeri birlikte tıkalı kalmış ve sonunda haftasonunda çarşıya çıkan askerler falan filan. Düşünün o psikolojik, sosyolojik durumu. Boş film değil aslıda! Mehmet Ali Erbil gibi bir oyuncu var, boş olur mu hiç.
Keloğlan Kara Prens’e Karşı (2007)
İmdb Puanı ; 10 üzerinden 1,8
Yönetmen ; Tayfun Güneyer
Yine Mehmet Ali Erbil karşımızda. Hem de keloğlan olarak… Özcan Deniz ve Pedek Dincöz gibi ünsüz ünlüler de var. Para için insan kendini ancak bu kadar kötü yapabilir. Parasal sıkıntı yaşadığı için filmin Ülker’den yardım alma teklifi tartılışmış. Filmin adı da : ‘’Keloğlan Çokoprens’e Karşı’’ olabilirmiş. Ama olmamış işte. Bilmiyorum, öyle diyorlar.
Kod Adı K.O.Z. (2015)
İmdb Puanı ; 1,0
Yönetmen ; Celal Çimen
AK Parti sinema sektörüne de el attı. Ama hata yaptı. Film yerlerde sürünüyor. Bir puan da verilmez ki… Haydi AK Partililer puan verme kampanyası düzenleyin. Belki böylece puanı 5’e kadar çıkar… Bir ülkede rejim sinema da el atmaya başlamışsa işte o zaman korkmak gerek. Şu anlık sorun yok yine de. Sanat filmi filan çekmiyorlar en azından. Bilirsiniz SSCB yönetimi sinemaya el atmıştı. Ama itiraf etmeliyim ki iyi filmler de çektiler. Örnek: ‘’Dzhamilya’’ (1969, ‘’Cemile’’) Büyük Türk edebiyatçısı Cengiz Aytmatov’un Cemile isimli romanın aynı isimle sinemaya uyarlanmış bir yapımdır. Başka örnekler de verebilirim de kalsın.
Son olarak filmde Muhsin Abi’yi cemaat temizliyor. Gökten taş yağsa cemaat yağdırmış oluyor… ‘’Taş yağdırmışlar, ne mübarek adamlar’’ dememiz gerekiyor…