- 330 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-63
*Evrende yaşamak yetmiyor; evreni yaşamak istiyorum.
*Özgürlüğü kazanmak için de, korumak için de bedel ödenir; ama değer.
*Gelişi huzur, gidişi acı veren insan o kadar az ki…
*Elin, yüzün temiz olsa ne yazar, kalbin kirli olduktan sonra!
*Eleştiriyi; beğenmeme, kötüleme, iftira atma zannedenin eleştirisinin önemi yoktur.
*Başkalarının başarısızlıkları, bizim başarılı olduğumuzu göstermez.
*Alkışlayanı çok olanın, taş atanı da çok olur. Gün gelir alkış sesleri gök kubbenin boşluğunda kaybolur gider de geriye taşların bıraktığı yara izleri kalır.
*Kandırdığın her insan senden daha aptal demek değildir. Belki de içlerinde çok sayıda aptal numarası yapanlar vardır.
*Hayat zor mudur, kolay mıdır? Hayatta hem zorluklar hem de kolaylıklar vardır. O nedenle sen nasıl kabul edersen, nasıl görürsen öyledir.
*Baskıcı rejimler silahtan korkmaz kitaptan korktuğu kadar…
*Kötülük yapmaya gücün yetiyor da iyilik yapmaya neden yetmiyor?
*Çiçek sen seyredesin, koklayasın diye güzel değildir. Çiçek güzel olduğu için sen seyredersin, koklarsın.
*Şüphecilik iyidir; hastalık derecesinde olmadığı takdirde…
*Dolan sayfayı silmezsen, yeni sayfa açamazsın.
*Önce öfkeni yen, sonra kararını ver.
*Hak edilmeyen mevki, bedene bol gelen elbise gibidir. Herkes tarafından kolayca fark edilir.
*Güzellik aşkı değil, aşk güzelliği yaratır.
*Kitaplardaki aşk, dildeki aşk ve kalpteki aşk… Hepsi aynı mı?
*Huzur, mutluluk ve sevgi savunma silahlarıdır; nefret, kıskançlık ve kötülük ise eldeki pimi çekilmiş bir bombadır.
*Terbiyesizi tartışırken, nankörü ona yardım ettikten sonra, adaletsizi ise birlikte kazandıklarımızı bölüşürken tanıdım.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.