- 678 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sefa Gürbüz Hızlı Okuma Teknikleri üzerine Sefa Gürbüz ile...
Sefa Gürbüz Hızlı Okuma sisteminin yaratıcısı Sefa Gürbüz :”Önyargıları bir kenara bırakarak hızlı okuma tekniklerini öğrenmek bence her birey için önem arz etmektedir. “
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Hangi kurumlarda çalıştınız ?
SEFA GÜRBÜZ- Merhaba. Ben Sefa GÜRBÜZ. Bilişim Teknolojileri Öğretmeniyim ve aynı zamanda “Hızlı Okuma ve Dikkat Geliştirme” uzmanıyım. Sivas’ta görev yapmaktayım. Okuma ve kavrama hızının artırılması, dikkat geliştirme teknikleri ve bazı kişisel gelişim konularında aktif araştırmalar yaparak bu konularda seminerler düzenlemekteyim.
SORU- Hızlı okuma ile ilginiz ne zaman başladı? Nasıl gelişti.
SEFA GÜRBÜZ- Hızlı okuma teknikleriyle üniversite öğrencisiyken tanıştım. Çünkü istediğim kitapları okumaya başladıktan sonra sonunu getiremiyor ve sıkılıyordum. Tabi bir taraftan da okumayı çok istiyordum. Yaptığım araştırmalar sonucu hızlı okuma tekniklerinin hem okuma alışkanlığını hem de anlamayı kolaylaştırdığı bilgisine ulaştım ve hemen hızlı okuma teknikleri kurslarına katılarak teknikleri uygulamaya başladım. Olumlu etkisini kısa sürede gördüm ve kitaplığımda bekleyen tüm kitapları birkaç gün içinde zevkle okumuştum. Diğer yandan okuma hızımın artmasıyla öğrenme hızımın da arttığını fark ettim. Kısa sürede bir metni daha iyi anlayarak okuyup bilgileri hafızamda tutabilmeye başladım. Bu sayede sınavlarda da süre problemim kalmamıştı.
Sonrasında ise hızlı okuma teknikleri üzerinde yapılan bilimsel araştırmaları, tezleri, yerli ve yabancı kitapları gözden geçirerek oluşturduğum yeni ve özgün bir yöntem ile hızlı okuma ve dikkat geliştirme eğitimleri vermeye başladım.
SORU- Sefa Gürbüz Hızlı okuma yönteminin öteki hızlı okuma yöntemlerinden farkı nedir?
SEFA GÜRBÜZ- Hızlı okuma öğretim yöntemlerinde genelde bilgisayar programları kullanılır.
Sefa GÜRBÜZ Yöntemi’nde ise basılı materyaller (kâğıt, dergi, gazete ve kitap) üzerinde yapılan egzersizler ön plana çıkarılmaktadır. Böylece göz ve beyin koordinasyonu basılı materyal üzerinde daha iyi sağlanır. Ayrıca bu yöntemde algılama hızını artıran, görsel&işitsel dikkati geliştiren ve dikkat dağınıklığını en aza indiren egzersizler ve teknikler de mevcuttur.
SORU-Bugüne kadar kurslarınızdan hangi yelpazede insanlar faydalandı?
SEFA GÜRBÜZ- Hemen her yaş grubundan kursiyerlerimiz oldu. Ortaokul, Lise ve Üniversite öğrencileri başta olmak üzere; farklı meslek gruplarından yetişkin kursiyerlerimiz de hızlı okuma tekniklerini öğrendiler.
SORU-Bu kursların maliyeti nedir?
SEFA GÜRBÜZ- Hızlı okuma kursları genelde çok yüksek ücretlidir. Ancak biz kurslarımızı ücretsiz yapıyoruz. Sadece kullandığımız materyalleri kursiyerlerimize aldırıyoruz. 75 TL gibi cüz’i bir harcama yaparak kursiyerlerimiz aslında kendi kişisel gelişimlerini büyük bir yatırım da bulunuyorlar.
Soru- Sisteminizi anlatan kitabınız 3. baskı yapmış. İlk baskısı ne zaman yapılmıştı? Kaç kişiye ulaştı ve nasıl ilgi gördü?
SEFA GÜRBÜZ- İlk baskımız Aralık 2012’de yapıldı. Sonra düzenlemeler yapma gereksinimi duyduk ve 2. İle 3. Baskılar yapıldı. Bugüne kadar(Şubat 2015) yaklaşık 1000 kişi bu kitaptaki egzersizlerle hızlı okuma ve dikkat geliştirme tekniklerini öğrenmiş oldu.
SORU- Hızlı okumayı öğrenen ile öğrenmeyen arasında en fark vardır?
SEFA GÜRBÜZ- Hızlı okuma tekniklerini öğrenen ve uygulayan kişiler sanılanın aksine daha verimli ve daha iyi anlayarak okurlar. Çünkü hızlı okuma teknikleri metin üzerindeki dikkati artırır ve aynı zamanda bilgilerin beyne bütünsel olarak gönderilmesini sağlar. Yavaş okumada ise anlama oranı azalan dikkatle birlikte düşer. Hızlı okuma teknikleri okuma alışkanlığı kazanmada çok etkilidir.
SORU- Sivas gibi küçük bir Anadolu şehrinde Meslek Lisesi öğretmeninin bu gibi gelişim yöntemine başvurması nasıl karşılanıyor?
SEFA GÜRBÜZ- Kurslarımıza ilgi çok büyük. Bazen aşırı talep olduğundan başvuran herkese ulaşamıyoruz. Faydası kısa zamanda görüldüğünden kendini geliştirmek isteyenler kursa biran evvel katılmak istiyor. Böyle güzel bir çalışmayı insanların istifadesine sunduğum için de birçok tebrik alıyorum tabi.
SORU-Siz diğer öğretmenlerin aksine yeni insanlar tanımayı seven kişisel gelişimi önemseyen insansınız. Bu size ne kazandırıyor?
SEFA GÜRBÜZ- Aslında bunların bir eğitimcide bulunması gereken zorunlu özellikler olduğunu düşünüyorum. Çünkü eğitimciler topluma yön veren çok önemli bir konumda görev yapmaktalar. Bir öğretmenin yetiştirdiği bir öğrencisiyle milyonlarca insanı etkileme gücü var. Çünkü okula yeni başlamış bir öğrenciden, ülkenin cumhurbaşkanına kadar herkes öğretmenlerin şekillendirdiği özelliklere sahip. Bu durumun farkında olan bir eğitimci olarak her öğrencinin kendi içinde müthiş bir potansiyel güç barındırdığını düşünüyorum. Yeter ki üstü kapalı kalmasın ve kullanılabilsin…
SORU- Hızlı okumayı öğrenmek isteyenlere başka neler anlatacaksınız?
SEFA GÜRBÜZ- Hızlı okuma tekniklerini öğrenmek isteyen hemen her bireyin en büyük ön yargısı: Hızlı okuyunca anlamayacağını düşünmesidir. Bu ön yargı tekniklerin öğrenilmesindeki en büyük engellerden biridir. Bundan dolayı hızlı okuma tekniklerinin yüzlerce kişiye öğretmiş bir eğitimci olarak şunu söylemek isterim: İlk zamanlarda anlama problemi yaşansa da alışma sürecinden sonra hızlı okuyan insanlar metni daha iyi anlamaya başlıyorlar. Bunu aynı zamanda bizzat hızlı okuyucu olarak belirtmek isterim. Önyargıları bir kenara bırakarak hızlı okuma tekniklerini öğrenmek bence her birey için önem arz etmektedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.