- 784 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Nasıl mı yazıyoruz -1
Nasıl mı yazıyoruz
bir zamanlar biri
hakaret edercesine dedi ki
aylak insanların işidir şiir yazmak
bende diyorum ki zamanı çok olsada
duygu yoksunu insan şiir yazamaz
yüreğimiz konuşur biz yazarız
mutluluk düşlerimizi
hatta hüzünlü gülüşlerimizi
bile yazarız
sakladığımız gizlerimizi
söylemek isteyip söyleyemediklerimizi
kimseye diyemediklerimizi
gözümüzden damlayıp içimize akan yaşlarımızı
silip atamadıklarımızı
kör olup bizi yakanları
derdimize dert katanları
sırrımızı satanları
içimizi yakanları
mürekkebi tükenmeyen yürek kalemimizle
içimize attıklarımızı yazıyoruz
bizi incitenleri kırmayalım diye
bizler sözüm ona şair
yazdıklarımız şiir oluyor
sayenizde
MELEK HARİKA BİR KONU İŞLEMİŞSİN LÜTFEN BUNU YAZIYADA KULLANMALISIN Kİ DERS OLSUN
BENDE ŞUNU EKLEMEK İSTEDİM Kİ
ATATÜRKÜMÜZÜN BİR SÖZÜ VARDIR
HERKES DOKTOR POLİS MÜHENDİS HATTA CUMBURBAŞKANI BİLE OLUR FAKAT SAİR
YAZAR KISACASI SANATKAR OLAMAZ
SEVGİYLE CANIM ÇOK ÖZEL BİR ŞİİRDİ
-----------
Bu yazıyı yazmaya beni teşfik eden Ayşegül Aşkım Karagöz hanıma çok tessekkür ederim saygı ve sevgilerimle...
Hakkımdaki açıklamamda belirttiğim gibi ondört yaşında kağıt kalem kullanarak yazmaya başladım içimden geçenleri o zaman şiir’lerimi nasıl oluyor diye dayımın oğlu süt abim can abim Ekrem Gülbay abime okutur fikrini alırdım şiir yazan veya şiirden anlayan bir akranım arkadaşım akrabam ne yazıkki yoktu ilk evladımı kaybedene kadar yazdım o dönem son şiir’imi vefat eden evladıma yazdım ve defterimi kapattım.
Uzun yıllar yazmadım çünkü yine şiir’den anlayan biri yoktu ve yazmamdan rahatsız olan biri vardı kim olduğunu yazmayacağım..tabiki.
Ne yazıkki doksan kusur şiir’imin kayıtlı olduğu defterimi kaybettim veya kaybettirildi ev taşınması sırasında, buda beni çok üzdü ve yaraladı diyebilirim..
Bir sitenin düzenlediği şiir yarışmasına katıldım yıllar sonra ikinci oldu şiir’im ve yeniden yazmaya başlamama neden oldu iyi ki de oldu diyorum.
Bu siteye üyeliğim eski değil yeni sayılırım saygılı ve seviyeli şiir yorum dostlukları var memnunum burda olmaktan şiir’den anlayan insanlarla birlikte olmak çok güzel.
Biliyorsunuz çoğumuzun facebook hesabı var benimde var ailem akrabalarım ve bayan arkadaşlarım ekli bazı şiir ve sözlerimi paylaşırım duvarımda beğeni yapmadan ismimi silerek kullanır kimileri üzülürüm okudun beğeni yapmadın beğendin ki kendi duvarına astın neden diyeşim gelir ama susarım kırmamak adına ve duyarım ki yazılarım şiir’lerim çok güzelmiş nasıl yazıyormuşum ben onları hayret ederler neden anlamak mümkün mü acaba.?
Biri derki o kadar güzel yazılar şiirler paylaşıyorsun nerden buluyorsun.?
Diyorum ki ben yazıyorum..diyor ki nasıl yazıyorsun..içimden gelenleri yazıyorum diyorum onlarmı anlamıyor ben mi anlatamıyorum.
Biri diyor ki sevgi mevgi ne demek şiir yazmak ne demek bu yaşta yakışıyor mu sana..soruyorum ey insanlar sevgi kötü bir seymi neden korkar insanlar sevgiden.?
Duygusuz insanlar anlarmı duygudan.? anlarmı şiirden.? anlarmı sevgiden.?
Eşim’e serzenişte bulunurlar melek ne çok yazıyor derler..bu ne demektir bunun maksadını anlayamam..
SUSTUM HEP SUSTUM!
Kırmak istemedim beni kıranları..
-----------
Artık susuyorum…
SUSTUM!
Söyleyemedim,
Anlatamadım,
Savunamadım,
Neden ben diyemedim..
Dilim varmadı,
Haksızlık yapmayın demeye.
BEN KIRGINDIM..
BEN KENDİME BİLE SUSMUŞTUM!
Kendi yüreğime bile darılmıştı, yüreğim.
Sevgisiyle kırıklarımı sarmadı diye..
BEN KIRGINDIM..
BEN KENDİME BİLE SUSMUŞTUM!
Beni yüreğime kırgın bırakan herkese,
Bu şehre, bu dünyaya bile..
Biraz da kendime kızgındım..
İsteyerek, savunmasız kaldım diye
BEN KIRGINDIM..
BEN KENDİME BİLE SUSMUŞTUM!
Çok ağladı gözlerim,
Yüreğime damladı kanlı hareler,
Yanaqimda hala var qözyaşımın izLeri…
Artık susuyorum…Sonsuza kadar.
Konuşacak çok şey var ama,
Ben Sustum! Bütün sözLerim bitti..
BEN KIRGINDIM..
BEN KENDİME BİLE SUSMUŞTUM!
-----------
Keşke etrafımızda bizi anlayan sevdiklerimiz olsaydı hep hatamızı arayan değilde hatamız olsada sevgisiyle kapatan incitmeden anlatan..
İnsanların hata yapmayanı varmı acaba insanlar önce kendi hatalarını arasa sonra başkalarının hatasıyla kıyaslasa derim ben..
Dilimiz susar saygıdandır.. Yürek susmuyor başkaları duymasada kalem yazıyor yazıyor işte yazıyor..
Çok şey var da yürekte kalıyor bazıları yazılmıyor...
YORUMLAR
tebrik ederim
susmaya hayır
yazmaya devam.
Konuşsam dilim yanar, sussam kalbim...
Önce duruyorum...
Sonra susuyorum...
İçimden çıkan lafların etrafı,yangın yerine çevireceğini düşününce kilit vuruyorum dilime...
Yan! diyorum içime!Sadece sen yan!
Ve Dayan! diyorum gönlüme!...
Herkes mutlu olsun!
Sen dayan!
MEVLANA
KalbiHazan
........bazan ahşap oymacılığı yaparım,elinden çivi çakmak bile gelmeyen bir arkadaşım ''musannın heykelini de yapabilir misin''diyerek beni aşağılamaya çalıştı.Michelangelo nefes alıyor muydu diye sordum''evet''dedi o zaman bende yaparım.Dünya klasiklerini okumadan şiir yazılmaz mı,onları yazanlar,çok mu üstün beyinlere sahip.Hepsi hikaye bunların.Demem o ki,doğayı,çocukları ve hayvanları seven herkes şiir yazabilir.Onların ellerinde,onların yüzlerinde yapışık kelimeler,ve onları oradan söküp,kelimeye dönüştürmek,çok okumuşluk istemiyor.Kütüphaneler dolusu okuyanların bazılarından,kütüphanelere raf oluyor bazan...selamlar.
KalbiHazan
Çok güzel bir deneme. Tarzı, akıcı anlatımı, anlatmak istediği vurgusu ya da odak noktasıyla defalarca okudum...
Ve şair size önerim; hem şiire hem nesire önem verin....
Saygı ve selamlarımla...
KalbiHazan
25'li yaşlarımda güya sosyolog bir komşumuza ben şiir yazıyorum dedim, o zamanlar farklı yazdığımda şiir oluyor sanırdım, bu büyüğümün cevabı kaç kitap okudun oldu ve beni aşağıladı, yazdığımı yorumlamadı bile çok kızdım ve o zamana kadar okuduğum kitap sayisı azdı, bu kadar kitap okudum dedim, dönü bana dünya klasiklerini okumadan ne şair ne yazar olursun dedi, içerledim, belli bir zaman sonra karşısına çıktım ve okudum dedim,şimdi yazabilir miyim dedim, kendi yazdiğı birkaç şiirle bir iki yazıyla çıktı karşıma, benim yazdıklarıma bak dedi, böyle yazılır diye kendini övdü, bu kişiyle yıllardır konuşmuyorum, şiir yazmaya çalışıyoruz ve şunu biliyorum ki şiir icin önce saf bir duygu gerekiyor,sonra kelimelerle dans etmeyi bilmk ve en önemlisi bu dansı yaparken rahat ve mutlu olmak gerekiyor ve kim ne derse desin şiir yazmak gerçekten zor, ben kendi adıma rahatlıkla diyebilirim ki, henüz şiir yazamıyoum, çünkü dilbilgisinin de iyi olması grekiyor, ama şunu diyebilirim duygularımı güzel aktarabiliyorum, yazınız anlamlıydı,saygımla.
KalbiHazan
UÇUK
KalbiHazan
çok haklısın insanı anlamayan veya derdini anlatamayınca üzülüyor
hep yaşadık ve yaşıyoruz bu site olmasa kim okurdu benim şiirlerimi
romanlarımı anılarımı
burada mutluyum
en çok istediğim kitap çıkarmak ama olmuyor işte bazı nedenlerden dolayı
yinede mutluyum dostlarım yalnız bırakmıyor okuyorlar ya bu da yeter
saygılarımlasın can