Kar yağıyor
Hava kar yağışlı ve soğuk.Niçin bunca yolu belediye otobüsünde sıkış tıkış geçireyim dedim
kendi kendime izin verdim. Dün gitmediğim gibi bugün de resim kursuna gitmeyeceğim.
Türk sanat müziği korosu yarın.Hava böyle giderse ona da gitmem. Telefon numaramızı da
yazdık zaten. Kar yağarsa bizi arayacaklardı.
Bugün evin alt katlarında oturan apartman sakinleri gibi bende mutfakta oturuyorum.
Burası evin en sıcak yeri. Diğerlerine kızıyordum daha köylülüklerinden kurtulamadıkları
için. Sonunda ben de oturma çadırımı buraya açtım. Hem karı sıcak bir ortamdan
seyretmek eski sobalı günlerimizde olduğu gibi, hem de üşüyüp üşütmemek şu soğuk günlerde.
Balkona açılan mutfağın tümü cam penceresinden yağan kara, balkona daha üstündeki biber ve domates bitki artıklarını sökmediğim büyük saksılara esip yağıyor kar. Geçenlerde bir gece yağan kar artıklarını balkonun bir kıyısına toplamıştım. Orayı süpürürken hava esiyor karları dağıtıyordu. Ben de aşağı kattakilerin balkonlarına gider diye karları aşağıya atmamış
bir kıyıya süpürmüştüm. Bakalım şimdi yağan kar o karları eritecek mi? Annemin Kaymak dedesi iki kadınla evliymiş. Demek ki iki kadından bunalmış ki şöyle dermiş kar yağdıkca: Kar kar üstüne yağar karı eritir, iki karı da bir herifi eritir. Hanımları bu sözden alacağı dersi alırlardı sanırım.
Kar hız kesmeden aynı hızla yağıyor.Gökyüzü tümüyle beyaza kesmiş. Az önce pencereden dışarıya bakarken bir ala karga karşıdaki önceleri bahçe olan yerdeki tek tük ağaçtan birinin en tepesine konmuş, sanıyorum yağan karı seyrediyordu. Kargalar, köpekler üşümez mi acaba? İki üç büyük köpekle gezen bir yavru köpek bizim gibi ayakkabılı, çizmeli değil çıplak ayakla karda yiyecek bir şeyler arıyordu. Bende aralarında olmak üzere hayvanlar için sokağa
yiyecek bırakmıyoruz.Kuru kuruya üzülüyoruz, dua ediyoruz namazda veya soğuğu karı gördükce, Yarabbi bu hayvanları ve aç açık olan insanları koru diye. Ve orada bırakıyoruz,hiç bir şey yapmadan. Her şeyi Allah’a havale ediyoruz. Neden Tanrı’nın elleri olmuyoruz.
Az önce pencereden bakarken bir karı koca elleri dolu dolu poşetlerle evlerinden içeri girdiler. Az önce anlattığım köpek yavrusu onların önünde yürüyerek Allah’ın ona bahşedeceği rızkını arıyordu. Benim yüreğim cız etti; bu yazıyı yazmaya oturdum. İlerdeki apartmanın on üç on dört yaşındaki erkek çocuğu güvercin uçuracağı küçük bahçenin karlarını temizliyordu. Beş on güvercin evin çatısının duldasında önlerine dökülen yemi yiyorlardı.
Kar hızını ve boyutunu artırarak yağmaya devam ediyor. Bizim başımıza yağmıyor. Kimlerin başına yağıyor acaba? Kalkıp mutfak kapısından dışarıya bakıyorum.Bir kenardan görünen karlı park ve Karagöl caddesinin üstündeki tepelerde apartmanlar, araya sıkışmış küçük evler kar altında. Hangisinin bacasının dumanı doğru tütüyor acaba? Benim gibi kaçıp ısınacakları bir mutfakları var mı? Kim düşünüyor sokaktaki hayvanları? Yoksa kimsenin kendilerini düşünmekten başkalarını düşünecek durumları var mı? Bilemiyorum!..
10. 01. 2015 / Nazik Gülünay
YORUMLAR
İnsanlar üretiyor ve ürettiklerini ama yiyerek, ama giyerek tüketiyorlar. Sıcak, korunaklı evler inşa edip içinde oturuyorlar. Ve, bunun rahatlığıyla sağlık, eğitim, eylence türü üst ihtiyaçlarını tatmin etmeye yöneliyorlar. Bu süreç muazzam bir imtihandır aslında. Tanrı, üretme zekasını bahşederken insana, bunu kendi egon için kullan dememiştir sanirım. Kur'an'ı Keimde ve hadislerde insan hakları, hayvan hakları ve hatta nebatat hakları olarak pek çok öğreti var. İmkanı olup da bu haklara riayet etmeyenlerin vay haline...Dünyada zengin olmak işte bunun için faydadan çok zararlıdır sahip olana. Çünkü gittiği yerde işlemediği hayırlarla cezalandırılacaktır insanoğlu. BU KONUDA DAHİYANE SAÇMALAMAM ŞÖYLDİR:Dana derisinden montu sırtındayken köpek sevenler derneği üyesi kadınlara, köpek derisinden postal giyen inek sever Filipinli kadınlar, köpek etinin çok lezzetli olduğunu ama derisini canlı canlı yüzmek gerektiğini söylemişler. Bunun üzerine Londralı kadınlar isyan etmişler, kedilerimizi isteruk, diye çünkü evlerini fareler sarmış belediye tüm kedileri kısırlaştırdı diye. Dokunmayın kedilere onlar da fare yiyebilsinler...Fare severler derneği, fareli köyün kavalcısından binbir rica ile fareleri bir ilaç laboratuarında gizleyip kedilerden kurtarmışlar. Bilim adamları BUNA PEK SEVİNMİŞ...YANİ BU ANLATTIKLARIM GİBİ BU HAYVAN ACİTASYONLARI DA ÇOK SAÇMA...HİÇ BİRİMİZ BİR SOKAK ÇOCUĞUNU EVLATLIK EDİNİR MİYİZ. VEYA HAMİLİĞİNİ ÜSTLENİP YATACAĞINI, YİYECEĞİNİ, GİYECEĞİNİ KARŞILAYIP EĞİTİMİNİ ÜSTLENi...dlenİR MİYİZ. TÜRKİYENİN EN ÖNEMLİ YAZARLARINDAN BİRİ YAPTI BUNU. Bir kız çocuğuna. Sonra o kızla evlendi (adını da vereyim hadi: Refik Erduran) HEPİMİZ CEHENNEMLİĞİZ...
...
YIKLAYINIZ:
http://youtube.com/watch?v=QD28Tj4F4ug
kemnur tarafından 1/11/2015 12:30:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
glenay
Hiç birimiz kendi rahatımızı bozup, sokakta yaşayan birini evimize almayız.
Hayvan derilerini giyinirken, nasıl iddia edebiliriz hayvanları seviyoruz diye.
Allah'n emirlerini layıkıyla uygulamıyoruz.
İnternette köpeğn derisini canlı canlı yüzerken gösteriyorlar. Bakmadım.
Nasıl içleri elveriyor. Hala çok vahşiyiz. ve cehennemlik..Allah yardımcımız
olsun..
Yoruma çok teşekkürler,
saygılar..
Allah, hayvanlarla sınıyor bizi. Yaz aylarında su, karlı havalarda ise yiyecek vermek lazım. O konuda eşim çok duyarlıdır. Bayat ekmekleri ufalar ve camların önüne bırakır. Eski evimizde hep yapardı. Fakat bu evde gelmiyorlar o yüzden henüz yapmadı. Duyarlı yazınız için teşekkürler. Kaymak dedenizin ifadesi gülümsetti beni. Sevgilerimle.
glenay
Kaymak dedmi düşününce, neden iki eş aldın dede derim:)
Güzel yorumunuza çok teşekkürler,
sevgiyle..
Soğuk bir mevsim olan kışın gelişi ile kar,yağmur,dolu,fırtına,ayaz,tipi,kabusu.
Ve maddi durumları ısınmayı karşılayamayan insanlar ve sokaklarda,tabiatta
yaşayan canlılar içinde bir ölüm kalım savaşına dönüşüyor. Kış herkese farklı
gelir,zenginlere kayak zevki,yoksullara üşüme olarak...Yazınızda ki duyarlılık
ve mesaj o kadar önemli ki;tebriklerimle.Sevgi ve selamlarımla.
glenay
Bizler kayak yapmayı rüyalarımızda bile görmeyiz.
Böylesi bir lüksümüz yoktur çünkü.
Yakacak, yiyecek gelir aklımıza, kış deyince..
Çok teşekkürler,
sevgilerimle..