...ANLAMA GÜÇLÜĞÜ ÇEKİYORUM...
İlk önce; bu yazıyı okuyan herkese merhaba diyorum...
Tahmin ettiğime göre; hemen hemen hepimizin burda oluş nedeni aynı.Yani; edebi bir birliktelik söz konusu. Bilmem yanılıyor muyum?
Kendi adıma konuşmam gerekiyor bu noktadan sonra. İçimdekileri anlatmam lazım ki neyi anlamakta güçlük çektiğimi anlayasınız.
Dokuzuncu ayın yirmi dokuzunda(2006) bu siteyle tanıştım. Hep şiiri ve yazmayı çok sevmişimdir. Edebiyat defteri bana gerçekten muhteşem gözüktü. Kıyısında köşesinde ilgisiz reklamlar barındırmayan, gerçekten bir edebiyat defteriydi. Bol şiir ve yazı okuyabileceğim bir yer. Tabii içimdeki yazma dürtüsü beni de bu siteye bir şeyler eklemeye sevk etti. Sayfama astığım ilk şiire gelen yorumlar daha bir haz verdi. ilk eleştiriler bile doğru yolda olduğumu, bilmediklerimi öğrenmeye başlayacağımı gösteriyordu. Ve ben de öğrenmek çabasındayım halâ...
Ama anlamadığım çok şey de var bu arada. Gün içerisinde yüzlerce şiir ekleniyor artık. Hepsini okuyabiliyor muyum? Bu sorunun cevabı "hayır". İmkansız da zaten. Burdan hiç kalkmamam lazım. Herkesin yazdığı güzel mi ? Buna da "hayır" diye cevap vereceğim. Ama çok güzel şiirler okuyorum. Ve günün şiiri seçilen şiirler de güzeller genelde. Bildiğim kadarıyla puanlama usulü var ve ona göre seçiliyor bu şiirler ve yazılar...
Günler geçtikçe anlamakta güçlük çektiğim konu büyümeye başladı. Şiir konusu çok farklı yazıya göre. Şiirde duygular ön planda oluyor genelde. Ve o günün şiiri bir çok kişinin duygusuna tercüman oluyorsa günün şiiri seçilmesi çok doğal.Ayrıca şiirde imla kulanmak zorunda olmamamız gibi bir lüksümüz de var. Ama yazı konusu öyle olmamalı. Duygu artı doğru yazılmış olmasına göre seçilmeli. Bilmem yanlış mı düşünüyorum?
Şimdi bana "eee senin de bir yazın bir sürü imla hatası olduğu halde günün yazısı seçildi" dediğinizi duyar gibiyim. Evet yorumlarda hatalarımın söylendiği bir yazının seçilmiş olmasına sevinmekten çok üzüldüğümü belirtmeliyim. En azından beni tanıyan biri veya bir arkadaşım bu yazıyı ve altında ki yorumları okuduğunda kimbilir neler düşünecek. Veya oğluma edebiyat dersine örnek olsun diye burdan bir yazı gösterebilir miyim? O bile bir sürü hatayı görebilir...
Peki bu yazıları günün yazısı seçenler görmüyorlar mı? Baştan beri bir tartışma konusu var sitede. Yorumlarda ve puanlarda al gülüm ver gülüm politikası izleniyor diye. İnanmak istemedim. Ama şimdi de doğru galiba diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Ve ben kendimi geliştirmek istiyorum. Nasıl olacak bu? Gerçekten anlamakta güçlük çekiyorum. Hele hele bilgisinin benden çok daha fazla olduğuna inandığım kişiler duyarsız kalınca bu konuda, nutkum tutuluyor.
Lütfen doğru örneklerle karşılaşmamızı sağlar mısınız ?
Ve birşey daha; bu yazıda bir çok hatanın olduğunu da biliyorum. Çünkü ben halâ doğru yazdığımdan emin değilim. Sadece anlamakta güçlük çektiğim konuyu belirtmek istedim...
Yine de bu sitede olmaktan çok mutluyum...Her şey herkesin gönlünce olsun...
ASLI DEMİREL...
YORUMLAR
Sevgili istanbul kardeşim, "Fakat henüz haberdar olduğum bu sayfada maalesef yine her zaman olduğu gibi bir saygı problemi kendini göstermiş. Sevgili F.S.M , ki bu sitede ben dahil, hiç kimseye dalga geçme hakkı verilmemiştir.Bilginize..." Bu ifadelerine imzamı değil müsadenle yüreğimi koyuyorum ve maneviyat adına, düzey adına teşekkürlerimi sunuyorum.Sevgiler.
Haftaya görüşmek üzere, kısmetse...
BEN AMATÖR BİR SAİR YADA YAZAR NE DERSENİZ DEYİN YAZMAYA CALIŞAN BİRİYİM.ŞU ANDA BURYA ÜYE OLAN BİR ARKADASIMIN VASITASIYLA TANIDIM BURAYI.
HEPİMİZİN AMACI BELLİ.OKUMAK,YAZMAK.BENCE ÖNEMLİ OLAN BİRİKİMLERİMİZİ HARMANLAYIP ORTAYA BİR ESER KOYMAK.BUNUN İÇİNDE ELEŞTİRLMEKDE VAR TABİKİ.EGER ELEŞTİRLERDEN DERS ALAMIYORSAK YAZDIGIMIZ YAZI SADECE BİZİM DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ ŞELKİYLE KALIR.AMA ELEŞTİRİRKENDE SAYGI VE SEVGİ ÇERCEVESİNDE OLMAALI HERŞEY
SAYGILARIMLA MAMİ23
Bu sayfayı okumakta geç kalmışım.
Eklenen yazının sesi ne kadar doğru gelsede bana, yerinin burası olmadığını düşünüyorum.
Bu sunumla alakası olmayan fakat Sevgili Mürüvvet Numan' ın hasbelkader seçildiğini düşünüp seçilmesine üzüldüğüm ve bunu eleştirimde de belirttiğim "günün yazısı" niye bu sayfaya konu oldu anlayabilmiş değilim. Sanırım Sevgili Mürüvvet Numan eleştirilen yazısına istinaden eklenmiş bir yazı olduğu düşünerek biraz alınganlık gösterip, konuya kendince açıklama getirmiş. Oysa bunu söz konusu yazının içinde yapmıştı.
Ve orada benim ilgimi çeken Mürüvvet Hanım' ın gelen eleştiriler ışığında sayfadaki yazıyı düzenlemek yerine aradaki farkı görmemiz için yine hatalar olsada düzenlenmiş halde yorum bölümüne kopyalamasıydı. Bu bence orada doğru ya da yanlış yorum-eleştiri yapan kişilere saygısından ve yapılan eleştiriyi özümseyebilmesinden kaynaklandı. Bunun için teşekkür ederim.
Fakat henüz haberdar olduğum bu sayfada maalesef yine her zaman olduğu gibi bir saygı problemi kendini göstermiş. Sevgili F.S.M , ki bu sitede ben dahil, hiç kimseye dalga geçme hakkı verilmemiştir.Bilginize...
Puanlama ile ilgili problemimiz vardır ama bu yönetimden veya puan veren üyelerden kaynaklanmamaktadır. Bunun asıl kaynagı puan vermeyen üyelerdir.
Sevgili Mürüvvet Numan'ın yazısı sadece 2 kişiden ve 17 puan alarak seçilmiştir. Yani o gün18 puan alacak başka bir üyemiz olmamıştır.
Bence şiirlerde durum çok daha vahimdir. En fazla aktif olduğumuz bölümde günün şiiri şimdiye kadar en yüksek 62 puanla seçilmiştir.
Yakın tarih olması nedeniyle örnek verebileceğim bir şiir ki benim yorumumda bence günün şiiri budur dediğim Sevgili Oktay Zerrin' e ait bir şiirdir 1 saatlik bir zaman diliminde 13 "güzel" olduğuna dair yorum almış, fakat maalesef hiç puan alamamıştır.
Sonuç;
Büyük bir aileyiz ve her bireyimiz, amaç edebi bir katkı ise kendi üzerine düşeni yaptığında bu tür sorunlarla karşılaşmayız.
Okuyunuz ve size sunulan değerlendirme hakkı ile puanlarınızı veriniz. Şu an yapılan veryansın, bana ne kadar doğru gelirse gelsin. Ben dahil verilen haklarımızı doğru kullanmamamızla ilgilidir.
Saygılar...
f.s.m.
ÖNCELİKLE SİZİ CİDDİYETE DAVET EDİYORUM
BEN EGOMU TATMİN İÇİN BU SİTEDE BULUNMUYORUM.
SEVİYELİ BİR SİTEDE BULUNMUŞ OLMAK.OKUMAK YAZI YADA ŞİİR YAZMAK BENİ MUTLU EDİYOR...
BEN GEREKSİZ YERE RENCİDE EDİLMİŞ OLMAKTAN ÜZGÜNÜM
SİZ ELEŞTİRMİYOR HAKARET EDİYORSUNUZ
HAKETMEDİĞİMİ DÜŞÜNÜYORUM KURDELE ALMIŞ OLMAKTAN HALA MUTLUYUM
SAYGILARIMLA........
mürüvvet numan'a; günün yazisi secildiginizden haberim yoktu; cünkü ben o bölüme girmiyorum bile.gözüme carpsa bile lütfedip okumam; bana inandirici geldigini söyleyemem. evet yazinizi az önce okudum ve günün yazisi olabilecek kadar bir özellk bulamadim; anlam düsmelerinden baska(ama siz amatörsünüz dimi bunlar sizi baglamaz). kurdela almaktan cok mutluymussunuz; zaten ancak bununla mutlu olabilirsinniz; cünkü insanlar egolariyla uyum icindedir. elestiriye gelince amatör ve üzgünsünüzdür; kurdelaya gelince anlasilmis olmaktan cok egonuzun tatmini vardir.
evet bence keyfini sürün kurdelaninizin, cünkü bunu haketmissiniz.
Günler geçtikçe anlamakta güçlük çektiğim konu büyümeye başladı. Şiir konusu çok farklı yazıya göre. Şiirde duygular ön planda oluyor genelde. Ve o günün şiiri bir çok kişinin duygusuna tercüman oluyorsa günün şiiri seçilmesi çok doğal.Ayrıca şiirde imla kulanmak zorunda olmamamız gibi bir lüksümüz de var. Ama yazı konusu öyle olmamalı. Duygu artı doğru yazılmış olmasına göre seçilmeli. Bilmem yanlış mı düşünüyorum?
Şimdi bana "eee senin de bir yazın bir sürü imla hatası olduğu halde günün yazısı seçildi" dediğinizi duyar gibiyim. Evet yorumlarda hatalarımın söylendiği bir yazının seçilmiş olmasına sevinmekten çok üzüldüğümü belirtmeliyim. En azından beni tanıyan biri veya bir arkadaşım bu yazıyı ve altında ki yorumları okuduğunda kimbilir neler düşünecek. Veya oğluma edebiyat dersine örnek olsun diye burdan bir yazı gösterebilir miyim? O bile bir sürü hatayı görebilir...
Peki bu yazıları günün yazısı seçenler görmüyorlar mı? Baştan beri bir tartışma konusu var sitede. Yorumlarda ve puanlarda al gülüm ver gülüm politikası izleniyor diye. İnanmak istemedim. Ama şimdi de doğru galiba diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Ve ben kendimi geliştirmek istiyorum. Nasıl olacak bu? Gerçekten anlamakta güçlük çekiyorum. Hele hele bilgisinin benden çok daha fazla olduğuna inandığım kişiler duyarsız kalınca bu konuda, nutkum tutuluyor.
Lütfen doğru örneklerle karşılaşmamızı sağlar mısınız
................................................
BEN ÜZERİME ALDIM VE DÜNDEN BERİ GEREĞİNDEN FAZLA ABARTILIP UZADIĞINI DÜŞÜNÜYORUM..VE İNANIN ÜZGÜNÜM..
KURDELA ALMIŞ OLMAK TAN HALA MUTLUYUM.ANLAŞILDIĞIMI DÜŞÜNDÜĞÜM İÇİN... KESİNLİKLE PROFESYONELCE BAKMADIM BAKAMAM.BİLGİM YOK.FAKAT GELİŞTİREBİLİRİM ZAMANLA..
AMA İMLA HATASI VAR DİYE BU KADAR YAZMIŞ OLDUĞUM BİR YAZININ RENCİDE EDİLMESİ KALEMİMİ ÜZÜYOR.VE GEREKSİZ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM
KURDELA ALMANIN SAVAŞINDA DEĞİLİM BU SİTEDE BULUNMUŞ OLMANIN VERDİĞİ RAHATLIKLA YAZIYORUM VE OKUYORUM GÜÇLÜ KALEMLERİ...
ÇARK DOĞRU FAKAT YAZDIĞIMIN BAZ ALINMIŞ OLMASI YANLIŞ VE BEN HER TÜRLÜ ELEŞTİRİNİZE AÇIĞIM..
SADECE GEREKSİZ BÜYÜDÜĞÜNÜ DÜŞÜNÜYORUM.
BU ŞEKİLDE
SAYGILARIM SONSUZ KALEMLERİNİZE.
SEVGİMLE KALIN
FATOŞ tarafından 5/26/2008 2:42:50 AM zamanında düzenlenmiştir.
ben kimseyi baz alarak söylemedim bu sözleri...ilk beni üzen konu kendi yazımdı. sonrada kendi yazımın veya şiirimin seçilmemeside değildi.eğer bu yazdıklarımdan kırılan varsa bu da onların olaya gerçekçi bakamamaklarından kayanaklanıyor sanırım.ayrıca yorum ve leştiri konusunda bunca yazı varken ve eğer bir yazı veya şiir astığınızda bunu genele açtığınızda eleştirileride kabul etmeniz gerekiyor deniliyorsa burda statü konusu olmamaması da lazım.neden kendimi anlatmakta zorlandığımıda anlamış değilim. ve bu yazıya aldığım tepkiler sonunda hayatın hala doğru olmadığını ve burda da küçük bir hayat olduğunu hala doğruluğun hata olduğunu öğrenmiş oldum. bugüne kadar bir sürü bana ve edebiyata ters konuda sustum sessiz kaldım etliye sütlüye karışmadım ilk defa herkesinde doğru olduğundan emin olduğum bir konuya değindim ama sanırım sizin gibi yapıp son diyeceğim.buarada ben çokmu bilgiliyim...artık bağırmaktan yoruldum. hayır bilginin b si yok belki bende ama benim bu bilgisizliğimle görebildiklerimi benden çok daha bilgili kişlerin görmemesi yada görmemeye çalışmaları çok ama çok üzüyor beni...şuan kendimi yanlış işleyen bir çarkın içine elimi yerleştirmiş gibi hissediyorum ve canım acıdı...
evet farklı bir konu ki toplu mesaj haricinde sayın istanbul birde forum da bu konuyu yazdı ve orda da eş dost gözeterek puan vermeyin hak edene verin anlamında da birşeyler var eğer okuduysanız görmüşsünüzdür ve bende okumayın saygı duymayın dışlayın veya bilmeyen yazmasın demiyorum sadece konu günün yazısıyla ilgili.
Efendim bunu ben söylemiyorum öncelikle onu belirteyim. Site yönetiminden gelen toplu mesajda geçtiğini belirtmek için yazdım ben onu. Siz beni anlamıyorsunuz, benim demek istediğim konu farklı, sizin anlatmak istediğiniz konu farklı. Benim anlatmak istediğim konu Amatörlerin bulunduğu kendilerini ifade ettikleri veya etmeye çalıştıkları bir ortamda profesyonel bir dil denetimi ve imla kurallarını aramaktansa yazının anlatmak istediği ve verdiği ile ilgilenmenin daha doğru olacağını söylüyorum ben. Elbette kişi kendisini geliştirmeli, her geçen gün biraz daha ileriye götürmeli ancak benim temas ettiğim konu farklı. Kişilerin amatörlük kisvesi altında egolarını tatmin etmelerine bende karşıyım. Ancak buraya yazı yazan insanların içerisinde ilkokul mezunu, bilgisayarla yeni tanışmış insanlarında bulunduğunu ve onlara anlayışla yaklaşmak gerektiğini düşünüyorum. Sonuçta insanlar bir şekilde duygularını ifade ediyorlar. Bunada sanırım site yönetimi karar veriyor, bir yazı günün yazısı olarak seçilmesi insanların beğenisine sunulması onların takdiridir. Ben saygı duyuyorum. Ve zevkle okuyorum.
yaz mevsimi, bende size katilmiyorum.hic durmadan tekrar haline gelen; bu amatör kelimeside bence her kötü seyden sonra; cogu üyemizin arkasina saklandigi bir gercek oldu cikti. ne yani, hangi meslek ciraga sonsuz bir özgürlük tanir ki? bir tornaci, bir berber ciragi.... ve daha liste uzayabilir.yani bunlarin hangisinde, kendini gelistirme adina herseylerine 'olur yavrum' diyen bir usta profili vardir. ne yani; berbat bir yaziya, berbat bir siire iyi diye yorum gecmenin amatörlere verdigi kazanc ne? onu merak ettim dogrusu.ben amatörlerin; biz amatörüz dogru yazmamizi beklemeyin deme haklari olduguna inanmiyorum. kötü bir elestiri gelince amatör kelimesinin altina siginan bu grup; en degme sairlere bile yapilmamis haketmedigi övgülere gelince 'abartmayin efendim bizler amatörleriz' diye neden diyemezler.hayir bence bu amatör isinden cok; insan egosuna dayali bir sey.bugün bile elestirel yorum yaptigim kisilerden bir kaci; özelden mesaj cekip egomuza karismayin lütfen dediler. yani kullandiklari cümle bu olmasada benim anladigim bu oldu.amatör tekerlemelerini tekrarlayip duracagimiza; biraz daha okuyup biraz daha gelisip artik ustalasmaliyiz bence.
........................f.s.m
halbuki ben kartılmanızı beklerdim sayın yaz mevsimi, hatta herkesin bu konuya katılmasını beklerdim...demek ki burda kimse doğruyu öğrenme yada yapma çabasında değil. vee ben kimseye yazmasın ya da muhakkak doğru yazsın demedim ki bu da algılamadan okunduğu anlamına geliyor. sadece günün yazısı seçiliyorsa diğer yazı yazan kişilere örnek olması açısından doğru yazı seçilsin diyorum...hıı eğer okuyan kişi imladan anlamıyorsa sadece duygu güzel diye puan vermesin bu o kadar zor değildir sanırım. yorum yazma gibi bir hakkımız da var duygusunu beğendiğimizi ordan da belirte biliriz...zaten işte bu yüzden olduğumuz yerde sayıyoruz...
Size katılmıyorum. İnsanın nutkunun tutulacağı bir konu olmadığını düşünüyorum. Amatörlerin bulunduğu(*) kendilerini ifade ettikleri veya etmeye çalıştıkları bir ortamda profesyonel bir dil denetimi ve imla kurallarını aramaktansa yazının anlatmak istediği ve verdiği ile ilgilenmek daha doğru olur diye düşünüyorum. Benim anlamadığım şiir ve yazı konusunda "Ayrıca şiirde imla kulanmak zorunda olmamamız gibi bir lüksümüz de var. Ama yazı konusu öyle olmamalı." şeklinde görüşünüz var, neden yazma konusunda da lüksümüz olmasın ki? Saygılarımla...
(*) Site Yöneticisi İstanbul tarafından gönderilen toplu mesajda geçtiği üzere "Çoğunluğu amatör şair-yazarlardan oluşan edebiyatdefteri topluluğunda bu anlamda yetkin arkadaşlarımız yukarıdaki tanımlamalar dahilinde eleştiri-yorum hakkına sahiptirler."