- 544 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
427- sirk gelmişti- ard.öyk. yeniyazım
"Bilet alın abi! "
"Koşun, falınıza baktırın!"
"Halka vereyim, şansına çıkar!"
"Boks torbası ibreyi geçse ne verirsiniz! "
"Edremit Van’a bakar
İçinde şamlar akar.."
Atakan Çelik hoparlörden melediyor. Taştan kayadan yankısı dönüyor. Belediye anonsu bile yankılanmamıştır bu cins.
Sirkin davulcu ve zurnacısı önde gidiyor.
Reklam ve duyuru yapan hokkabaz çocukların meraklı sorularına cevap vermeden uygun adım davulcuları takip ediyor. İki kolunu, ellerini beline koymuş dirseklerini omzunun hizasına çekmişti.
Pazularına iki kolda da bıçak saplamışlardı. Sargılarla sarılmış ve kanlı sargı bezini bıçak geçip pazunun altından bıçağın bizli ucu "hırç" diye çıkmış sanırdınız. Çocuklar her şeye maydanoz oldukları gibi sirk göstericisinin küçük perfomansında yine alıklanan oldular. Kımı (yabani bir ot) gibi, yemlik gibi.
Davulcu ’sirkin’ geldiğini, yerini, görmenin niçin gerektiğini dilinin döndüğünce söylemeye çalışıyor. Çocuklar bıçağın saplanması sahiciliğine kafayı takmış haldeler. Çocuk akıllarınca idrak etmeğe çabalıyorlardı. Gerçek miydi bıçağın saplanması?
Balaca ruhlarının küçük penceresinden gözlerini dikmişler bakışıyordular. Küçük beyinleri ve minik kalpleri bu illüzyonu çözmek istiyordu.
Halâ alık alık göstericiyi izliyorlar.
Israr ve inceleme bir bilme usûlüdür.
Göstericiye sormağı deniyorlar. Kolları al kanlara belenen adam pas vermiyor. Adamı baştan atmağa çalışıyorlar. Başlıyorlar takır, takır sormağa:
- Abi evlimisin?
- ................
Belki de adama kimseyle konuşmaması için tembih yapılmıştı.
Sondaj yapıyorlar. Nereye vursalar su çıkmıyor.
Kollara bakıyor çocuklar. "bıçak soksalar kan devamlı akar mı?" diye düşünüyorlar.
Fikri uzatıp ... "kan aksa devamlı akacak ve adam kan kaybedecek..." bir şekle getiremiyorlar.
"Bıçağı kola sokup dolaşabilir mi bir insan?" Bunu soruşuyorlar. Hukuk bilgileri cevap vermeye mezun değil maalesefiye...
En nihayet!
"Abi ne yakışıklısın," iltifatıyla göstericinin "Benlik " duvarını yıktılar!
Sor sorabildiğini, adam bülbül gibi maşallah. Fazla fazla cevap veriyor.
Yanıltmaca olduğunu söyledi hokkabaz. "Bıçağın sapı ve ucu bilezik gibi bir şeye kaynatılmış," dedi. "Kol’a sargı beziyle sardık. Beyaz bez’e kırmızı boya calayınca sanırsın ki bıçak kola girmiş." diye açıkladı.
Zafer; Yenimahalle demeden Karagöllü, Hallefendili, Kaptanpaşalı çocukların olmuştu!..
" Godo’nundu, Gagaç’ındı, Bekir’indi, Efraim’indi zafer!"
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.