- 1314 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BEN BİLE YAPABİLİYORSAM…
İlk kez yaklaşık iki sene önce görmüştüm 1.Resimdeki tweeti. Bir gazeteci olan Bahri Şenkal sözde zamanın başbakanı Recep Tayyip Erdoğan’ın adını kullanmadan ama onu kastederek ‘LİDERİMİZ ALAH’TAN BÜYÜKTÜR! Rabbimizi ‘’Ey Allah’ım beni niçin kadın ya da erkek yarattın?’’der sorgulayabiliriz ama liderimizi mümkün değil’’ diyor ve devam ediyordu: ALLAH YANLIŞ YAPAR LİDERİM YAPMAZ! Rabbimize ‘’Allah’ım bu derdi bana niçin verdin?’’ der sitem edebiliriz ama liderimize asla…
O günlerde bu tweet işin doğrusu bana hiç de inandırıcı gelmemişti. Sıradan bir vatandaş bile – eğer akli dengesini yitirmemişse- böyle sözler söyleyemezdi, değil ki bir gazeteci. Üstelik bu gazeteci gazetesi tarafından en azından ‘’ Kardeşim senin sinir sistemin bayağı hasar görmüş, sen biraz tatil yap ‘’ Diye de uyarılmamış ve yazmaya devam ediyordu gazetesinde.
Daha sonra Cemaat- Ak Parti kavgası başladı. Bu sefer de aynı tweet yine güya aynı yazarın bilgisayarından gönderilen bir tweet gibi ama bu sefer Fethullah Gülen için söylenmiş sözler olarak servis edildi sosyal medyaya.
Daha sonraları ise sosyal medya özellikle Recep Tayyip Erdoğana yağ çekenlerin (!) tweetleriyle dolmaya başladı. Bu tweetlerde Recep Tayyip Erdoğan için Sultan, Padişah vs. diyenler vardı ki bunları yadırgamadım. Çünkü gerçekten de gözlerimle gördüğüm, kulaklarımla işittiğim şeylerdi bunlar. Bazıları tamamen yağcılık, bazıları ise gerçekten inandıkları ya da öyle görmek istedikleri, hatta öyle gördükleri için ‘’Padişahım, Sultanım, Halifem ‘’ diyorlardı. Bu arada ‘’ Sana biat ettim ‘’ mesajları da bir hayli fazlaydı.
Buraya kadar bir sevginin abartılmış tezahürleri diyebilirsiniz ama bazı tweetlerde ona artık mehdi, peygamber, ahir zaman peygamberi dendiğini de görmeye başladım.Bu işte bir sakatlık vardı. Böyle bir sapıklığı ve sapkınlığı aşırı sevginin tezahürü olarak görmek kesinlikle mümkün değildi. Nitekim de görmedim.
Bir arkadaşım, herhangi birinin Recep Tayyip Erdoğan için ‘’Peygamber’’ ifadesini kullandığı bir tweeti sayfasında yayınlayınca ben o tweetin sahibine verdim veriştirdim. Bunun üzerine bazı dostlardan ‘’ Sami Hocam böyle sahtekarlara ve sahtekarlıklara prim vermeyin. Bütün bunlar sahte. Bu milleti birbirine düşman etmek için özel olarak birileri tarafından tezgahlanıyor bunlar’’ uyarısı geldi. Gerçi elbette biliyordum ki bu bilgisayar denilen aletle yapılamayacak halt yok ama yine de insan öyle bir değil, iki değil, üç değil bir sürü böyle mesajlar görünce gaza gelebiliyor.
Derken efendim bu bilgisayar dünyasında en teknoloji özürlü insanlardan biri olmama rağmen her bilgisayarda olan ‘’paint’’ denilen programı kullanmayı öğrendim benim evlatlardan. Böylece artık yazılarıma birden fazla resim koyabiliyordum.
Paint programını kullanmaya başlayıp birden fazla resmi tek bir tabloda toplamayı öğrenince bu sefer bir şey dikkatimi çekti. Bu programda bir silgi resmi vardı. Merak ettim, baktım bu silgi ile kopyaladığım bir resimde herhangi bir yeri silmem mümkün.Bunun üzerine ‘’ Yahu dur bakayım bir twetter mesajını kopyalasam, ondaki yazıları silip yerine başka şeyler yazsam olur mu?’’ dedim ve yukarıda 1. Resimdeki tweeti ele aldım. Baktım evet yazıları silebiliyordum. 2. Resimde de gördüğünüz gibi rahatlıkla siliniyor.
1. Resimdeki ‘’Tweetin tüm yazılarını sildikten sonra boşluğa yeni yazı yazılabilir mi?’’ Dedim. Baktım yazılabiliyor. Bunun üzerine güya ‘’LİDERİMİZ ALAH’TAN BÜYÜKTÜR! ‘’ demiş olan Bahri Şenkal benim ellerimle bakın güya ne demiş oldu:( Resim 3 ) : ‘’ Yolumuz Mustafa Kemal’in aydınlattığı ışıklı yoldur. İşte bu yolda yürüken hiç kimse aklından çıkarmasın ki Türkiye laiktir ve sonsuza kadar laik kalacaktır.’’ Evet bunları dedirttim adama ve devam ettirdim ‘’ Atatürk ilke ve devrimlerinden verilecek en küçük bir ödün bu vatana yapılabilecek en büyük ihanettir.Ne Mutlu Türk’üm diyene.’’
Bu kadar basitti ve tekrar ediyorum bunu ben gibi bir teknoloji özürlü gerçekleştirmişti.
Sonra bir tane daha deneyeyim dedim ve bu sefer Can Dündar’ın bir tweetini ele aldım. Twet gerçekten de Can Dündar’ın söyleyebileceği ya da yazabileceği bir mesajı içeriyordu.
Mesaj aynen şuydu: ( Resim 4 ) ‘’Fuat Avni’nin Operasyon geliyor haberi herkesi ayağa kaldırdı. Ne yapsalar 17-25 Aralık Yolsuzluk ve Hırsızlık Haftasını unutturamazlar. 11.12.14 20:22’’
Bu mesajı kopyaladım ve pant programında tamamen sildim. ( Resim 5 ) Sonra da Can Dündar’a güya bakın neler dedirttim (Resim 6 ) ‘’Şunu anladım ki bu güne kadar hep yanlış yapanlar, yanlış yöne bakan bizlermişiz. Türkiye’nin Atatürk’ten sonra gelmiş geçmiş en büyük lideri Recep Tayyip Erdoğandır. 11.12.14 23:10’’
Bu mesajı sayfama göndermemle birlikte ‘’ O da mı yalakalığı seçmiş ‘’ mesajı geldiği gibi ‘’ Sonunda doğru yolu bulmuş’’ mesajı da geldi. Tabii ki anında sildim mesajı ve yorumları çünkü bu bir suçtur aslında. Daha doğrusu suç olması gerekir. Lakin yine gördüğüm kadarıyla hiç kimsenin böyle bir suçu umursadığı yok.
Netice olarak şunu söyleyim. Böyle bir sahte tweeti ben bile yapabiliyorsam siz varın bilgisayar manyaklarının neler yapabileceğini hesaplayın artık. O bakımdan gerek Bahri Şenklal gerek Can Dündar örneğinde olduğu gibi eşyanın tabiatına aykırı mesajlara, sözlere, itibar etmeyin. Çok yakın zamana kadar benim bizzat yaptığım sazanlıkları yapmayın.
İmza: Eski bir sazan.
YORUMLAR
Geçen gün tv'de bir film mi, yoksa bir reklam sahnesi mi ne; köylü teyzenin gözlerinde 3D gözlük, baktığı ekran karşısında çığlıklar atıyor... O hesap değil mi, hocam?...
İllüzyon çağındayız işte...
Geçmişte kovboy filmlerinde de kızılderililer kötü, düşman olarak algılatılmıştı bize de...
illümünati için şifre bilmeye gerek yok yani...
Saygılarımla...
Geçenlerde biliyorsun böyle bir twet için seni kırmıştım.Ama ben de haklıydım.Ben seni değil de üstteki sahte twet için şikayet ettim ama facebooktakiler sanki seni şikayet etmiş gibi işi zora bağladılar.Ben Sami Hoca'nın yazdığı her yazıya gönülden imzamı atarım.Ama Tayyip Erdoğan'ı da çok yükseklere çıkararak fitne sokmaya çalışanlara asla inanmam.Bunlar olsa olsa fitnecilerdir.Hiç bir Müslüman Allahtan ve Peygamberden büyük olarak bir insanı yüceltmez.Yüceltirse herkese alay konusu olur.Teşekkürler Sami Hocam.Yazını dikkatlice okudum.Sana teşekkür ediyorum.Durmak yok, yazmaya devam.Selamlarımla..
Bu Teknoloji kullanmasını bilmeyenler elinde çok tehlikeli bir hale gelebiliyor.
Aynı bıçak misali... Kasabın elinde en gözde araçken katilin elinde silah olabiliyor.
Bizlere düşen sazan olmak değil süzen olmak....
İnce eleyip akıl süzgecinden geçirdikten sonra almalıyız verilmek istenenleri.
Zevkle okudum ve bu yöntemle naçizane ben bile bir şeyler yapabiliyorum
Selam ve saygımla...
Hocam merhabalar. Ne yazık ki toplum olarak araştırmayı sevmiyoruz. Tabiri caizse dolduruşa çabuk geliyoruz. Ne yazık ki bu duruma yazılı basın da katılıyor. Sosyal medya kullanımı yaygınlaştıkça bu tür olaylar da çoğalacaktır. Sizin gibi aklı selim insanlar merak ediyor araştırıyor.
Aydınlatıcı yazınız için teşekkürler...
Selam ve saygımla...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.