- 538 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İyi ki Engelli Olduk...
Bir 3 Aralık Dünya Engelliler Günü daha geride kaldı. Nasıl bir ülkede yaşıyoruz anlayamadım, 2014 yılı 3 Aralık Dünya Engelliler Gününde yetkili yetkisiz engelli engelsiz insanlar çıldırdı sanki ne yaptıklarını bilemez duruma geldiler. Kimi yetkili olan ancak adam olamayanlar engellinin ensesine tokat atar, kimi zihinsel engelliliği hakaret anlamında kullanır, kimi engelliler günah işlediği için Allah tarafından cezalandırıldı der, kimi mumlu pastalarla doğum günü kutlar gibi engelliler gününü kutlar, kimi halay çeker, kimi ah çeker kimi de vah çeker...
Bir garip ülkede yaşıyoruz vesselam... İlk defa engelliler günü bitti diye kına yakacak ve zil takıp oynayacaktım neredeyse... Arayanlar engelliler gününüz kutlu olsun der, hadi milleti anladık da bu engelli arkadaşlara ne oluyor, neyin kutlamasını yapıyorlar anlamadım... İyi ki engelli olduk diye kutluyorlar... Kutlayın kutlayın... Mumları söndürdünüz birde kına yakarak kutlayın... Mumlara püf dediniz engelli sorunları da mumlar gibi söndü ve bitti. Eeee bu kutlama yapanlara seslenmek istiyorum yarında sorunlardan şikâyetçi olacak olursanız size bu kutlamaları hatırlamanızı söyleyeceğim.
Şimdi tokat atan adama gelince adam diyemem çünkü adam gibi adam olsaydı o engelli arkadaşla ne kadar samimi olursa olsun toplum önünde o hareketi yapmazdı. Bir başkası aynı hareketi kendine yapsa tepkisi ne olurdu merak ediyorum...
Ya bir diğeri sözde hakaret edecek "ona zihinsel engelli diyemem ödül gibi olur" diyor. Ne denir buna şimdi. Tek kelime yuhhhhh derim... Aynı benzer sözleri bir kaç yıl önce ilimizde o dönem ki milletvekillerinden biri yerel basından birine kullanarak etmişti. O sözleri eden zatı şiddetle eleştirmiş ve kınamıştık. Görüyoruz ki bir insanın mevkisi makamı ne olursa olsun bilinçaltında engelli-engellilik olayı halen çağdışı bir düşünce şeklinde ortaya çıkıyor ve bu bazen böylede hakaret etme gibi anlamlarda kullanılmaktadır. Yazık inanın ki yazık Türkiye Cumhuriyetinin en köklü bir partisinin başında olan bir yetkiliye yakışmayan kelime.
Gelelim diğer bir arkadaşa, bu kişide Kayseri’de engelli derneğinin başında oturan sözde onları başkan olarak temsil eden biri. Buda ayrı bir vaka, sözde engelliler günah işlemişte Allah da cezalandırmış... Ben kendimden eminim bir günah işlemediğime ama senin günah işlediğinden emin değilim... Oturduğun koltuğu ve temsil ettiğin camiaya yakışmıyorsun günahkâr arkadaş... Hemen istifa et o koltuktan... Ayıp ayıp bu yazdıklarım hiçbirinize yakışmıyor...
Bu hataları yapanlardan bir tanesinin de ekranlara çıkıp engelli camiasından özür dilediğini görmedim. Oysa her insan mevkisi makamı ne olursa olsun hata yapar. Önemli olan hatasını görüp kabullenmek ve hata yaptığı kişi/kişilerden camiadan özür dilemektir. Çünkü özür dilemek erdemliliktir. Eğer bunlarda birazcık erdemlilik varsa özür dilerler... Dileyene kadar da bu kişi veya kişileri TSD Malatya Şubesi olarak şiddetle nefretle kınıyorum kınamaya devam edeceğim.
Saygılarımla
YORUMLAR
Sade anlaşılır ve önemli mesajlar içeren yazınızı heyecanla okudum değerli insan. Toplumun tamamı insan özürlü olan bir toplumdan ne beklenir!
Her tür engelli sayılabilecek insanların arasında oldum. Tiyatro oyunları götürdüm.Kısacası bu toplumun kanlarındaki al ve ak yuvar sayısını bilecek kadar iyi tanırım. Engelliler bu duruma sevinirken karşı tarafta engelli olmaya can atıyor onlara sunulan her tür olanaklara kavuşmak için inanın.Bir an içinde sağlıklı bir insanın ne olacağı belli mi olur.Ayrıca şu ÖZÜR DİLEME eylemi ve sözünden nefret ediyorum. Her türlü haltı ye olmadık zararlar ver hatta adam öldür ardından bir özürle her şey hal olsun öyle mi!
Elleriniz ömrünüz dert görmesin.
alihaydarkoyun
Sade anlaşılır ve önemli mesajlar içeren yazınızı heyecanla okudum değerli insan. Toplumun tamamı insan özürlü olan bir toplumdan ne beklenir!
Her tür engelli sayılabilecek insanların arasında oldum. Tiyatro oyunları götürdüm.Kısacası bu toplumun kanlarındaki al ve ak yuvar sayısını bilecek kadar iyi tanırım. Engelliler bu duruma sevinirken karşı tarafta engelli olmaya can atıyor onlara sunulan her tür olanaklara kavuşmak için inanın.Bir an içinde sağlıklı bir insanın ne olacağı belli mi olur.Ayrıca şu ÖZÜR DİLEME
DEVRİM DENİZERİ tarafından 1/24/2015 12:26:04 PM zamanında düzenlenmiştir.