bir nehir gibi ; ...
Bir nehir gibi ; …
Nehir; ırmak, bol su,büyük akarsu anlamlarına geliyor.Ben burada sevgiyle nehri çağrıştırmak istiyorum.Sevgi nehri.Sevgiyi bir nehre benzeterek onun değerini vermek istedim.
Sevgi en ince ve en yüce duygu.Hayatın temeli sevgiye dayanıyor.Felsefemiz ise sevmek ve sevilmek olmalı.Sevgiyi en iyi şekilde anlatmak istiyorum.Onun için sevgi nehri diye başladım.Nehir bol su, sevgimizde bol olsun.
Sevgi bir değer,bir beğeni,bir sıcaklık.Sevgi duygusal anlamda yüreğimizde içimizde hissettiğimiz olağanüstü etkin bir kavram.Sevgisiz insan var mıdır?
Sevgi ekilen bir tohum gibi.Yüreğinize ekin sevgi tohumlarını,yeşersin,alsın başını gitsin.Bir nehir gibi yüreğinizde yavaştan yavaştan kendi yatağında sade ve düzgün bir şekilde akıversin.Islatsın gönülleri,üşüyen ruhları ısıtsın.Korkmayın bir zarar gelmez,aksine güzellikler gelir.Derinlerden gelen yürek sesinizi coşkun çağlayanlar gibi duygu seli kaplasın.Her tarafınızı örtsün.Kalbiniz güzelliklere açılsın,yıkansın,kiri pası kalmasın.Kötülükleri silip süpürsün.
Yüreğinize attığınız sevgi tohumları tıpkı bir toprağa ektiğiniz buğday tanesi gibi büyüsün, başak versin.Sevgiyle açılsın,çocuklar ölmesin,dünya kardeş insanlarla egemence yaşasın.Ne olur cimri olmayın,kaybetmezsiniz malınızı mülkünüzü.Aksine kazanırsınız.
Sevgiyle her şey başkalaşır.Bir ayna gibi düşünün.Baktığınızda gülen gözleri olan,tebessüm eden dudaklar,hatta hatta ağlayan gözler.Belli edin sevginizi açığa çıkarın.Tutmayın,esarete atmayın yüreğinizde.Umutlar dünyasında nehir gibi akıversin.Sevmek en güzel biz insanlara yakışır.Bir sanattır sevmek.Sevmek ruhumuzda bedenimizde yaşayan bir güzellik.
Sevgi bir dokunuş,
Sevgi sımsıcak bir bakış,
Sevgi bir merhamet,
Sevgi bir çile,
Sevgi bir bedel ödemek,
Sevgi acı çekmek,
Sevgi sabırla beklemek,
Sevgi bir gül,
Sevgi yeşeren bir kardelen,
Sevgi bir rüzgar,
Sevgi bir fısıltı,
Sevgi bir hoşluk,
Sevgi Yüce Rabbim…
Sevmek ve sevilmek…
Sen severken sevilmediğini bilmek.Sen onu düşlerken, onun senle olmadığını hissetmek.İşte en acı sevgi.Ama sevgi. Yine de sevgi . Senin yüreğin bir nehir gibi akıp gitmiş onun gönlüne.Çokça sevgini bırakmak istemişsin,almamış,taşırmış,ziyan etmiş,sağa sola serpmiş,görmemiş.Bu kadar seven birinin sevgisini verdiğini anlamamış.Acılardan bir dünya.Hayal kırıklığı,düşlere ulaşamamak,içine gömmek sevgiyi.Ama yine de sevgi,vazgeçilmez,sevmiş bir kere,dönüşü yok.İçine yer etmiş.Sevgi çıkar mı içinden,nasıl çıkarabilir,bir aleti,bir ameliyatı yok ki; o yüce sevgi gelip yerleşmiş.Acı da olsa,sevmiş,sevilmeyi beklemiş.Sevilmese de sevmiş,en güzeli de bu değil mi?Sevmeyen utansın,yüreğindeki sevgiyi açığa çıkaramayan düşünsün.Anladığında kıvransın acılarla.Ama yüreği yanan, yine onu seven, içinde sevgisini hissedendir.
Sevmek,…
Sevilmeyi hayal etmek,
Başımı omzuna yaslamayı düşlediğim,
Kalbimi kırsa da gülümseyerek baktığım,
Gizli bakışlarını hissettiğimde eriyip yandığım,
Gönlünde açan bir gül olmayı özlediğim,
Onun gönlüne uçmaya heveslendiğim,
Katmer katmer kalbimi perçinlediğim,
Gönlüme taç dertlerime merhem ettiğim,
Saçlarımı okşayan bir ele hasret olduğum,
Yüreğimi yaralayan aşkına sarıldığım,
Şefkat dolu cümlelerin özlemini çektiğim,
Neşeyle dolduğum,
Umutla coştuğum,
Sisler içindeki hayallerime koştuğum,
En temiz duygularla bağlandığım,
İçimde bir nehir gibi akan sevgiyi bulmayı ümit ettiğim…
Sevilmeyi özlemek,…
İçimdeki sevgi nehir olmuş akıyorken,
Hüzünlerimi de alıp götürsün diye bakınırken,
Acımasız bir taşla kırılan kalbime atarken,
Sonsuzluktaki hayallerimi ümit ederken,
Küçücük dünyamı mutluluğa çevirmeyi beklerken,
Bu dünyadan kaybolup giderken,
Mini mini bir kuş gibi titrerken,
Bir gün bu sevgi nehrini bulmayı arzularken,
Sevgim coşmuş akıyor aşka derken,
Görmüyor beni diye bakarken,
Almıyor yüreğine diye ağlarken,
Sarılmıyor diye üzülürken,
Seviyorum demiyor diye yanarken,
Bekliyorum…
Sevgiyi bir ömür boyu…bir nehir gibi...
YORUMLAR
Ne güzel betimlemişsiniz sevgiyi: Su gibi adeta ve olması gerektiği gibi. Öylesine kıymetli bir sunumu ki Yaratan'ın nasiplenmemek olası mı değerli yazarım...Ama yine de nicesi var çok uzağında. Olsun biz her halükarda devam edelim sevip değer vermeye her anlamda üstelik. Her canlıda, hatta hayata bakış açımızdan tutun basit ufacık bir objeye kadar.
Sevmeye değer bunca mefhum varken olası mı mahrum bırakmak güzellikleri sevgiden ya da olası mı eksikliğini hissetmemek.
Can-ı gönülden kutlarım.
Sevgiyle kalın, sağlıcakla kalın, mutlu kalın.
En iyi dileklerimle...