- 846 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
NE DİNLİ , NE DİNSİZ !
Bir ülke istiyorum ; insanları özgür olsun. İnananlar, inanmayanlar diye ayırım yapılmasın. Devlet, tek bir dinin, tek bir mezhebinin temsilcisi olmasın. Kimseye inancından, mezhebinden dolayı baskı yapılmasın. Kimsenin ne başını açtığı, ne de kapadığı yadırganmasın. Devlet tüm inananlara eşit mesafede olsun. Herkes inancını özgürce yaşasın. Kimse, başka dinden, mezhepten olanlara düşmanlık duymasın, baskı uygulamaya kalkışmasın.
Hiç bir dinin üyeleri, özellikle siyasiler tarafından suistimale uğramasın. İnsanlar bilinçli olsunlar. İnançlarının özelliklerini serbestçe ve en iyi şekilde, en ehil kişilerden öğrensinler. Hiç kimse hiç bir dini, kendi kafasına göre yorumlamasın. Hurafelere, çağ dışılıklara, bağnazlık ve yobazlıklara rağbet edilmesin.
Doğduğunda adı konur gibi kimliğine yazılmasın kimsenin dini. İnsanlar yetişkin olduklarında özgür iradeleriyle, bilerek ve inanarak seçsinler dinlerini. Örfmüş, adetmiş, gelenekmiş gibi, babadan oğula aynı din ve mezhepten olmak zorunlu olmasın. Din değiştirmek yadırganmasın.
Devlet işleri ve devlet yönetiminin dinle mezheple ilgisi olmasın. İnsanlar din adına kullanılmasın, sömürülmesin.
Ben bir müslüman ve sünniyim. Dinime güveniyorum. Devletimin sadece benim din ve mezhebimi temsil etmesini, diğerlerine ayrımcılık yapmasını doğru bulmuyorum. Devletimin , din devleti gibi olmasını asla istemiyorum.
Dinin halka karşı uyuşturucu gibi kullanılmasını asla onaylamıyorum. Din kisvesi altında yapılan yolsuzlukların ,yine dinî söylemler kullanılarak bastırılmasını utanç verici buluyorum.
Yolsuzluklardan, hırsızlıklardan bozulan ekonominin sebebi olarak kaderin gösterilmesini halkı körü körüne kaderci yapmaya çalışmayı, ahlâksızlık olarak görüyorum. Her türlü tartışmanın ve suçun dinî söylemler ile bastırılmaya çalışılmasını acizlik olarak görüyorum.
Kimse benim dinimden ya da mezhebimden olmak zorunda değildir. Ben, ’Senin dinin sana, benmki bana ’ diyen bir Peygamberin ümmetiyim. Benden olmayanlara düşmanlık duymaya, onlara ’kâfir’ demeye asla hakkım olamaz. İnananlara da , inanmayanlara da saygı duymak zorunda olduğumun bilincindeyim. Başkalarından da bu anlayışı beklemek en doğal hakkımdır.
Özellikle devletler ne dinli ne de dinsiz olmalıdırlar. Devletin bir dini asla olmamalı,fakat tüm dinlere anlayış gösterecek, inanç ve ibadet fırsatı verecek kadar saygılı olmalı, yani din düşmanı ve dinsiz de olmamalıdır.
Öyle bir ülke istiyorum işte. Herkesin kendi inancını serbestçe yaşayabileceği, kendinden olmayanlara saygı duyacağı, inananın, inanmayanın da birlikte barış içinde yaşayacağı bir ülke.
Hakkımız değil mi ?
Fikret TEZAL
YORUMLAR
İnşaallah böyle bir ülkemiz olacak. Kimse kimseyi diniyle inancıyla sorgulayıp yargılamasın.
Ne yazıkki ülkemizde son yıllarda dini kimlikler ön plâna çıkarılıp, din adeta kullanılıyor.
Bülent Ecevit'in bir sözü, partisinin sloganı vardı"Bu düzen değişmeli" diye.
Bu düzen değişmeli
Gittikçe kötüye doğru gidiyoruz.
tebrikler,
selâmlarımla..
Fikret TEZEL
Dileğiniz dileğimiz olsun. Tüm dünyada insanca bir düzen doğsun !
Ben de istiyorum öyle bir ülkeyi. Kimsenin başkalarına inancının oranını göstermesi gerekmiyor. Allaha karşı olan farzlarımız var, ve biz sorumluyuz. Ama ne var ki son on yıl içinde çoğu insan bunu bir gösterge gibi sunmaya çalışıyor. İslam dini diğer dinlerden farklıdır. Anlayış vardır. İslam affdicidir. Yol göstericidir. Tabii bunlar bizim bildiklerimiz. Müslüman hak yemez, haksızlık yapmaz. Hazreti Ömer' in kılıcı gibi adildir. Ben önce vicdan diyorum. Sonrası kendiliğinden gelecektir. Teşekkürler Fikret Bey yazı için. Saygılar.