- 1084 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Derin Bir Nefes Al..2. bölüm
Rüyayla, gerçek yaşantım arasında mı kalmıştım? yoksa ölümle yaşam arasında mı? bilmiyordum. Tek bildiğim, hastalığımın beni kendi pençesine alarak başka bir boyuta götürmesiydi. Ne zaman hastalığım nüks etse, kendimi bir rüyanın içinde buluyor, gerçek yaşantımı belli bir süre kabullenemiyordum.
Rüyada yaşadığım hayata, hastalığa yenik düştüğümde, ağrılarımın en son evresinde dönüyordum. Karanlığın içinde bir geçitten geçerek ışığa doğru ilerliyor, yeni bir hayata uyanıyordum.Hiç bir şey bıraktığım gibi kalmıyor, her rüya başka bir gerçeğe dönüşüyordu..Ağrılar, titreme nöbetleri, ateş, sadece kendime ait olduğunda nefes aldığım bir başka gerçeğe dönmekti benim için. Bazen rüyada kalmak hiç dönmemek istiyordum.
Ağrılarım dindiğinde genelde rüyadan uyanmış, gerçek yaşantıma dönmüş oluyordum.
Bir gün, diğerlerinden daha korkunç bir ağrıyla irkildim.Gördüğüm rüya diğerinden farklıydı.
Ateşler içinde yanıyordum, üşüme nöbetleriyle uykuya dalmışım. Kendimi bir uçağın içinde buldum. Tanıdığım biri, Yeşim kullanıyordu uçağı, ben arka sıralardan birinde oturmuş gökyüzüne bakıyordum. Yeşim sadece gökyüzüne bakmamı söylemişti, birden karların içinden geçtiğini görüp korkmuştum. Yeşim’e dikkatli olmasını söyledim ama içimde bir korku belirmişti. Bir ara gökyüzünde kaybolmaktan korktum. Her şey bitebilir korkusuyla göklere bakmaya devam ettim. Kara bulutların ve karların arasından sıyrılarak uçak alçaldı, düşmek üzereyken uçağın kanadından tuttum. Yeşim" bunu yapmamamı söyledi, ben ellerimi bırakarak tıpkı bir paraşütten iner gibi yavaşça yere indim. Gideceğimiz yere ulaşamamıştık ama en azından ölmekten kurtulmuştuk. Her yer karla kaplıydı, kimsecikler yoktu etrafta. Koskoca bir boşluğa saplanmıştı kalbim. Çaresizlik, yalnızlık hatta kaybolmuşluk hissi uyandı içimde. Bu kez uçamamıştım, uçak beni istediğim yere götürememişti.
Ellerim, buzdan bir kalıba koyulmuş hissiyle uyandım. İçimin titrediğini hissettim. Yavaşça kalkıp, hırka, çorap ve ne bulursam giydiğim halde, Üşümeye engel olamıyordum. Bir süre , anne karnında cenin pozisyonu alarak ısınmaya çalıştım. Belli bir zaman titreme nöbetleri geçmedi, dayanılmaz bir noktadan sonra, ısınmış olduğumu hatırlıyorum. Belki hastanedeydim, hatırlamıyorum, uyumuşum yeniden.
Yine aynı rüyanın için de buldum kendimi.
Göklere yükselen bir tepeden bakıyorum sana. Arayasa ben geldim. Uçabiliyorum şimdi yeniden, korkularım uzak şehirlerden gelen bir tını kadar sağır, sevmek korkunç bir şey değil. Asıl sevememek, sevmeyi bilememek ne acı. Sevdiğini sanmakla eş, sevgiyi bilmeden yaşadığını sanmak. Biz biliyoruz Arayasa her şeyi. Karıncaların, en şekilsiz böceklerin, ölüme nefes almadan gittiklerini. Derin bir nefes aldım, kendimi maviliğin koynuna bıraktım.
YORUMLAR
Hastalık anlarında hissedilen, düşülen ruh halini çok güzel vermişsiniz. Cümleleri kurarken biraz daha dikkatli olup, tam da anlatılan duruma denk gelen daha çarpıcı kelimeleri seçerseniz süper olur.
Önceki öykünün devamı olduğunu anladım fakat biraz daha farklı durum bağlantıları oluştursanız daha iyi olurdu.
Benim de kendi öykülerimde olan ve çokça okumama rağmen gözümden kaçan yazım ve kelime hatalarını bulanların bunu dillendirmeleri isteğime güvenip bazı yanlışları söylemek istedim.
-yürüme yetkisini
-hiç kimseye söylemiştim
ve bir kaç yazılım hatası ki kendiniz kolaylıkla bulabilirsiniz.
Kaleminize sağlık
Sevgili Ayşe h.
Olumlu eleştiriler yapıcı olduğu zaman motivasyonumuzu arttırır,
Olumsuz olanlar ise kişinin azmini ve daha iyiyi bulmasına yarar.
Ama ben her daim olumlu eleştirilerden yanayım. Kendimce eksik bulduğum
bir şeyi belirtirken dahi kimseyi kırmak, üzmek istemem.
Size de bu samimi ve olumlu yaklaşımınızdan dolmayı teşekkür ederim. Güzel hikayelerde, yazılarda buluşmak dileğiyle.
Sevgiler,
aysemujgan
Yazının ilk bölümünü güne geldiğinde okumuştum.
Baktım ki devamı var yorumumu bir sonrakine bıraktım.
Yazının başlığını okuyunca derin bir nefes almaya çalıştım.
Son zamanlarda böyle yazılara fazlasıyla ilgi duyuyorum.
Kalp kaynaklı rahatsızlığım ve beraberinde gelen bir nefes darlığı yaşadığım için olacak.
Nefes almak çok ama çok büyük bir zenginlik.
Ne parayla ölçülebilir ne de herhangi bir maddiyatla.
Çok içime işledi bu güzel cümleler,
özeni de ayrı bir mutlu etti.
İçim cız etti hatta bazı bölümlerde.
Kendimce bir gerçeğe vardım ki;
sevmeyi bilmemek büyük kayıp, büyük eksiklik.
Ellerinize sağlık, yüreğinize ömür.
Bol nefesli günlere...
Sevgimle.
aysemujgan
aysemujgan
aysemujgan
Sihirli Kalem
Bazen de oksijen tüpü ile rahatlıyorum.
Her ne kadar doğal olmasa da.
gumus273
aysemujgan
Öyküde konu edilen hastalık AKDENİZ ATEŞİ, inşallah sizden ıraktır, yoksa üzülürüm...Allah düşmanımın başına bile vetmesin dedirten türden bir hastalık...şimdilerde nöbeti geciktiren hapları da var gerçi... o nöbetlerin yaşandığı süreçte YAŞANAN HALÜSÜNASYONLARI BİRE BİR YAŞAMASAYDINIZ BU DENLİ İŞLEYEMEZDİNİZ DEMEK DE İSTEMİYORUM...İNŞALLAH bir yerlerden, filan etkilenerek yazmışsınızdır... Öyküden çok bir dramdı, üzücüydü...Böyle durumlarda herkesin bir ARAYASA'sı vardır. Örneğin benim ki de TÜVAN'dır...Tüm güzelliklerimin, sevdiklerimin yaşadığı memleketim, şehrim, köyüm.Birinci bölümdeki ÖVGÜLER BU BÖLÜMDE DE AYNEN GEÇERLİDİR...TEBRİKLER...SEVGİ VE SAYGIYLA
aysemujgan
Kemnur
aysemujgan
Kemnur
edeceğim..özür...kolay gelsin.....sıktığım için... (gitar çalmayı öğrettiğim oğlum:halil sezai...tanıyor musun)
Arayasa neydi? Tekrar göz geçirdim bir yerde izahı var mıydı bulamadım.
Bir de sanki konuda kopukluklar olmuş gibi. Yada ben tam toparlayamadım.
Konunun kahramanı, zor bir yaşam için de ve ve kendini en rahat ve özgür
bulduğu anlar rüyaları...
aysemujgan
Billur T. Phelps
Yaza yaza... Tekrar tekrar okuyarak.
Bıkmadan, usanmadan doğruyu buluruz :)
Önemli olan yazmayı seviyor olmak
Sevgiler,
aysemujgan
Billur T. Phelps
O zaman 1. bölümü okumak şart oldu ki yorumu ona göre yapayım.
Yani okudum ve Siz de cevapladınız zaten.
Ama cevapladığınız kişilerin isimlerine dikkat etmediniz demek ki :)