- 960 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
CEHENNEM YOLCUSU KALMASIN
-Çabuk tutun elinizi, baylar, bayanlar. Kalkıyor, kalkıyor. Haydi, yüklenin günahlarınızı…
-Cennetten geçer mi evladım?
-Yok, teyzem. Biz oradan geçmiyoruz.
-Hadi, oğlum atıverin beni de bir yere yol üstü.
-İnan ki teyze, olmaz. Ama eğer diyorsan ki illa da bineceğim evvelallah sana da buluruz boş bir koltuk.
-Yok, evladım yok. Az bekleyim ben. Beyim da orada beni beklemekte zira.
-Az, bekle o zaman teyzem.
-Hey, delikanlı otobüsleri karıştırdım belli ki.
-Yok, be ağbim. Biz de bu yolun yolcusuyuz… Hayırdır, bu genç yaşta nereye böyle?
-Ablamı öldürdüm. Aşüfte kocaya kaçtı hem de kanlımızdı.
-Hızlısın be delikanlı. Durduk yerde, tüh…
-Ablam, eniştem bir de doğmamış sübyanı da ekledin mi fazlasıyla günahım!
-Haydi, geç sıraya. Çabuk tut elini.
-Eyvallah, ağabey. Az beklesek…
-Neden ki?
-Kız arkadaşım da gelir az sonra.
-Ooo, siz bayağı yüklenmişsiniz günahı. Bacımın günahı ne ola ki?
-Sorma, hem de ne yük. Söylemesi ayıp, sevgilim de yüklü hani. Gerçi doğmamış çocuğa don biçilmez ama… Mecburen o sübyan da yanacak bizimle beraber.
-Desene, erken tutmuşsunuz elinizi. En arka koltukta iki boş yer var. Yeter ki çabuk olun.
-Cenazesi var be ağabey. Gömsün gelir az sonra.
-Kimin cenazesi ki?
-Anasıgil. Kadın dayanamadı kalpten gidiverdi. Anasını soyup soğana çevirdi bizimki evde kaçmazdan önce.
-Yeter bu kadar. Hesabı bana vermeyeceksin ne de olsa. Az bekleyin. Hesaplaşırsın gittiğiniz yerde. Haydi, haydi yolcu kalmasın…
-Az gelsene.
-Buyur, beyim.
-Beni cennete atsana.
-Yok, olmaz, oradan geçmez.
-Dinle. Bilet parasının on mislini veririm. Haydi, yap bir kıyak.
-Beyim, ben muaviniyim sadece. İnan ki olmaz. Hem çok geç bu saatten sonra.
-Bak, şu güzel sarışını görüyor musun?
-Bana ne ki…
-Bak yaparım aranızı. Yukardan tanıdıklarım var. Hele ki tanı yakından vallahi cennetlik olursun.
-Pardon, beyim. Sorması ayıp nedir senin yükün, bunca günahın?
-Rüşvet ve fuhuş.
-Hım, anlamıştım ben. Geç ağabey, geç.
-Oğlum, oğlum akşam okundu mu?
-Geç kaldın, amcam.
-Ben de kazayı kılarım o zaman.
-Sen iyi misin bey amca?
-Sorma, birader. Hanımı yeni defnettim sonrasında iki veledi. Bana yer kalmadı.
-Senin günahın ne ki amca?
-Hanım boşanmaya kalktı. Boşalttım mermileri.
-Ya, çocuklar?
-Onlar da geride yetim, öksüz kalmasın, dedim.
-Eh, be amca olacak iş mi seninki?
-Baktım boylu boyunca yatıyorlar son kurşunu da kendime sıktım.
-Senin koltuk tek kişilik o zaman.
-Öyle ya, onlar cennetlik ne de olsa. Bak, bu hiç hesapta yoktu.
-Kalkıyoruz ağabeyler, ablalar.
-Oğlum, az baksana.
-Söyle, teyze.
-Şoförü nasıldır bu otobüsün. Durduk yerde kaza yapmayalım…
-Teyzem, düşünme sen bunları. Cümleten kazamız mübarek olsun.
-Hey, delikanlı…
-O buyurunuz, beyefendi.
-VIP koltuk var mı sizde?
-Ne gezer, efendim. Artık her şey standart bu saatten sonra.
-Hayırdır, beyefendi?
-Özledim, çok özledim.
-Neyi efendim?
-O yumuşacık deri koltuğumu çok özledim. Nasıl da yayılmıştım senelerdir.
-Olacağı buymuş demek ki beyefendi onca yaptıklarınızdan sonra.
-Siz ne bekliyorsunuz burada beyler?
-Bizler beyefendiye tahsis edilmiş korumlarız. Başına kötü bir şey gelmesin.
-Oo, artık olan olmuş ama… Neyse, haydi siz de geçin.
-Kalkıyoruz, kalkıyoruz. Cehennem yolcusu kalmasın...
YORUMLAR
:) Gülücük ... düşündürücüydü... güldürürken düşündüren yazılar her zaman daha akılda kalıcıdır...
nice yazılara temennimle
Gülüm Çamlısoy
Fazla düşünmek belki de sevk ediyor düşündürücü yazıları kaleme almaya.
Sağ olun katılım ve yorumunuz için.
Sağlıcakla kalın.
Saygılar, selamlar...
Tam da bitince akla gelen ince ve zor bir soru;
"Ya ben?"
Bu yolun neresindeyim?
Daha mı gerisinde, yoksa tam da yerinde mi?
Her şey hayatta yaptıklarımızdan zira.
Karşılıksız iyiliklerden, cevap beklemeksizin sevgilerden, kalp kırmaksızın ayrılıklardan, gönül koymaksızın haykırışlardan.
Hep şuna inandım; kul hakkı varsa bu yol çok zor ve uzun.
Bunu bile bile kötü biten beraberlikler, hüzün ve kızgınlıkla noktalanan arkadaşlıklar.
Gönlüm rahat değil ama dilim de çözülmeyecek sanki.
Hani hep konuşup duruyoruz ya; "Niye hep ben?", "Neden ben düşünüyorum hep?"
Haksızlık değil mi bu soruyu devamlı benim sormam.
Bunu bile bile, yine susacağım.Çünkü güçlü cümleler kurup kalp kıracak kadar dağılmadım.
Ve eğer sakin olacağına inanmıyorsa insan susmalı gerekirse sonuna dek ömrünün.
Bunu bile bile, belki de bilmeyerek detaylarını ateşe atlıyorum.
Ama kırılan kalp olunca ne yazık ki görülen ateş de o kadar yakıcı değil.
Rabbim; bundan sonra daha iyi insanlarla karşılaştırsın temennim, gerisi de yanlışıyla doğrusuyla O'na havale.
Yeter ki son nefesimde düşünecek kadar vaktim olsun; ve gülerek ayrılayım şu dünyadan,
"iyi ki lerim keşke lerimden fazla diye."
Sevgimle arkadaşım...
Gülüm Çamlısoy
Hata biliyorum ama sormadan da edemiyorum:''Neden ben, neden böyle oldu?''
Yine de tükenmedi gitti içimde taşıdığım olumlu duygular her ne kadar eşlik eden menfi bir süreç olsa da. Bir dağılyorum bir toparlanıyorum derken bir ağlıyorum bir gülüyorum. Süreç oldukça sıkıntılı anlayacağın Nuray. Ve şükrediyorum aniden af dileyip ve kapanıyorum içime. Bitimsiz bir duygu devinimi anlamaya ve anlatmaya çalıştığım. Bu yüzden yazmak inanılmaz iyi geliyor bana. En önemlisi de paylaşmak. Hele ki sayfamda dostları ağırlamak tarifi imkansız bir duygu.
Bir o kadar korumamız gereken sükunetimiz zira bu değil mi karakterimizin en asil yönü. Kırmamak kırılsak da, üzülsek de...
Derin bir yorumdu beni pek çok düşünceye sevk eden. Bunun için çok teşekkür ederim sana. Sayfamın gök kuşağı oldun gecenin bu geç saatinde.
Var ol, sevgili arkadaşım. Seni ağırlamak çok iyi geldi.
Hep mutlu ve iyi kal. Sağlıcakla kal. Yüreğin de yüzün de hep gülsün. İnan ki Nuray; adım kadar eminim ki biz bunu fazlasıyla hak ediyoruz canım. Hiç bir şey için geç değil ve olmamalı da. Sonuçta Allah içimizi biliyor bu yüzden belki de koruyup kolladığımız gücümüz ve sabrımız. Ve bu yüzden tüm güçlüklere göğüs geriyoruz.
Yazıyı okur okumaz başladım ben de kendi muhasebeme. Fakat muhasebeci de kendim olduğumdan pek bir cömert davranmış olmalıyım ki diğer otobüsü beklemeye karar verdim. Bu terminalden sadece cehenneme mi gidiliyor yoksa?
Gülüm Çamlısoy
Teşekkürler.
Saygılarımla...
Gülüm Çamlısoy
Saygılar, hürmetler...
Yol bizim yolak bizim
Cehennem yolunda görülür izim
Haydi koşun, kimse kalmasın
Cennetlikler uyanmasın
Gülüm Çamlısoy
Ne güzel eşlik etmişsiniz değerli dizelerle.
Var olunuz, efendim.
En derin saygılarımla ve sevgimle, efendim...
Hadi hayırlısı.
Bu terminalde,
Cennete giden araçlar da kalkıyor mu acaba?
Bir de,
aracı kaçıranlar ne yapıyorlar acep?
Geç kalana ceza flan var mı mesela?
Ya da,
unutulan yolcular yırıtıyor mu günahlardan?
Neyse.
Bu terminale Allah, tez zamanda düşürmesin hepimizi diyorum.
Gülüm Çamlısoy
Teşekkür ederim katılımınız için.
saygılar, selamlar...