ZAMANIN HASTALIĞI “İNTERNET”
Zamanın hastalığının İnternet olduğunu biliyor muydunuz? İnternet bir hastalık mıdır? İnternet kullanımı nasıl olmalıdır? İnternet zamane hastalığı mıdır? Sorularının cevabı bu makalede…
İnternet bilindiği gibi küçükten büyüğe herkesin kullandığı bir araçtır. Her işin bir parmak ucu kadar yakın olması dolayısıyla her evde bulunmaktadır.
Banka işlemleri, alışveriş, ders, oyun, iletişim, muhabbet, iş, okul, sosyal ağlar gibi bir çok işi bir arada yapabilirsiniz.
Ancak İnternet zaman geçtikçe bir araç halinden çıkıp amaç haline gelmiştir… Zamane hastalığı haline gelen İnternet her an kullanılmakta ve tüm vakitler bu şekilde geçmektedir.
İnternet öyle bir hastalıktır ki, insanı bir kelepçe gibi kendisine bağlı tutar.
-İnternet hastalığına yakalanan çocuklarda belirtiler;
*Beslenme gibi ihtiyaçlarını karşıladıktan sonra direk bilgisayar başına geçiyorlarsa
*İnternete geçebilmek için uyumuyorsa
*Zevk aldığı etkinliklerden artık zevk almıyorsa
*Arkadaşlarıyla vakit geçirmek yerine İnterneti tercih ediyorsa
*Yemeğini bilgisayar başında yemek isterse
*Halsizlik, sinirlilik hali varsa
Bu belirtiler varsa ne yazık ki çocuğunuz İnternet Hastalığına yakalanmış demektir.
Çocuklarınız yeter ki dışarı çıkmasın evde otursun diye asla İnternet başına geçmelerine razı olmayın. Bu sizin onlara yaptığınız bir iyilik değil kötülüktür. Bırakın dışarı çıksınlar. Toprakla oynasınlar. Koşsunlar, top oynasınlar.
Stres atsınlar. Evde otura otura stres atamaz hale gelip sinir küpü olmalarından çok daha iyidir. Onları gerçek dünyadan uzaklaştırmayın. En başta sınırlama koyarsanız öyle alışacaktır.
Çocuklarınızı İnternetten uzaklaştırırken bir yandan da onunla ilgilenmelisiniz.
İnterneti yasaklarken ondan sadece ders çalışmasını isterseniz, bütün gün televizyon izlerseniz bu sınırlama elbette bir işe yaramaz…
YORUMLAR
NurSimaL
Artık öle bir hal aldı ki,
* Çocuğum dışarı kaymıyor, kötü arkadaşlıklar edinmiyor, internet çok iyi, rahat rahat işimi yapıyorum, hiç sesini çıkarmıyor *
diyen bilinçsiz çok aile var.. Halbuki ( bilinçsiz kullanıldığı için ) en kötü arkadaşı internet olmuş haberleri yok..
Bir çocuk dışarda oynayarak stres, enerji atmalı. Ne yazık ki, dışarı çıkma, arkadaş edinme hayatı bitti. Ellerini topraklara süremiyorlar.
İnternet toprağına sürerek, tüm algıları zayıflıyor. İletişim, ilişkiler kopuyor. Sinirli asabi, disiplin sıfır bir nesil yetişiyor..
Çok zor çok..
NurSimaL
Ailelere çok iş düşüyor...
Önce bilinçli bir aile sonra bilinçli bir çocuk yetiştirilmeli...
Aslında bunun için bir okul bile açılmalı gerekirse... Hastanelere gerek kalmadan...