SİGARAYI BIRAKMAK 40. GÜN
“yoksunluk belirtileri”: sigarayı bıraktıktan sonra ne olduğunu anlayamadığınız ancak ve kat’a hiçbir şeyden keyif alamadığınız bir türlü de ne yapmanız gerektiğini bulamadığınız bir süreçte yaşadığınız ve elbette anlamsız psikolojik etkileridir kendinin kendine çektirdiği insanın. devrik bir cümle oldu ya, neyse…
kırkıncı günümdeyim sigara içmeyişimin ve psiko durum vahim derecede kötü bu gece.
elbette dert denilen şey bizler için var. elbette derdimizden büyük rabbimiz var. lakin siz ne rabbinizi ne de kendinizi kendinize anlatamıyorsunuz ki … bunların yanına bir de basın yayından takip ettiğiniz dünya üzerindeki türlü vahşeti ve adaletsizliği eklediğinizde nasıl dayanabilirsiniz bu dünyaya.
kimsenin sizi anlamadığı ve herkesin bir kişiye mecbur olduğu bir dünyada yaşıyoruz. yalnızlığı seviyoruz belki ama yalnız yapamıyoruz.
kırk günde 258 tl biriktirmişim, günde sigaraya verdiğim para 258/ 40 = 6,45 tl’ymış.
bu gece bir başka, az önce bir dal sigarayı kokladım derin derin. aslında içecektim. vazgeçtim son anda. ve oturdum bilgisayarın başına okuduklarınızı yazdım. ben sigarayı bırakabilir miyim, bilemem fakat bu yazıların yarın bir gün her hangi birinin sigarayı bırakmasına faydası olabilir mi? inşallah olur.
insan sabretmeli. ve bu sabır pasif bir sabır olursa benim gibi hali haraptır sigarayı bıraktım deyip de kendiyle savaşan tiryakilerin.
aktif bir sabır nasıl olmalı.
kafanı duvara vur yine de sigara içme.
kafese kapatılmış aç bir kurt gibi veya aç bir sırtlan veya aç bir vahşi hayvan gibi kendi duvarlarına vur, kafesi parçalamak için tüm hırsınla yüklen kafatasına lakin içme yine de.. içindeki hayvan açlıktan ölünceye kadar sabret…
ne cenneti düşün, ne de cehennemi… ne de umrunda olsun hesap günü, din günü…ne peygamberlerin başından geçmiş olayları, ne de din uğruna işlenen vahşetleri düşün bu ahir zamanda. rabbine inanıyorsan ve bir dine tabii isen sığın rabbine bir dua kitabı al eline oku, oku, oku… takma kafanı her şeye. insanların birbirine yiyip durmasına.. yüzyıllardır bir türlü insanca ve kardeşce bir yönetim sistemi kuramamış insanlık için aç ellerini rabbine…
ne kadar kötü şeyler geliyorsa aklına, sus…. ne kadar güzel şeyler geliyorsa diline, ezan okur gibi oku avaz avaz…
bu dünya üstünde herhangi bir canlıya veya herhangi bir cansıza kim zerrece zalimlik yapıyorsa bil ki rabbin onun cezasını verecek.
eğer ben nefsime zulmetti isem rabbim, bilirim ki etmişimdir, sen affet beni. başka af dileneceğim kimse yok…
ve rabbim bu gece de beni kurtardığın için sigaradan sana şükürler olsun, elhamdülillah… yarın için, ondan sonraki gün için, daha sonraki günler için bilirim ki sen kerim’sin… eğer ben nefsime zulmedersem iradesizlik bendendir. ne kadar samimiyetsiz isem dualarımda yine de sana sığındım rabbim, ne kadar inancım azsa da sana, yine sana sığındım rabbim. imanımı koru, ihlasımı koru, kalbimi dinin üzre sabit kıl ne olursun rabbim..
YORUMLAR
Başaracaksınız.....sabırla,inatla,güvenle....Sağlık ve sevgiyle kalın..selamlar..
Yinsani
keşke paylaşmasaydım bu süreci burada...
iyi mi ettim kötü mü bilemiyorum...
teşekkür ediyorum...sağolun.
Yav arkadaş!...
Şu sigara illetinden bir kurtulursan var ya,
senin kadar ben de sevineceğim.
Yazının sonunu zor getirdim gerçekten.
Nefsine yenilip, o merete tekrar sarıldın diye strese girdim resmen.
Neyse...
Şimdilik mücadeleye devam ediyoruz hep beraber.
Kırk gün az bir zaman değil.
Bu kadar mücadeleden sonra yenilirsen, yazık olacak gerçekten.
Bir de merak ettim,
sigara paketi her an yanında hazır mı duruyor senin?
Neden etrafından uzaklaştırmıyorsun?
Çok genç yaşta sigaraya başlamış, çok çok uzun yıllar önce de terk etmiş biri olarak,
gönülden diliyorum başarılı olmanı.
Allah, yardımcın olsun.
Yinsani
kurban bayramına kadar, ya sonrası...
belki de atmalıyım o yasak meyveleri, çünkü şeytan her tarafta en çok da içimizde, onlar bizi bizim onları görmediğimiz yerlerden görüyor...
kimi insan kendini içkiye vurur
kimi insan sigaraya...
farkı yok ikisinin birbirinden...
büyük amcam günde iki paket içermiş, bir bırakmış pir bırakmış...
teşekkür ediyorum her şey için...
keşke hiç yazıya döküp paylaşmasaydım bu süreci..
şimdi bir de sizler çıktınız karşıma...
zaten çekemiyorken kendimi...
ve zaten gerçek alemde hem kendim hem de ailem hem de yakın çevremi zar zor çekerken...
bir de sizlerle paylaştım ya bu süreci...
aslında pişmanım bıraktığıma artık...
bir de demekki bunlar yaşanacak... sabret diyorum...
kör topal işte...
gidiyorum...
diyorum ya her şey için teşekkür ediyorum
dağların göklerin çekemediği yükü yüklenmişim...
ha bir fazla ha bir eksik diyorum...
çekeceğim O'nun izni ve yardımıyla...
ya çekemezsem... bunlar yaşanacak demek ki...yaşayacağım...zor olsa da... imkansıza yelken açacağım...eğer açamazsam tekrar, bir daha...
şimdilik bulutla dağıldı, güneş açtı, sakin bir deniz...hafif serin bir rüzgar esmede...
Ukala bir benlik...Kendini beğenmiş bir hal...Yedi arş'a kadar sebeplerini sıralayabilecek bir cellat. İyi bir yoldaş misali,lakin içinde büyüttüğün hain bir evlat. Mazeretleri toplumsal bir kabulle başlar;meramını dumanında saklar...
Ve ölümün oğlu derler ona,kara kapkara bir oğlan !
Ve derler ya : ''ister zengin ol ister fukara, her yemekten sonra yak bir sigara'' :) Yakılan her sigara kaybolan her bir gün...Her günün sonu,karanlık kapkaranlık uzun bir ölüm yolu.
Bende sigarayı bir yıl üç ay oldu bırakalı...O ilk günlerde o kadar çok bahane arıyordum ki,lakin tek tek bütün bahaneleri yendim :) Meydan savaşında sigaraya karşı Spartaküs'ü oynuyorum :)
Umarım bırakmak isteyenler,bahanelerinden sıyrılır ve geç olmadan bu illetten kurtulur.
BU ARADA SİZİ DE KUTLUYORUM... SAĞLIKLI YAŞAMA HOŞ GELDİN DOST !
saygılar,sevgiler
Yinsani
meğerse bir yıl üç aylık bir hasretin eseriymiş tüm ifadeler...
karşıya kendimi koyup hedef niyetine 33 yıllık hıncımla saldırmak istiyorum kendime.
sonra bir çocuk gülümsüyor masum kimsesiz yalvarır gibi, dur vurma ben aç susuz kaldım der gibi...boynunu büküyor....
yüzüklerin efendisi'ndeki hani o sigarayı bir defa eline almış sonra da yıllarca dünyanın derinliklerinde yaşamış bağlum mu neydi onun ismi...
ben ona acıdıkça o benim kuyumu kazıyor ve ben de onun istediği şeyi taşıyorum boynumda...
kutlamak için çok erken daha sayın maybull... siz dere tepe aşmışsınız 1 yıl üç aydır yollardasınız, ben daha kırkıncı günde kayalık boğazlarda yön arayan bir gemi gibiyim...
teşekkürler..
!.sean.!
cesur sözler edemem bırakın gibi.
eninde sonunda başlanıyor.. maybul dosttum:) bıraksa bile.
ben bıkaktıgımda. yani tam bıraktım derken. son zamanlara dogru yanımda icenlerin kokusunu koklardım.zaten başladım daha sonra..
bıraktıgımdada cok mutsuzdum. spartaküs olamam ama oda ben olamaz:)
sakındıkca daha çok istiyor insan.
sigara icmeyenler kızacaklar ama bu böyle.
Yinsani
ben de biliyorum içeçeğimi ve kahraman olmaya niyetim yok..
beki de var ama... ne bileyim ben...
yine de kurban bayramına kadar bir şekilde içmeyeceğim...
bilemiyorum ama belki de hani belki işte bırakırım o saatten sonra da...
lisede de içerken bir ay içmeyeceğim derdim içmezdim...
sonra hiç denemedim bırakmayımta ki 2011 şubata kadar ...bir ay içmedim o zaman... lakin mart ayını iple çektim...
sonra bir kaç defa daha denedim ama başaramadım...
bu sefer başaracağım gibi...
hiç olmazsa 70 gün falan içmemiş olacağım işte... belki de tamamen bırakacağım sonra... bilmiyorum ki ne yapacağımı...
ve nasıl bu noktaya geldiğimi bile bilmiyorum...
sanki bu illet, bırakmak maraton koşusu gibi desem nasıl olur bilmem...
uzun bir süreç sanki...
beyinde bitmiyor bir tülü... vücutta bitiriyoruz ama beyinde bitirmek çok zor... baksanıza maybull hala hatırlıyor ne zamandır bıraktığını...
1 yıl kadar önce falan demiyor...
1 yıl 3 ay diye tam sayı veriyor..
inşallah bir daha başlamaz bırakanlar nedim...:))
teşekkür ederim güzel yorumlara