- 907 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
BİR DEVRİM HİKAYESİ...HEM DE BENİM ELLERİMDE ...
Başlığa bakıp da ‘’Eyvah kıyamet iyice yakın galiba. Sami Hoca da Bir devrim Hikayesi anlatmaya başladıysa çok yakında kıyamet kopacak demektir’’ Diye telaşa düşmeyin. Olay farklı…
Efendim…
Geçenlerde arkadaşlar dan birisi ‘’ Hocam sizden yine mizah yazıları bekliyoruz ‘’Diye yazmış. Ben de ona ‘’ Bu günlerde dışarı çıkamıyorum o yüzden de mizah için malzeme sıkıntısı var. Dışarı çıkmaya başlayayım yazacağım yine ‘’ Diye cevap vermiştim.
Yahu ‘’dışarı çıkamıyorum’’ Dediysem mecazi manada değil. Yani kabız mabız değilim. Öyle dışarı çıkamamak değil olay. Bildiğiniz evden dışarı adım atamıyorum. Bunun hikayesi acıklı olduğu için anlatmıyorum. Bu yazının havasını bozmayalım.
Neyse…Bu gün artık mecburen Kadıköy’e inmem gerekti. Önce duşa girdim. Yok yok. Kadıköy’e gitmeden önce mutlaka duş alınır diye bir kural yok. Hava oldukça sıcak ya. Ben soğuk suyun altına girdim sonra da kurulanmadan öylece bir ince tişort, bir de diz altına kadar uzanan Bermuda mı Madagaskar mı her ne halt ise işte öyle isim verilen pantolonumu ve dahi yazlık ayakkabılarımı giyerek kendimi caddeye attım. Eh ben evden dışarı adımımı atayım da macera başlamasın. Hiç görülmüş şey mi?
Bir kaç dakika sonra bir minibüs geldi ama tıklım tıklım. Bindim mecburen. Yüz metre ya gittik ya gitmedik kadının biri ‘’ Şoför bey inecek var’’ Dedi. Yani bir popoluk yer boşalıyordu. Yavaş yavaş kadının boşalttığı yere doğru benim tamponu iskele alabanda yapmaya başladım. Lakin on altı-on yedi yaşlarında bir kız çocuğu benden daha atik davranarak o boş yere konuşlandı. Normal şartlarda yaşlı bir Buldog olarak bu bir lokmalık Şivavayı anında çarpanlarına ayırmam gerekiyordu ama kızın önündeki bayan öyle bir laf etti ki gel de o kıza ‘’ Kızım sen kalk da ben oturayım. Bak yaşlı, yorgun ve hasta birisim ben ‘’ ya da ‘’ A benim eşşek kızım. Sana hiç toplu taşım araçlarında yaşlılara ve sakatlara yer verilir diye öğreten olmadı mı’’ Diye sor.
Şimdi diyeceksiniz ki ‘’ Kızın önünde oturan kadın ne dedi?’’ Aynen şunu dedi ‘’ Kızım sen kalk da adam otursun. Bak senden daha yaşlı görünüyor’’ Yani ben on altı yaşında bir kızdan biraz yaşlı görünüyorum)))))))))) E şimdi ayıp yani yirmi- yirmibeş yaşalarında bir delikanlının ( O ben oluyorum ) - o kızdan bir kaç yaş büyüğüm diye- böyle şirin mi şirin, sevimli mi sevimli bir yavrucağı yerinden kaldırması di mi ama? Zaten kızın da öndeki bayanı salladığı filan yok.
Bu minval üzere Optimum Outlet Center’e kadar geldik. Yok yahu yabancı bir ülke filan değil. Hâla E-5 teyiz. Orada minibüs adeta boşaldı ki bu çok normaldir. Bizim ezilen ve sömürülen kadınlarımız, dokuz yaşında kocaya verilen kızlarımız hep stres atmak ve de girdikleri depresyonlardan kurtulmak için işte bu AVM ye gelirler. Evet o AVM ye gelenlerin neredeyse alayı kadın-kızdır. ‘’ E-5 Üzerinde AVM ye hayır’’ derler önce , sonra da en çok kendileri gelirler o AVM ye ya neyse…
Nihayet Kadıköy’e vasıl oldum. Kadıköy’e iner inmez baktım ezan yakın hemen Haydarpaşa Camiine daldım. ( Yahu o Camiye belki yüz defa gitmişimdir ama asıl adı neymiş biliyor musunuz? Haydarpaşa Protokol Camii…Vay beee demek ki biz de protokol mensubuymuş da haberimiz yokmuş. ) Caminin içine dalamadım tabii ki. İçinde nereden yer bulacaksın Cuma günü… Dışında serili hasırların üzerinde hocanın vaazını dinliyoruz. Hoca da haftada bir yakalamış ya bu kadar kalabalık cemaati ‘’ Ulan ben size sormaz mıyım zındıklar ‘’ dercesine uzatıyor da uzatıyor. O değil de günde beş vakit kılanlar da arada kaynıyor. Onların suçu günahı ne?
Namaz bitti. Rıhtımdaki bankalara doğru ilerliyorum. Bana doğru yürüyen bir göğüsler fora, mini şortlu bir hanım kız elinde tuttuğu üç adet DVD paketinden birini yere düşürdü. Eğildim hemen yerden aldım. Doğrulduğumda baktım kız benden en az on adım ilerideydi. Uçuyor müberek adeta. Arkasından ‘’ Hanımefendi ‘’ Diye bağırdım lakin o yürümeye devam eti. Bir başka vatandaş da adeta yırtınırcasına ‘’ Hanımefendi DVD nizi düşürdünüz ‘’ Diye bağırdı ama kız aldırış etmiyor. Ya kendisine ‘’ Hanımefendi ‘’ Diye hitap edilmesine alışkın değil, ya kulakları duymuyor ya da pek çok genç kızımız gibi onun da kulaklarında kulaklık var. E şimdi o sıcakta arkasından koşturamam. Diğer bağıran vatandaşın da öyle bir niyeti yok. Velhasılı kelam durduk yerde bir DVD sahibi oldum.
DVD ye baktım sonra…’’ Çoban Ateşi ‘’ yazıyordu üzerinde. Hemen altında da ‘’ Bir devrim Hikayesi… Tam benlik anlayacağınız. Beni okuyanlar bilir devrim demek ben demek, ben demek devrim demek.)))))))
DVD nin arka yüzünde ise
‘’On yıllık savaş bittiğinde kurucu kadro imkansızlıklardan bir mucize yaratma peşindeydi.Eğitimde, sağlıkta, imarda, tarımda…Her alanda yaratılacak bir mucize…
Dahası…Yeni insanı yaratacaklardı. Yüzünü batıya dönmüş,modern, eğitimli, erdemli bir yeni insanı…
Oysa bunun için ne paraları vardı ne gelişmiş sanayileri, ne de önderlik ettikleri halkın morali…
Sığındıkları tek şey inançlarıydı…
Anadolu Bozkırının ortasında küçük bir çoban ateşi yaktılar.
Bu filmde anlatılan:
29 Ekimde yakılan çoban ateşinin hikayesidir.
Ateşin alevlenmesine tanıklık edenlerin ağzından
Türklerin devrim hikayesi’’
Yazmaktaydı.
‘’ Bir insan yaratmak?’’
Amerika ve Avrupa bile henüz ancak insan kopyalama aşamasındayken doğrudan doğruya bir insan yaratmanın hikayesi ilginç olacaktı doğrusu. Yok yok merak etmeyin yukarıdaki sözlerin ne anlama geldiğini biliyorum. Sadece ‘’ Yaratmak ‘’ Kelimesinin böyle uluorta kullanılmasından oldum olası irrite olmuşumdur.
Kadıköy’deki işerimi tamamladıktan sonra eve geldim. Önce ve DVD yi benim PC ye yerleştirdikten sonra Medya-Player, sound effect ayarlarını filan da yapıp ( Ne muazzam Türkçe değil mi ?) Seyretmeye başladım.
İşin doğrusu ortada ne insan yaratma ne de 1923te yakılan çoban ateşi vardı. DVD nin tamamı CHP sevgisi üzerinde toplanmış, en yaşlısı 1933 doğumlu olan dört amca ve bir de Bülent Ecevit’e ‘’ Karaoğlan ‘’ Adını vermiş olan Karslı bir teyzenin anılarından ibaretti. CHP Propagandası yapılmakta arada , Cumhuriyet Gazetesinin ne kadar iyi ve doğru bir gazete olduğu, Köy Enstitülerinin kapanmasının yanlışlığı, Halkevleri, Kuran ve ezanın Türkçeye çevrilmesinin faydaları gibi konulara da dokunmaktaydı. Bu Arada Selda Bağcan da 1976 larda söylediği ‘’ Oyana dönder beni, Bu yana dönder beni, sağ yanımda Sülo var, Eco’ya dönder beni ‘’ Türküsünün hikayesini anlattı kısaca
DVD de neler olduğunu yazdım ama bunların lehinde ya da aleyhinde bir şey yazmayacağım çünkü bu yazı bir siyaset yazısı değildir.
Öğretmenlik yaptığım yıllarda okul müdürü bize bir şey tebliğ ettiği zaman altına ‘’ Okudum bilgi edindim ‘’ Yazar imzalardık.
Ben de şimdi herhangi bir siyasi polemiğe girmemek için ‘’ Okudum, seyrettim, bilgi edindim ‘’ Diyor ve konuyu kapatıyorum. Kapatmasına kapatıyorum da gözlerimi nasıl kapatacağım. İçime bir kurt düştü şimdi. Bu DVD bana haram mı helal mi? Para verip almadım. Bulmadım da...Ama öte yandan sahibine vermek için o kadar uğraştım… Haydi. Uyuyabilirsen uyu şimdi.
Siz ‘’ Bir Devrim Hikayesi’’ni filan bırakın da biricik aşkım Samime Sanay’dan ‘’ Bir gönül hikayesi’’ Dinleyin. Öf ülen öffff. Kadın söylüyor azizim.
Aha da linki: www.dailymotion.com/video/xqqj5l_samime-saney-bir-gonul-hikayesi-anlatirdi-gozlerin_music
NOT
Merak edenler için. Bir belgesel olan bu DVD nin yönetmeni Gürkan Hacır...
YORUMLAR
Bende bu devrim hikayesine, bir şiirim ile eşlik edeyim...Bak, şiirde yazdırdı yazınız :)
Martılar ağlardı çöplüklerde
Biz seninle gülüşürdük
Şehirlere bombalar yağardı her gece
Biz durmadan sevişirdik
Ahmet Kaya
İçimde Bir Devrim Masalı
İçimde bir ahlak yarası
Üstümde gökyüzü direnmekte
İçimde bir devrim masalı
Çağını arayan hürriyet aşkı
Karanlık çok derine
Sen yenik
Ben yenik
Gün !
Sıra kimde?
Sayısız kül yığınları
İçinde öfke
Duman duman
Hangi çağ uslandırmış
Hangi öfke yenilmiş
Senin esir olduğun
Tutsaklık çığlık çığlığa
Yürüyün gün ağırlaşmadan
Devrin çığlıklarını
Susturmadan
Hesapların içinden seçin
Günahlarımı
Müebbette düşürün sevaplarımı
Vurun dalgalara uslanmadan
Güneşi dövün utanmadan
Ölüme adım adım bu uğurda
Özgürlüğü tut bana
Korkmadan
Tasmalanmış hürriyet aşkım
Ne kadar yalnız
Dokununca titriyor'muş
Ne kadar arsız
Oysa boynuma taktığım
Özgürlük yarası
Yine tutsak mı sana ?
Yine ölümlü mü bana ?
İçimde bir devrim masalı
Bitmedi
Bitmeyecek
...
Saygılar,Sevgiler Değerli Hocam
sami biberoğulları
Güzel bir şiir olmuş her ne kadar benim tarzım olmasa da...
Yalnız iki yerde bir iki hususu sormam lazım sana
1-Devrin çığlıklarını mı ? Devrim çığlıklarını mı?
2-Oysa boynuma taktığım Özgürlük yarası mı ? Oysa boynuma taktığım
Özgürlük yaftası mı? ( Boyuna yara takılmaz ama yafta takılır )
Selam ve sevgilerimle.
CaNMaYBuLL
Oysa 2002'den bu yana, ben ne yaralar gördüm boyunlarda :)
Recebim vurdu derine, seler çığlık çığlığa :)
Saygılar, Sevgiler Değerli Hocam
sami biberoğulları
CaNMaYBuLL
Hocam siz o dvd bulmamış olsaydınız ben bundan bihaber olacaktım bak nerelere kadar ulaştırdınız reklamınıda yapmış oldunuz bu arada belki o düşüren senin kadar kitlelere ulaştıramaayacaktı şimdi size gelelim siz ne zaman evden çıkma özgürlüğüne kavuşacaksınız size kolay gelsin saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Bu gün abim ne yazdı face bookta bu yazım üzerine biliyor musun:
'' Çok eski bir numaradır bu. İnsanlar baksınlar, seyretsinler diye eskiden kaset düşürülürdü, şimdi de dvd düşürüyorlar demek ki?
Yani ben tongaya düşmüşüm de haberim bile yokmuş. Üstüne üstlük bir de yazı yazdık iyi mi))))))))
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Çok samimi bir yazı okudum yine.
Tebessüm de ettim de ara ara.
Elinize sağlık Hoca'm,
Bir gönül Hikayesi'ni de dinledim bu arada; çok beğendim :)
Sevgiyle kalın.
sami biberoğulları
Bir gönül hikayesi hepsinden iyidir. Onu dinleyelim. Gerisi laf-ı güzaf. Her şey olması gerektiği gibi oluyor. Takdiri değiştirmek hiç kimsenin elinde değil.
Selam ve sevgilerimle.
Sami hocam, bence o DVD size haram olmamıştır çünkü onların da amacı propaganda yapmakmış.
Anlatılan DVD den ben bunu anlıyorum.
Böylece sen anladığın gibi birçok kişiye de anlatmış oldun.
İçin rahat etsin, helaldir helal
ara sıra dışarıya çık hocam, güzel hikayeler kaçmasın.
saygılar
sami biberoğulları
İçime su döktün. Olaya hiçbu açıdan bakmamıştım. Öyle ya bu DVD nin o kadar reklamını yaptım. DVD nin hedefi de buydu zaten.
İyi de şimdi de '' Ulan ben sol propagandası yaptım''Diye gözüme uyku girmeyecek. Haydi buyurun bakalım )))))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Hocam,
günlük hayattan kesitleri,
sanırım sizden iyi kimse kaleme alamaz.
Bir de,
İstanbul'da yaşıyor olmanın avantajı var tabi ki.
Ama,
yine de hayatın tebessüm ettiren nüanslarını yakalamak ve bu kadar akıcı üslupla kaleme almak,
her babayiğidin harcı değildir.
Konu hakkında bir yorum getirsek mi, tereddütlerdeyim biraz.
Zira,
bu siyaset canımıza yetti vallahi.
Gerçi, hayatımızın gerçekleri bunlar da. Belki de yazmak, düşünceleri sergilemek, karşılıklı fikir alışverişinde bulunmak, hatta ve hatta kavga etmeden tartışmak işin doğrusudur.
Bir bukle eleştiri aldım diye, yazanı anında engellemek değil tabi ki doğru olan.
Güzeldi yazı.
Sabah sabah tebessüm ettirdi.
Sağ olun.
sami biberoğulları
ASlında siyesetten bana da gına geldi. O kadar ki vatandaşa selam veriyorsun mesela bakıyorsun ne yapıp edip o Allah'ın selamını bile getirip siyasete dayıyor. Artık içinde siyaset olmayan bir muhabbet yapamaz olduk. Hani muhabbet de muhabbet olsa yine gam yemeyeceğim. Küfür, hakaret, öfke vs...
Mizah yazayım hep diyorum ama gel gör ki zamam zaman benim de sigortalar atıyor.
O engelleyenlere de aldırma. Onlar varsın '' Körler, sağırlar birbirini ağırlar'' Yapmaya devam etsinler.
Bu arada..Mizah yazmıyorsun ama senin gözlemlere dayalı ciddi yazıların benimkilerden bin kat daha güzel. Bütün mesele etrafı gözlemlemek sevgili Gökhan. Gerisi kendiliğinden oluyor.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Bak yine döndüm mizaha.))))))))
Selam ve sevgilerimle.